AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Har en mann som er mye syk. Han har vært det i noen år og har vært igjennom en operasjon. Men er ikke mye bedring,men må kanskje igjennom en til. Han har dager som er bra men de fleste er dårlige. Problemet er jo at denne sykdommen ikke synes på utsiden. Han prøver jo å være blid,glad ovenfor andre folk men jeg som kone ser jo hvor vondt han til tider har. Nå har vi hatt noen episoder hvor de vi trodde var gode bekjentskaper blir sure fordi han ikke stiller opp mere enn han gjør. De mener han virker bra nok til å gjøre noe men ikke ting kanskje de synes han bør stille opp på. Er det virkelig slik blandt folk? Må du gå med brekt ben eller arm for at folk skal skjønne at du er syk? Blir så skuffet over mennesker Anonymous poster hash: 52e56...df3 1
Gjest Gjest_lakrispia Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Har en mann som er mye syk. Han har vært det i noen år og har vært igjennom en operasjon. Men er ikke mye bedring,men må kanskje igjennom en til. Han har dager som er bra men de fleste er dårlige. Problemet er jo at denne sykdommen ikke synes på utsiden. Han prøver jo å være blid,glad ovenfor andre folk men jeg som kone ser jo hvor vondt han til tider har. Nå har vi hatt noen episoder hvor de vi trodde var gode bekjentskaper blir sure fordi han ikke stiller opp mere enn han gjør. De mener han virker bra nok til å gjøre noe men ikke ting kanskje de synes han bør stille opp på. Er det virkelig slik blandt folk? Må du gå med brekt ben eller arm for at folk skal skjønne at du er syk? Blir så skuffet over menneskerAnonymous poster hash: 52e56...df3 Kommunikasjon, kommunikasjon, kommunikasjon. Vet disse gode bekjentskapene hvor syk han egentlig er? Har dere fortalt dem virkelig nøye hva som faktisk er tilfelle? Hvis mannen din smiler og er blid og virker tilsynelatende frisk, tror vel disse at han føler seg ganske bra, med mindre annet har blitt spesifisert. Det er ofte lett å tenke "de burde jo skjønne at han er syk, vi har jo sagt at han er det", men enkelte ganger må man faktisk forklare i detalj hvordan han/dere har det.
Gjest Klaveret Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 Er i samme situasjon og har ikke annet å si enn at jeg forstår deg. Det er så mye man kunne skrevet og sagt, men likevel er det vanskelig for folk å forstå når den syke ser så frisk ut og i tillegg har gode dager da ting er nesten som "normalt".
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Har dere sagt at han er syk og forklart hva det innebærer? Er det slik at andre har stilt mye opp for dere og dere ikke gidder å bidra tilbake? Det er jo mange momenter her du ikke sier noe om. Anonymous poster hash: d8750...c3b
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Jeg tror desverre det er veldig vanlig. Så lenge man ser frisk og opplagt ut, kan ikke (igjen vil kanskje ikke) folk forstå. Jeg sliter i perioder, og forstår til en hvis grad at folk ikke skjønner. For de dagene jeg er skikkelig dårlig går jeg ikke ut døra, dermed er det ingen som ser det. Går jeg ut en dag jeg er ganske dårlig bruker jeg enormt med krefter på å ta meg sammen, for at jeg ikke ønsker å vise verden hvordan jeg ser ut når jeg er dårlig. Det at jeg den dagen tok meg sammen må jeg absolutt betale for, med renter. Hadde en skikkelig drit dag for en stund tilbake hvor jeg gråt mine tårer til mannen og ønsket å heller miste en fot, da ville kanskje folk forstått. Denne bloggen har flere tekster som gikk rett hjem hos meg. Det var godt med en som hadde satt ord på hvordan det kan føles.https://anewin.wordpress.com/category/personlige-tekster/Anonymous poster hash: 45e93...2a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå