AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #1 Skrevet 20. oktober 2015 Hei, folkens. Jeg er møkk lei av å bruke tid på å lage mat og ikke minst måtte gå på bunnpris å kjøpe lunsj hver dag. Derfor kunne jeg tenkt meg å lagt en gryterett som jeg kunne tatt med meg på jobb og spise den også kan jeg spise den samme når jeg kommer hjem. Er det noen som har noen tips på hva som egner seg til frysing eller som har en oppskrift. Det trenger ikke være så billig men det er en stor fordel om det er sunt og godt. Tips mottas med takk. Anonymous poster hash: 0f953...68c 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #2 Skrevet 20. oktober 2015 Her er mye godt! http://www.aperitif.no/artikler/prov-en-av-disse-utrolig-gode-gryterettene/168557 Anonymous poster hash: c3ea3...342 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #3 Skrevet 20. oktober 2015 hva som egner seg til frysing Anonymous poster hash: 0f953...68c Fra linken: "Husk bare på å lage rikelig når du først setter igang, for da kan du ha gryteretten til middag flere dager, eller du kan fryse den ned porsjonsvis til travle hverdager. Ingen grenser. Det er egentlig bare fantasien som setter grenser for hva du kan kobinere av deilige ingredienser i en gryterett" Jeg vet ikke om noe som ikke egner seg til frysing, bortsett fra poteter (som jeg selv har dårlig erfaring med. De er best på smak når de er nykokte). Anonymous poster hash: c3ea3...342 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #4 Skrevet 21. oktober 2015 Mer eller mindre absolutt alt av gryter går helt fint til frysing og gjenopparming. Det eneste unntaket er retter med yoghurt og mager kesam, og andre melkeprodukter som ikke skal kokes. Da får du ikke varmet retten tilstrekkelig opp uten at det skiller seg og blir ekkelt. Men det er jo bare å lage den uten, og tilsette etter du har varmet den opp igjen. Jeg bor alene, og lager alltid store mengder mat som jeg fryser ned i porsjonsbokser. Anonymous poster hash: b94a6...e87 2
Arista Skrevet 21. oktober 2015 #5 Skrevet 21. oktober 2015 Vår favoritt er bolognese. Varmer opp og koker pasta til. Ferdig på 10 min 2
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #6 Skrevet 21. oktober 2015 Takk skal dere ha . Jeg skal studere de linkene. Jeg er ikke så glad i varm mat så jeg trenger ikke å kunne varme den opp. Jeg skal kun ta ut en bokse fra fryseren og ta den med meg på kontoret samtidig som at jeg sitter 1 i kjøleskapet. Jeg har kjøpt inn en 40 liters panne og boxer, men det er ikke lett. Noen flere gode tips ? Anonymous poster hash: 0f953...68c 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #7 Skrevet 21. oktober 2015 chili con carne/chili sin carne hønsefrikassé rødvinsgryte lapskaus viltgryte lammegryte Anonymous poster hash: ed2e9...bd6 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #8 Skrevet 21. oktober 2015 Takk skal dere ha . Jeg skal studere de linkene. Jeg er ikke så glad i varm mat så jeg trenger ikke å kunne varme den opp. Jeg skal kun ta ut en bokse fra fryseren og ta den med meg på kontoret samtidig som at jeg sitter 1 i kjøleskapet. Jeg har kjøpt inn en 40 liters panne og boxer, men det er ikke lett. Noen flere gode tips ? Anonymous poster hash: 0f953...68c Frikasse med høne, kylling, kalv eller annet kjøtt Anonymous poster hash: c3ea3...342 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 Takk skal dere ha . Jeg skal studere de linkene. Jeg er ikke så glad i varm mat så jeg trenger ikke å kunne varme den opp. Jeg skal kun ta ut en bokse fra fryseren og ta den med meg på kontoret samtidig som at jeg sitter 1 i kjøleskapet. Jeg har kjøpt inn en 40 liters panne og boxer, men det er ikke lett. Noen flere gode tips ? Anonymous poster hash: 0f953...68c Hva er du glad i, av middagsmat/ gryteretter? Hvilke typer fisk, kjøtt og fugl? Og hvilke typer grønnsaker/ potet/ ris/ pasta liker du? Anonymous poster hash: c3ea3...342 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #10 Skrevet 21. oktober 2015 Ertersuppe med "fleskekjøtt" Anonymous poster hash: c3ea3...342
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #11 Skrevet 21. oktober 2015 Salt svineskanke/ annet saltkjøtt + Kok kålrabi og lag kålrabistappe (fryses ned for seg i egen boks, og nytes sammen med det salte kjøttet) Anonymous poster hash: c3ea3...342
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2015 #12 Skrevet 21. oktober 2015 Ertersuppe med "fleskekjøtt" Anonymous poster hash: c3ea3...342 Se på innholdsfortegnelsen her, for inspirasjon til suppen. Den er himmelsk god! https://www.mathem.se/varor/artsoppa/soldatens-artsoppa-570g-knorr Anonymous poster hash: c3ea3...342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå