Kathii Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Hei dere! Jeg har fjernet et ganske stor føflekk hos legen. Såret ble lukket med tre sting og to strips. Fikk beskjed om å bytte plaster og rense såret av og til. Men det eg lurer på er: Skal eg bytte de to stripsene eg fikk på også når eg skifter plaster? For det er jo kommet blod på del så virker ikkje så renslig for meg.. men hørt av noen at de bare skal sitte på til eg skal fjerne stingene om 10 dager..
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Kontakt legen,Han/hun vet best. Enten på tlf eller bestill time- de pengene er verdt det. Her inne kan du masse rare og dårlige råd. Anonymous poster hash: 4e341...642 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Har du strips da? I så fall ville jeg gjort det. Anonymous poster hash: 8dda1...024
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Ved de fleste tilfellene skal ikke stripsene fjernes, kun plasteret. Legen sa jo til deg "skift plasteret", da skal ikke stripsene byttes. Bytt alltid etter dusj, eller om det er fuktig eller du ser det er blodig. La det lufttørke før du setter på nytt. Anonymous poster hash: 8d7a3...fd9 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Ved de fleste tilfellene skal ikke stripsene fjernes, kun plasteret. Legen sa jo til deg "skift plasteret", da skal ikke stripsene byttes. Bytt alltid etter dusj, eller om det er fuktig eller du ser det er blodig. La det lufttørke før du setter på nytt. Anonymous poster hash: 8d7a3...fd9 Er det ikke slik at man skal unngå at såret blir vått? Anonymous poster hash: 4e341...642 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg fjernet også føflekk i dag. Det ble lukket med tre sting, legen plasserte også strips der, men det var mest for å stoppe blødningen virket det som. Fikk med strips hjem, og beskjed om å bytte når det sluttet å blø så mye. Jeg glemte å spørre hvor lenge plasteret skal sitte... Og om jeg skal drive å bytte strips, vil helst ikke "borti" så mye. Glemte også å spørre hvordan jeg gjør det med dusjing. Har vondt der såret er, håper det går over snart.. Anonymous poster hash: 47bd3...93b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg fjernet også føflekk i dag. Det ble lukket med tre sting, legen plasserte også strips der, men det var mest for å stoppe blødningen virket det som. Fikk med strips hjem, og beskjed om å bytte når det sluttet å blø så mye. Jeg glemte å spørre hvor lenge plasteret skal sitte... Og om jeg skal drive å bytte strips, vil helst ikke "borti" så mye. Glemte også å spørre hvordan jeg gjør det med dusjing. Har vondt der såret er, håper det går over snart.. Anonymous poster hash: 47bd3...93b Man får på apotek kjøpt selvklebende plast som er til å plassere over operasjonssår slik at det ikke kommer vann i sårene og bandasjene Anonymous poster hash: 87935...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Man får på apotek kjøpt selvklebende plast som er til å plassere over operasjonssår slik at det ikke kommer vann i sårene og bandasjene Anonymous poster hash: 87935...7ce se her https://www.apotek1.no/produkter/norgesplaster-dusj--og-badefilm-15cmx1m-1stk-902257p https://www.apotek1.no/produkter/dusjbeskyttelse-ved-saar-og-skader-12568 Anonymous poster hash: 87935...7ce 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 se her https://www.apotek1.no/produkter/norgesplaster-dusj--og-badefilm-15cmx1m-1stk-902257p https://www.apotek1.no/produkter/dusjbeskyttelse-ved-saar-og-skader-12568 Mitt sår sitter håpløst til. Det er ikke på flatt område. Tror du den plasten funker allikevel? Anonymous poster hash: 47bd3...93b 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #10 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg fjernet også føflekk i dag. Det ble lukket med tre sting, legen plasserte også strips der, men det var mest for å stoppe blødningen virket det som. Fikk med strips hjem, og beskjed om å bytte når det sluttet å blø så mye. Jeg glemte å spørre hvor lenge plasteret skal sitte... Og om jeg skal drive å bytte strips, vil helst ikke "borti" så mye. Glemte også å spørre hvordan jeg gjør det med dusjing. Har vondt der såret er, håper det går over snart.. Anonymous poster hash: 47bd3...93b Du ska holde såret tørt ja. Mitt var på puppen så det ble en komplisert dusjerutine i et par uker Anonymous poster hash: 88527...5e6 1
