Gjest hockeyfrue Skrevet 21. oktober 2015 #1 Skrevet 21. oktober 2015 Vi bor i en blokk med barnehage i underetasjen. Vi er vant til mye støy fra barnehagen selv, og unger som leker der etter stengetid. Men det er en søskenflokk på fire gutter som alltid bråker noe vanvittig! De blir sluppet ut for å leke mellom 0730 og 0800 i helgene, noe jeg synes er litt tidlig. I tillegg er de som sagt ekstremt bråkete. Det er hyling og skriking fra det sekundet de er innenfor porten, de sparker ball på gjerdet (noe som bråker veldig) og er generelt veldig støyende. Vi har tatt det opp med foreldrene deres tidligere, men fikk da til svar at "gutter er gutter". Jeg vet også at flere naboer (med og uten egne barn) plages av dette, da vi har snakket om det tidligere. Går det an å sende en klage til styret? Eller er vi kjipe som synes de kan vente en time eller to med å sende ungene ut i helgene og be de dempe støynivået litt? Jeg vil bare legge til at jeg har null problem med at det er unger fra blokka i barnehagen etter stengetid, de aller fleste klarer å holde et akseptabelt støynivå og de er heller ikke ute før i ti-tiden i helger. Jeg er også vant med at man venter til kl 10 med å sende ungene ut i helger, og der jeg vokste opp var det enighet blant alle foreldrene at vi fikk vente til kl 10 med å gå ut slik at vi ikke plaget de andre naboene. Vi ble også hysjet på når vi bråkte for mye. Noen innspill?
Millimani Skrevet 21. oktober 2015 #2 Skrevet 21. oktober 2015 Gutter er gutter. Naboer er naboer. Blokk er blokk... Ta det direkte opp med dem flere ganger. Hjelper ikke det så kan du ta det med ledelsen i blokka du bor i. Eller på generalforsamling, enten foreldrene er tilstede eller ei
Rosalie Skrevet 21. oktober 2015 #3 Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Send en klage til styret. Det står helt sikkert noe om bruk av fellesarealene ute i Husordensreglene. Hos oss står det bl.a.: "Grøntanleggene må brukes med omtanke, og bruken må ikke være til sjenanse for andre. Ballspill og lek må foregå slik at det ikke forstyrrer andre beboere." Foreslå også for styret at det blir satt opp lapper med at det ikke er lov til å sparke ball på gjerdet. Begrunn forslaget med at det støyer veldig. Endret 21. oktober 2015 av Rosalie 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Vil anbefale deg et par ørepropper Anonymous poster hash: 21521...c5a 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Sett på grisesanger litt høyt hver gang de bråker så kanskje foreldrene tar hintet. Anonymous poster hash: 1858c...b06
Gjest hockeyfrue Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Send en klage til styret. Det står helt sikkert noe om bruk av fellesarealene ute i Husordensreglene. Hos oss står det bl.a.: "Grøntanleggene må brukes med omtanke, og bruken må ikke være til sjenanse for andre. Ballspill og lek må foregå slik at det ikke forstyrrer andre beboere." Foreslå også for styret at det blir satt opp lapper med at det ikke er lov til å sparke ball på gjerdet. Begrunn forslaget med at det støyer veldig. Takk for svar, da har vi og to naboer bestemt oss for å sende en klage
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2015 #7 Skrevet 22. oktober 2015 Woow hyggelige mennesker dere!Anonymous poster hash: 60e63...21a
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #8 Skrevet 23. oktober 2015 foreldre til disse barna hørse jo også veldig hyggelig ut. Virker temmelig opplagt at de sender ungene ut for å leke i helger, så de slipper bråket inne hos seg selv. Når de unnskylder seg med at "gutter er gutter" er det jjo tydelig at de ikke er spesiellt opptatt av å ta ansvar og lære ungen sine oppdragelse. Barna kan jo fint få gå ut å leke, men få beskjed om at visse type leker og støynivå må man unngå Anonymous poster hash: a5bf0...cb6 1
Gjest hockeyfrue Skrevet 23. oktober 2015 #9 Skrevet 23. oktober 2015 Woow hyggelige mennesker dere!Anonymous poster hash: 60e63...21a Hvorfor er ikke vi hyggelige mennesker? Når man bor i blokk skal man faktisk ta hensyn til de rundt seg, og for meg innebærer det å ikke sende bråkete unger ut halv åtte på en søndagsmorgen. Det står faktisk i husreglene at bråk ikke skal være til sjenanse for naboer, og dette er i aller høyeste grad til sjenanse! Det er flere unger ute og leker i den barnehagen, men INGEN er ute så tidlig og ALLE har et akseptabelt støynivå og foreldre som hysjer dersom det blir for bråkete. Det viste seg også at dette ikke er den første klagen disse foreldrene har fått, så da er vi tydeligvis ikke de eneste i blokken som reagerer.
Anim92 Skrevet 23. oktober 2015 #10 Skrevet 23. oktober 2015 Vil påstå jeg er over snittet glad i unger og aksepterende når det gjelder lek og bråk, men å herje så tidlig i helgene er unødvendig. Det kan foreldre ordne med, rett og slett sløvt at de ikke ser det sjøl...
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2015 #11 Skrevet 23. oktober 2015 Høres ut som noe sløve naboer du har! Gi beskjed at nok er nok. Makan. Anonymous poster hash: eaf08...69d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå