Gå til innhold

Plutselig hosteutbrudd, blodsmak og pustevansker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. 

Av og til sliter jeg med at jeg plutselig får hosteanfall ut av det blå, og halsen tetter seg igjen veldig fort. Det piper veldig under ut- og innpust, og det virker som om halsen snører seg igjen. Om jeg ikke anstrenger meg for å slutte å hoste, blir det bare verre og verre. For noen måneder siden ble det så ille at jeg nesten ble litt panisk, og måtte gå ut. Ble ikke bedre utover kvelden, så slet med å sove. Dagen etterpå var jeg helt normal igjen.

For 5 minutter siden merka jeg at jeg klødde litt i halsen, så hosta jeg en 5-7 ganger. Nå piper halsen og det er tungt å puste, spesielt å puste innover. Har bare sitti helt stille i sofaen, og er på ingen måte syk. Det skjedde også for et par dager siden, skjer med jevne mellomrom. 

Jeg får etterhvert en "sviende" smerte ved hosting øverst i brystet/ i bunn av halsen - dette skjer hver gang. I tillegg til at ånden blir annerledes kjennes det ut som, og jeg får en jernaktig smak i munnen. Noen ganger har det endt med at jeg har hosta små mengder med blod.

Noen ideer om hva dette kan være? Min første tanke er allergi, men det har aldri noe å si om hvor jeg er - om det er inne, ute, hjemme, på besøk osv. Henger heller ikke sammen med årstiden, siden dette har pågått siden i vår/sommer. Har skjedd ca. 10 ganger siden da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg vet dessverre ikke hva det kan være. Jeg ville gått til legen med dette.

Anonymous poster hash: b4bcc...5d9

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som astmaanfall, anbefaler å gå til legen! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...