Gå til innhold

Holder på å klikke

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er seriøst ingenting som går min veg? Hver gang jeg ser noen med suksess, klikker får jeg følelsen av å miste kontroll fordi jeg ikke får til en dritt. Klarer ikke lykkes innen noen ting. Kan like godt fordufte med min egen fis(lol teit sagt men ja). Trenger jeg lykkepiller?

Anonymous poster hash: b0aff...d0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje psykolog-besøk? Virker som du sliter veldig med selvtilitten.. Men prøv å snakk positivt til deg selv. Minn deg selv på at du er bra nok, akkurat som du er. Motivasjons quotes osv.. Les "The Secret"  :laugh:

Anonymous poster hash: 77a0b...6c8
Skrevet

Jeg også føler at jeg er udugelig når jeg ser hvor flink andre rundt meg er. Spesielt søsken. Da stikker det litt i meg. Hvor skal man med livet liksom. Begynner å få et seriøst tilfelle av tankesurr :bond: Ikke bra...

Men gjør som meg. Finn noe du faktisk liker for å koble av og få tankene over på noe annet. Jeg har gjort det, men det har slått tilbake.

Skrevet

Er seriøst ingenting som går min veg? Hver gang jeg ser noen med suksess, klikker får jeg følelsen av å miste kontroll fordi jeg ikke får til en dritt. Klarer ikke lykkes innen noen ting. Kan like godt fordufte med min egen fis(lol teit sagt men ja). Trenger jeg lykkepiller?

Anonymous poster hash: b0aff...d0d

"Lykkepiller" finnes ikke.

Anonymous poster hash: af889...f79

Gjest Gjest_Erica
Skrevet (endret)

Å sammenlikne seg med andre blir helt galt, selv om det er det man gjør hele tiden, for du har andre forutsetninger (dvs. deg som person og din personlighet) som gjør deg annerledes. Heldigvis. Hadde vi alle vært like, hadde det ikke vært så mange mennesker i så mange forskjellige yrker.

Det høres både enkelt og useriøst ut, men er alvorlig ment: Sammenlikne deg med deg selv utenfra. Hvordan ville en person ha sett på deg som kjente deg godt.

Videre må du finne ut hvilke kvaliteter du har. Du har mange kvaliteter. Det har vi alle, om ikke annet så å interessere seg for KG...

Og, som tidligere nevnt, vær snill mot deg selv. Ikke vær så selvkritisk med negative briller. Snakk fint og positivt til deg selv. Forsøk å tenke at "dette klarte jeg faktisk" om det så ikke var annet enn å gå på butikken.

Bygg deg selv opp. Litt etter litt. Det finnes ingen medisin for å få opp selvtilliten, men arbeid med deg selv, tankene og holdningene dine.

Lykke til! :klem:

PS: Nei, jeg er ingen bedreviter som tror at alt ordner seg. Jeg har mye tungt i bagasjen, men det har også lært meg mye :)

Endret av Erica
Skrevet

Virker som du er for pessimistisk. Lykkepiller er det ikke noe som heter, og antidepressiva er ikke medisinen for deg da den regnes for de som har en kjemisk ubalanse i serotonin og noradrenalin reseptorene i hjernen. Forsåvidt er flertallets erfaring med antidepressiva å bli værre / mer disconnected og ustabil så anbefaler det ikke uansett.

omgjeng deg med andre folk som løfter deg opp, ikke vær sjalu på andres vegne men se alle mennesker som et speilbilde av deg selv og unn de det aller beste, les motivasjonsbøker og selvhjelpsbøker, tving deg selv til å takke verden for 10 ting hver dag, så vil pessimsmen sakte men sikkert forsvinne. Det kan være alt fra "takk for at jeg har varmt vann i springen når jeg vasker ansiktet, takk for at jeg har muligheten til å smake denne sjokoladen og akuratt denne smaken her, takk for at det finnes buss som tar meg fra A til B" osv.

Anonymous poster hash: 11524...f1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...