Gå til innhold

ung mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gammel var du når du fikk barn? Planlagt eller ikke? Og hvordan var situasjon med jobb/skole og mann ?

Anonymous poster hash: 249bf...71a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var 22, student, hadde mann og særdeles planlagt!  :laugh:

Skrevet

Siden KG er stappfullt av unge mødre uten utdanning vil denne tråden raskt fylles opp av svar som anbefaler deg å ødelegge ditt liv som ung voksen med å få barn.

Anonymous poster hash: aee66...eec
  • Liker 8
Skrevet

19 år, ikke planlagt. Gift med pappaen nå 6 år senere, ferdig med utdannelse og venter en til.

Har ikke bare vært en dans på roser...

Anonymous poster hash: 0274a...efc

Skrevet

Jeg var 20, samboer med barnets far, og hjemmeværende med barnet til han var 3 år. Barnet var veldig planlagt og ønsket :)

Skrevet

Jeg fikk mitt første barn dagen før jeg ble 18. Nå 4 år senere er jeg gravid med nummer tre, er gift, er ferdig med videregående og går grunnskolelærerutdanning, eier bolig, og har lappen og bil som folk flest har. Det var ikke planlagt å starte så tidlig, men jeg har alltid ønsket å få barn tidlig, men tenkte at 20 år hadde vært perfekt. Kjenner ikke stor forskjell på meg og ''ikke unge mødre'' egentlig, men det kommer veldig an på hvem man er og hvordan man er. Eneste er vel at jeg studerer istedet for at jeg jobber, men jeg synes det er viktig for fremtidsutsiktene mine å ha høgskoleutdannelse istedet for å bare ta en hvilken som helst jobb. Økonomisk klarer vi oss helt fint til tross for at jeg studerer, og jeg føler at jeg har veldig god tid til barna og at studier og barn er en perfekt kombinasjon.

• Liker 1
Skrevet

Så fint å få tilbakemeldinger :) gleder meg utrolig til å bli mor selv :) er 23 år og ønsker å starte prøvetiden om ikke alt for lenge!

Skrevet

Var 20, ikke planlagt. Ferdig med utdannelsen og hadde jobb. Har vært sammen med barnas far I 17 år og vært gift I 13 år av dem.

Har på ingen måte ødelagt livet mitt med å få barn tidlig, selv om enkelte mener det.

• Liker 1
Skrevet

21 år, ikke planlagt. Sammen med barnefar på 5.året nå og venter nr 2 :) hadde en såpass bra jobb pluss jeg jobbet ekstremt mye før jeg ble gravid, så jeg kjøpte min første leilighet uten kausjonist og helt alene da jeg var 21 år. Holder nå på med høyere utdanning. Har en bra betalt jobb utenom.

Skrevet

gøy å lese historiene deres :)

Skrevet

Siden KG er stappfullt av unge mødre uten utdanning vil denne tråden raskt fylles opp av svar som anbefaler deg å ødelegge ditt liv som ung voksen med å få barn.

Anonymous poster hash: aee66...eec

Kanskje det er på tide at du innser at å få barn når man er ung ikke er synonymt med å ødelegge livet sitt.

Anonymous poster hash: e946f...4f5

• Liker 2
Skrevet

Hvor gammel var du når du fikk barn? Planlagt eller ikke? Og hvordan var situasjon med jobb/skole og mann ?

Jeg var 21 år. Jeg fikk et barn som ikke var planlagt, helt alene, fikk fødselsdepresjon, møtte veggen osv. Ble en lang vei

Anonymous poster hash: 3b590...da6

Skrevet

18 år, ikke planlagt, ikke ferdig med utdanning.

Er ikke så lenge siden, så utdanningen min har jeg ikke startet på ennå (permisjon), men skal gjøre den ferdig. Til høsten har jeg tenkt til å studere økonomi. :)

Anonymous poster hash: effda...9c0

Skrevet

Får dra opp snittet litt jeg da. 26 år, planlagt, jobb, samboer og leilighet ;)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble firebarnsmor i en alder av 21. Fikk meg en knekk. Diagnosen ble en alvorlig depresjon og panikkangst. Var innlagt på psykiatrisk i to år fra minsten var 1 år. Jeg kunne ikke vært foruten barna mine, men jeg skulle ønske jeg ikke fikk dem så tidlig og så tett. Jeg trodde jo jeg var en superkvinne som kunne overvinne alt. Den gang ei. Sliter fortsatt med panikkangst i voksen alder.

Anonymous poster hash: f462e...c0a
  • Liker 3
Gjest Magnifiq
Skrevet

Var 25år.

Veldig planlagt.

Ferdig utdannet, fast jobb, god økonomi, stabilt og godt forhold (vært sammen siden15-16årsalderen).

Skrevet

19, vgs, ikke planlagt. Hadde vært sammen med bf i 6 mnd....... :plystre:

Samme enda vi, hun er 3 år IDAG! <3

Vi venter nr 2 nå(planlagt). Jeg er 23. Fast jobb begge to, han selvstendig med firma som går veldig bra.

Eier hus sammen som vi selv har bygget da jenta var nyfødt.

(sier ikke dette for og skryte, men for å vise til noen at ikke alle unge mødre møter veggen og må ta opp igjen alle fag på vgs) :P

Skrevet

Får vise det fra barnets synspunkt jeg da. Barn av ung mor. Mamma var 17, ikke planlagt og forholdet til pappa røyk ved ordet "gravid". Resultat ble avbrutt utdannelse, dårlig økonomi og dype følelsesmessige sår hos alle tre.

Unge mødre kan klare seg bra de, men ikke tenåringsmødre. Begynner man å planlegge barn med noen man har kjent i kort tid, aldri har bodd sammen med og ingen drivkraft til å leve spartansk og jobbe hardt så går det dårlig. Et godt nettverk hjelper mye, men forventer man at besteforeldre skal ta en stor del av ansvaret ødelegger man mor-barn forholdet permanent.

Man må også tenke på at vi går mot dårligere tider og det vil bli kutt i velferdsordninger etterhvert, så klarer man seg ikke økonomisk uten kan man få store problemer.

Anonymous poster hash: b70e9...28f

• Liker 3
Skrevet

Får dra opp snittet litt jeg da. 26 år, planlagt, jobb, samboer og leilighet ;)

Haha, samme her, men jeg får av enkelte kommentarer på at jeg er "ung mor" (gjerne av folk som ikke fikk barn før de var 30+) - men jeg er da vitterlig 27 år. Altså, ikke så mange år i forskjell fra rundt 30. Virker som om folk forventer at kvinner skal være relativt gamle når de får barn nå for tiden. :P

• Liker 2
Skrevet

Fikk når jeg var 23.

Har hatt barnet alene hele tiden, ferdig utdannet og i jobb.

Aldri savnet å hatt mann, og alt har gått bra. :)

Kunsten er å ikke skape en idyll i hodet sitt, og det gjelder uansett om man er 17,23, 30 eller 37!

Anonymous poster hash: a1bd4...32d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...