AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg skal ta silikon om et par måneder, og har lest at man må være nikotinfri både 4 uker før operasjonen, og 4 uker etter. Kirurgen sa ingenting om dette, enda han så at jeg snuser. Så lurer på om dette stemmer? Og hva er egentlig grunnen til at man må være uten nikotin? Er det av helsemessige årsaker, eller er det for arrene sin del? Og dere som har operert, hvordan har det gått med "nikotin-pausen" for deres del? Hvis det stemmer at det er hele 2 måneder, kan det bli svært spennende. Men holder jeg ut såpass lenge, er det jo nesten bare å slutte..Anonymous poster hash: 96b95...3ea
Djungelvrål Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg røyket både rett før og noen timer etter inngrep. Ingen skade skjedd.
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Nikotin reduserer blodgjennomstrømningen og øker helingstiden og infeksjonsfaren. Anonymous poster hash: c0329...88d 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg skal ta silikon om et par måneder, og har lest at man må være nikotinfri både 4 uker før operasjonen, og 4 uker etter. Kirurgen sa ingenting om dette, enda han så at jeg snuser. Så lurer på om dette stemmer? Og hva er egentlig grunnen til at man må være uten nikotin? Er det av helsemessige årsaker, eller er det for arrene sin del? Og dere som har operert, hvordan har det gått med "nikotin-pausen" for deres del? Hvis det stemmer at det er hele 2 måneder, kan det bli svært spennende. Men holder jeg ut såpass lenge, er det jo nesten bare å slutte..Anonymous poster hash: 96b95...3ea Sår gror ikke like fort for pasienter som røyker eller bruker annen nikotin. Røyking øker sjansene for komplikasjoner (som bl.a. blodpropp) i forbindelse med operasjoner, og det samme gjelder kanskje også for bruk av annen nikotin enn sigaretter Anonymous poster hash: 9b97b...0f2 1
belle_ Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg sluttet å snuse 2 uker før og holdt meg 2 uker etter operasjonen. Har visst noe med arrdannelse å gjøre, kirurgen min anbefalte å slutte slik som jeg gjorde. Har fått fine arr, dvs. de vises ikke. Det beste er nok å spørre kirurgen
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Se på det som en fin sjanse til å slutte! Anonymous poster hash: 7821c...d1e 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg røyket både rett før og noen timer etter inngrep. Ingen skade skjedd. Ufattelig at man kan bli så dum av røyk. Anonymous poster hash: 7821c...d1e 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg sluttet å snuse 2 uker før og holdt meg 2 uker etter operasjonen. Har visst noe med arrdannelse å gjøre, kirurgen min anbefalte å slutte slik som jeg gjorde. Har fått fine arr, dvs. de vises ikke. Det beste er nok å spørre kirurgen Ok, da skal jeg spørre han TsAnonymous poster hash: 96b95...3ea
Djungelvrål Skrevet 22. oktober 2015 #9 Skrevet 22. oktober 2015 Ufattelig at man kan bli så dum av røyk.Anonymous poster hash: 7821c...d1e Det var vel heller kirurgene som var dumme , jeg fikk ikke beskjed om å slutte å røyke verken før eller etter operasjon. Ellers er det ufattelig hvor mye dumt AB lirer av seg om dagen.
peppermyntete Skrevet 22. oktober 2015 #10 Skrevet 22. oktober 2015 Men holder jeg ut såpass lenge, er det jo nesten bare å slutte..Anonymous poster hash: 96b95...3ea Det her er det mest fornuftige i hele tråden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå