Gå til innhold

Hvor mange pizza til 17 stykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal feire bursdag der jeg tenkte å bare lage hjemmelagd pizza. Vi er 17 jenter på 20-år.. Hvor mange pizza tror dere jeg trenger å lage? Skal sies at vi er ikke storspiste, og skal drikke alkohol siden av. Serverer også kake etterpå

Anonymous poster hash: 50113...ea3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

9 stk. mellom til store :)

Anonymous poster hash: f8638...a6a
Skrevet

Det spørs jo hvor stor den hjemmelagde pizzaen er men om vi snakker om et stekebrett-str. så ville jeg laget 4 så får du heller fryse ned. Hadde det kommet menn hadde jeg regnet med mer.

• Liker 2
Skrevet

6 stykker 

Anonymous poster hash: a45ee...76e
Skrevet

5-6 store brett.

Anonymous poster hash: 3af22...a1b

Skrevet

Takk for svar :) Regner med at jeg lager 4 brett..

Skrevet

Takk for svar :) Regner med at jeg lager 4 brett..

Ta på deg den ekstra jobben og lag 1 eller 2 ekstra :) Du kan alltid spise det dagen etterpå eller fryse det.

Og det kan også hende at gjester har lyst å spise mer utenfor kvelden-bedre å ha for mye en for lite :)

Sjekk ut den tråden om verter som servere for lite mat :)

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville nok gått for 6-7, hvertfall hvis noen trenger nattmat 😜

Skrevet

5 brett ville jeg laget også hadde jeg nok lagd litt salat ved siden av. men det er bare fordi jeg er så glad i salat med pizzaen :)

Anonymous poster hash: ffc28...842
Skrevet

Er det hjemmelaget pizza som fyller hele plata ville jeg gått for tre fire pizzaer. Server sammen med f.eks. en spinatsalat og rømmedressing.

Anonymous poster hash: 385ea...b5c
Skrevet

Tja, tenk at tre-fire sultne personer spiser en hel pizza alene. Noen spiser kanskje ingenting, mens andre spiser ganske mye.

Lag heller for mye enn for lite. Da er du godt vertsskap, og du får kanskje noe du kan kose deg med til frokost dagen etter :)

• Liker 5
Skrevet

Tja, tenk at tre-fire sultne personer spiser en hel pizza alene. Noen spiser kanskje ingenting, mens andre spiser ganske mye.

Lag heller for mye enn for lite. Da er du godt vertsskap, og du får kanskje noe du kan kose deg med til frokost dagen etter :)

Enig :) jeg spiser nesten en hel hjemmelaget pizza alene :)

• Liker 2
Skrevet

Når jeg lager hjemmelaget pizza til meg selv lager jeg en porsjonsstørrelse på 1/4 deig. Jeg spiser vanligvis halve eller 2/3 (hele dersom jeg er ekstra sulten). Ettersom ingen av dere er noen særlig storspisere er det nok greit å beregne 1/4 pizza på hver. Totalt sett er det nok lurt å lage 6 pizzaer slik at det ikke blir knapt. 

Anonymous poster hash: 32937...799
Skrevet

Da undrer jeg meg virkelig over størrelsen på pizzaene du lager. Jeg har sjeldent sett noen spise en hel hjemmelaget pizza alene, og hvertfall ikke 20 år gamle jenter som ikke er særlig storspiste. De aller fleste spiser seg uansett ikke helt stappmette i bursdagsselskap heller. Det er jo først og fremst et sosialt lag, og de skal jo ha plass til kake etterpå. 

Anonymous poster hash: 32937...799

Skrevet

Jeg hadde i utgangspunktet beregnet én pizza til fire jenter og dermed laget fem pizzaer for å ha noe ekstra.  Hadde laget en stor salat ved siden av. 

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Jeg hadde nok også beregnet 4 stk. pr. pizza, og gått for 5 stykker. 6 om jeg hadde hatt fryseplass nok til rester.

Endret av Raindrops
Skrevet (endret)

Når jeg lager pizza til meg selv, så lager jeg en pizza som dekker nesten hele platen

Jeg elsker pizza og spiser hele alene, lett

Andre derimot spiser nesten ingenting

Jeg hadde vært livredd hele kvelden for å gå tom om jeg bare hadde lagd 4 pizzaer

Ville heller laget et par til og fryst ned rester slik at jeg kunne slappe av mens gjestene forsyner seg

Men så er jeg kanskje over gjennomsnittet bekymret for at mine gjester ikke skal få nok mat da :fnise:

Endret av Hello Kitte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...