Kathii Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #11 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg fjernet også føflekk i dag. Det ble lukket med tre sting, legen plasserte også strips der, men det var mest for å stoppe blødningen virket det som. Fikk med strips hjem, og beskjed om å bytte når det sluttet å blø så mye. Jeg glemte å spørre hvor lenge plasteret skal sitte... Og om jeg skal drive å bytte strips, vil helst ikke "borti" så mye.Glemte også å spørre hvordan jeg gjør det med dusjing. Har vondt der såret er, håper det går over snart.. Anonymous poster hash: 47bd3...93b Jeg har kjøpt både vanntett plaster og vanlig kompress-plaster. Fikk beskjed om å ikkje dusje på to dager, og ellers etter det unngå at såret blir fuktig (bruk sånn dusjplaster). Og bytte plaster når det er blitt urent. Jeg bytter og renser forsiktig morgen og kveld. Mitt sår gjorde vondt i går (første dagen), men lite vondt i dag heldigvis! 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #12 Skrevet 21. oktober 2015 Mitt sår sitter håpløst til. Det er ikke på flatt område. Tror du den plasten funker allikevel? Anonymous poster hash: 47bd3...93b Hvor er såret? Plasten vil fungere, så fremt du får festet det på en måte slik at det ikke renner vann inn til såret Anonymous poster hash: 87935...7ce 1
Kathii Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #13 Skrevet 21. oktober 2015 https://www.apotek1.no/produkter/scankvikk-vanntett-bandasje-5x72cm-5stk-913687p Bruker dette her jeg! 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #14 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg har tatt bort i ansiktet. Jeg vasket håret hos frisøren. Og badet istendenfor å dusje. Anonymous poster hash: 4e341...642
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #15 Skrevet 21. oktober 2015 Stripsene skal du la sitte på til de mer eller mindre detter av seg selv. Bandasjen skal skiftes når det er komme synlig blod igjennom, er ikke krise med en gang, men bør byttes da. Du kan dusje etter noen dager, for da har såret lukket seg. Men sørg for at det er blir skikkelig tørt før du setter på bandasjen. Anonymous poster hash: 44c88...b3a
Kathii Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #16 Skrevet 21. oktober 2015 Stripsene skal du la sitte på til de mer eller mindre detter av seg selv. Bandasjen skal skiftes når det er komme synlig blod igjennom, er ikke krise med en gang, men bør byttes da. Du kan dusje etter noen dager, for da har såret lukket seg. Men sørg for at det er blir skikkelig tørt før du setter på bandasjen. Anonymous poster hash: 44c88...b3a Så stripsene skal eg bare la sitte på, uansett om de er blitt helt tilgriset av blod?
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #17 Skrevet 21. oktober 2015 Ikke dusje på et par dager..? Hvorfor? Hvis man dekker såret godt? Mitt sår er på øret. Plasteret sitter ikke bra.. Jeg har fri fra jobb de to neste dagene, men skal egentlig ut i morgen kveld. Er helt avhengig av å vaske håret annenhver dag, hvis jeg skal ut blant folk. Så dette blir jo ikke bra... Anonymous poster hash: 47bd3...93b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #18 Skrevet 21. oktober 2015 Så stripsene skal eg bare la sitte på, uansett om de er blitt helt tilgriset av blod? Spørs hvor du har fjernet føflekken. Noen steder kan stripsene være på til de faller av, og man trenger ikke skifte plaster. Andre steder skal begge deler skiftes om det blir blodig. Når var du hos legen? I går eller? Anonymous poster hash: 47bd3...93b 1
Kathii Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #19 Skrevet 21. oktober 2015 Spørs hvor du har fjernet føflekken. Noen steder kan stripsene være på til de faller av, og man trenger ikke skifte plaster. Andre steder skal begge deler skiftes om det blir blodig. Når var du hos legen? I går eller? Anonymous poster hash: 47bd3...93b Fjernet føflekken på magen, og det var i går. 1
Kathii Skrevet 21. oktober 2015 Forfatter #20 Skrevet 21. oktober 2015 Ikke dusje på et par dager..? Hvorfor? Hvis man dekker såret godt? Mitt sår er på øret. Plasteret sitter ikke bra.. Jeg har fri fra jobb de to neste dagene, men skal egentlig ut i morgen kveld. Er helt avhengig av å vaske håret annenhver dag, hvis jeg skal ut blant folk. Så dette blir jo ikke bra... Anonymous poster hash: 47bd3...93b Bare unngå å få noe vann på såret så går det nok greit. Legen sa til meg at eg helst burde unngå å dusje på to dagen for å la såret få fred (mitt sår er på magen), og så ellers videre holde såret tørt og rent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå