Gå til innhold

Er ONS verdt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan man egentlig få en god start på et forhold, enten som venner eller noe mer, om man starter som en "one night stand"? Omtrent alle gutter jeg har hatt et seksuelt forhold til har startet med tilfeldig sex, ofte første gangen vi møtes. Dette har aldri vært noe problem for meg før når jeg var tenåring, men nå som jeg er litt eldre føles det ikke noe godt lenger. Jeg har hørt flere si at om man har sex med en gang vil ikke gutter se det som noe annet enn pulevenn. Er dette alltid sant? Det er sant at de fleste jeg har hatt sex med har endt som pulevenner. En ONS endte riktig nok med at vi var sammen i to år, men dette var ikke akkurat et bra forhold når jeg ser tilbake på det, og jeg var aldri forelsket i han. Siste gutten jeg hadde en slags greie med startet også med sex på festen vi møttes på. Vi fortsatte å treffes for sex etterpå, og jeg ble kanskje litt revet med. Han sa at han ikke ønsket å være mer enn venner (som har sex riktig nok), og jeg sa meg enig i dette. Tok ganske laaang tid før jeg innså at jeg egentlig løy til meg selv, og jeg hadde egentlig litt følelser for han. Hele greia gjorde egentlig bare vondt, og gjør egentlig fremdeles vondt (har ikke akkurat klart å slutte å møte han).

Sist helg var jeg å drakk med vennene mine og en ny fyr i gjengen vår. Visste det ville være mye pene gutter der, så hadde lovet meg selv at jeg ikke skulle hooke opp med noen for en gangs skyld. Endte så klart med at jeg hadde sex med han nye på sofaen, imens det lå andre folk å sov ved siden av! Blir så utrolig oppgitt av meg selv! Jeg kan ikke ærlig talt si at jeg noen gang har hatt noe særlig bra sex på denne måten heller, men jeg klarer ikke la være liksom.

Jeg er 21 år og har aldri vært ordentlig forelsket i noen. Jeg er redd jeg har gått glipp av masse ting som alle andre jeg kjenner har gjort mange ganger allerede. Jeg vil ikke ha kjæreste, men jeg har lyst til å oppleve å bli forelsket i noen, og oppleve at noen blir forelsket i meg, men aner ikke hvor man starter en gang. Jeg er livredd for at jeg ikke har noe annet å tilby enn sex. Og jeg er redd for å få dette bekreftet om jeg slutter med tilfeldig sex og at ingen vil ha meg.

Haha dette ble veldig langt og rotete og teit! Håper noen her skjønner hva jeg mener og kanskje har vært der selv. Noen råd hadde vært fint.

Anonymous poster hash: 0c206

Anonymous poster hash: 936be...e93

Anonymous poster hash: 936be...e93

Anonymous poster hash: 82f5c...168

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Det er forskjell på et ONS og det å ha sex på første date, eller et forhold som starter med sex. ONE-night-stand. 

Hva er grunnen til at du bare klarer ikke? Du vet mekanismene bak det, du vet at du er redd for at ingen skal ha lyst på deg hvis du ikke tilbyr sex, men likevel bestemmer du deg for at du ikke skal gjøre det mer, fordi du innser at det er mer destruktivt for deg enn det bekrefter det du trenger bekreftelse på. Likevel fortsetter du. Kanskje problemene du har i forbindelse med ditt eget selvbilde er såpass store at du må ta tak i dem. Jobbe med deg selv. Finne ut at din verdi ikke ligger i hvor mange som har lyst til å pule deg, men i helt andre ting. Du blir ikke definert av den oppmerksomheten andre vier deg. Og jeg og andre kan kommentere det til deg opp og ned i mente, og du gjør sikkert det samme, siden du klarer å se at dette er en atferd du ikke ønsker å fortsette med, men det er ikke det som vil hjelpe. Dette er tydeligvis mer dyptliggende. 

Jeg vil si dette likevel, selv om jeg er usikker på i hvor stor grad du virkelig tar det til deg: Du er verdifull! Du er mer enn ei knulledukke. Din verdi blir ikke definert utifra om menn har lyst til å ligge med deg, og ikke en gang utifra om menn vil ha et forhold med deg. Det viktigste her er ikke at andre ser din verdi, men at DU gjør det. Mitt råd er å jobbe med selvfølelsen din, finne ut at du er bra nok sånn som du er, og at du ikke trenger en mann for å ha det bra med deg selv. Kan f.eks anbefale boken "Selvfølelse nå" av Mia Törnblom. Lykke til. 

Skrevet

Jeg vil ikke ha kjæreste, men jeg har lyst til å oppleve å bli forelsket i noen, og oppleve at noen blir forelsket i meg, men aner ikke hvor man starter en gang.

Er ikke dette en selvmotsigelse?

Ellers starter du med å knipe igjen kusa og bli kjent med mennesker først. For mange er faktisk dette helt normalt og måten ting foregår på. Altså, man blir bedre kjent, gjør ting sammen og det går kanskje en stund før man i det hele tatt kysser.

Jeg kjenner flere som har blitt sammen etter en ONS, men i utgangspunktet tenker jeg at det ikke er den beste starten på et forhold. Merk, nå tenker jeg på ONS som det å bli med noen hjem fra fylla som man møtte for 30 minutt siden.

:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også sånn at jeg ikke tåler tanken på tilfeldig sex osv.
Men de to gangene jeg har blitt med noen hjem fra byen så har det utvikla seg til å vare lenge og det er faktisk de relasjonene jeg har hatt dypest og lengst med gutter, i motsetning til korte flørter med medstudenter osv. Så jeg vurderer også å bli litt mindre sær på det med ONS.... Mange jeg kjenner har blitt kjæreste med sin ONS, men det er såklart mye møkk blandt det også.

Anonymous poster hash: a985b...8ab
Skrevet

Det er forskjell på et ONS og det å ha sex på første date, eller et forhold som starter med sex. ONE-night-stand. 

Hva er grunnen til at du bare klarer ikke? Du vet mekanismene bak det, du vet at du er redd for at ingen skal ha lyst på deg hvis du ikke tilbyr sex, men likevel bestemmer du deg for at du ikke skal gjøre det mer, fordi du innser at det er mer destruktivt for deg enn det bekrefter det du trenger bekreftelse på. Likevel fortsetter du. Kanskje problemene du har i forbindelse med ditt eget selvbilde er såpass store at du må ta tak i dem. Jobbe med deg selv. Finne ut at din verdi ikke ligger i hvor mange som har lyst til å pule deg, men i helt andre ting. Du blir ikke definert av den oppmerksomheten andre vier deg. Og jeg og andre kan kommentere det til deg opp og ned i mente, og du gjør sikkert det samme, siden du klarer å se at dette er en atferd du ikke ønsker å fortsette med, men det er ikke det som vil hjelpe. Dette er tydeligvis mer dyptliggende. 

Jeg vil si dette likevel, selv om jeg er usikker på i hvor stor grad du virkelig tar det til deg: Du er verdifull! Du er mer enn ei knulledukke. Din verdi blir ikke definert utifra om menn har lyst til å ligge med deg, og ikke en gang utifra om menn vil ha et forhold med deg. Det viktigste her er ikke at andre ser din verdi, men at DU gjør det. Mitt råd er å jobbe med selvfølelsen din, finne ut at du er bra nok sånn som du er, og at du ikke trenger en mann for å ha det bra med deg selv. Kan f.eks anbefale boken "Selvfølelse nå" av Mia Törnblom. Lykke til.

Vet ikke helt hva som er grunnen til at jeg ikke klarer, men jepp sikkert noe galt med selvfølelsen min. Vet jo så klart at man skal være fornøyd med seg selv, og ikke måle verdien sin ut av hva andre mener om deg, men det er virkelig ikke lett i praksis. Kanskje jeg sjekker ut boka du nevner.

Skrevet

Er ikke dette en selvmotsigelse?

Ellers starter du med å knipe igjen kusa og bli kjent med mennesker først. For mange er faktisk dette helt normalt og måten ting foregår på. Altså, man blir bedre kjent, gjør ting sammen og det går kanskje en stund før man i det hele tatt kysser.

Jeg kjenner flere som har blitt sammen etter en ONS, men i utgangspunktet tenker jeg at det ikke er den beste starten på et forhold. Merk, nå tenker jeg på ONS som det å bli med noen hjem fra fylla som man møtte for 30 minutt siden.

Nei, synes ikke det er en selvmotsigelse. Ønsker ikke å være noens kjæreste og gjøre kjæresteting, men ønsker noe mer betydningsfullt enn å bare pule og ellers ikke ha noe kontakt.

Hehehe "knipe igjen kusa" ja? Kanskje det er så enkelt. Problemet er vel det at jeg ikke helt vet hvordan man går frem og blir kjent med folk på "normalt vis".

Skrevet

Nei, synes ikke det er en selvmotsigelse. Ønsker ikke å være noens kjæreste og gjøre kjæresteting, men ønsker noe mer betydningsfullt enn å bare pule og ellers ikke ha noe kontakt.

Da må du være mer presis i språket, unge pike. Mener du da at du ønsker en mellomting mellom 'bare pule' og kjæreste?

Jeg har nemlig vært forelsket noen få ganger og da blir man veldig oppslukt av vedkommende. En naturlig konsekvens er at man ønsker den personen som en såkalt kjæreste. Monogami om du vil.

Hehehe "knipe igjen kusa" ja? Kanskje det er så enkelt. Problemet er vel det at jeg ikke helt vet hvordan man går frem og blir kjent med folk på "normalt vis".

Det er neppe rakettvitenskap. 

Ikke at det du gjorde nødvendigvis var galt, men i stedet for å ha sex med den fyren på en sofa mens andre lå der også, så kunne du møtt han igjen i edru tilstand og blitt bedre kjent før noe mer skjedde.

Men egentlig høres det ut som om du ikke helt vet hva du vil. Du vil ikke 'bare pule', men du vil heller ikke gjøre kjæresteting.

Hva ønsker du da å gjøre med disse guttene?

Skrevet

Da må du være mer presis i språket, unge pike. Mener du da at du ønsker en mellomting mellom 'bare pule' og kjæreste?

Jeg har nemlig vært forelsket noen få ganger og da blir man veldig oppslukt av vedkommende. En naturlig konsekvens er at man ønsker den personen som en såkalt kjæreste. Monogami om du vil.

Det er neppe rakettvitenskap. 

Ikke at det du gjorde nødvendigvis var galt, men i stedet for å ha sex med den fyren på en sofa mens andre lå der også, så kunne du møtt han igjen i edru tilstand og blitt bedre kjent før noe mer skjedde.

Men egentlig høres det ut som om du ikke helt vet hva du vil. Du vil ikke 'bare pule', men du vil heller ikke gjøre kjæresteting.

Hva ønsker du da å gjøre med disse guttene?

Ja, kanskje en mellomting er tingen. Jeg ser jo hvorfor folk blir kjærester, men tenker at for min del så er det sånn som skal ta lang tid i så fall.

Det jeg vil er vel egentlig å få ordentlig betydningsfulle forhold til gutter, som ikke bare er vennskap. Det trenger ikke være seriøst, ende med at man blir sammen, eller å være eksklusivt. Bare mann er mer enn bare sex-kamerater liksom. Håper ikke jeg er den eneste som ønsker noe sånt.

Har svært lite erfaring på området. Har hatt en kjæreste som var helt feil og som jeg bare angrer på, og resten har bare vært tilfeldig sex.

Jepp sex på sofaen var en dårlig ide som jeg angrer på, skulle mye heller gjort det du foreslår. Men det kan jo ikke endres på nå. Er det liksom for sent å bli kjent med noen når det starter slik?

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på om ONS egentlig er verdt det. Men det er vanskelig å møte damer på fest/byen som ikke enten vil ha sex første kvelden, eller vente i månedsvis. Prøver man seg ikke tenker de at det er noe feil med deg, eller dem, og vil ikke sees igjen.

Skrevet

Jeg er ikke helt sikker på om ONS egentlig er verdt det. Men det er vanskelig å møte damer på fest/byen som ikke enten vil ha sex første kvelden, eller vente i månedsvis. Prøver man seg ikke tenker de at det er noe feil med deg, eller dem, og vil ikke sees igjen.

Større sjanse for at jeg vil møte en kar fra byen igjen om han IKKE prøver seg seksuelt men vi ellers får en veldig god tone .

Skrevet

nope.

Anonymous poster hash: 60308...7ae
Skrevet

Større sjanse for at jeg vil møte en kar fra byen igjen om han IKKE prøver seg seksuelt men vi ellers får en veldig god tone .

Men da er du kanskje en av de som helst vil vente i månedsvis? Det beste er selvfølgelig å møte noen i en sosial setting som ikke er ute på byen, der man kan bli kjent. Men mulighetene for der er jo ikke så mange.
Skrevet

Men da er du kanskje en av de som helst vil vente i månedsvis? Det beste er selvfølgelig å møte noen i en sosial setting som ikke er ute på byen, der man kan bli kjent. Men mulighetene for der er jo ikke så mange.

Det kommer helt an på gamet hans og hvordan han blir kjent med meg på.

Har ikke noe prinsipp om å vente i månedsvis nei, har ofte sex på første eller andre date når det føles riktig, men en mann holder seg mere interessant for meg om han ikke bare går rett på det kroppslige med en gang.  Vil tro det er litt som dere menn tenker om jenter som kun bryr seg om det kroppslige ( f eks kler seg veldig lettkledd) , at hun ikke er særlig til koneemne eller noen du vil bygge noe videre med.

Skrevet

Jeg tror det du vil ha er en utopi. Det er veldig vanskelig å være mer enn bare sex-kamerater, og å ha "noe mer betydningsfullt enn å bare pule og ellers ikke ha noe kontakt" uten å utvikle følelser og å ha lyst på mer. Jeg kjenner ingen som har hatt pulekompiser som har gjort ting utenfor soverommet som ikke har blitt kjærester etter hvert--eller måtte sluttet å treffe hverandre fordi det har utviklet seg skeivt og den ene har fått følelser mens den andre har holdt igjen. 

Anonymous poster hash: 12a41...b9c
Skrevet

Det kommer helt an på gamet hans og hvordan han blir kjent med meg på.

Har ikke noe prinsipp om å vente i månedsvis nei, har ofte sex på første eller andre date når det føles riktig, men en mann holder seg mere interessant for meg om han ikke bare går rett på det kroppslige med en gang. Vil tro det er litt som dere menn tenker om jenter som kun bryr seg om det kroppslige ( f eks kler seg veldig lettkledd) , at hun ikke er særlig til koneemne eller noen du vil bygge noe videre med.

Godt det finnes noen av dere og. Jeg har fått tilbakemelding på at damer har sagt nei til å treffes igjen fordi jeg ikke tok initiativ til å få dem til sengs første kvelden. Problemet er jo at det er nettopp når jeg er interessert i noe mer, at jeg kanskje er forsiktig med å ta initiativ til noe første kvelden. Men det synes tydeligvis flere er lite attraktivt. Mulig de tenker at det skyldes sjenerthet og synes det er turn off? Ikke vet jeg. Tar jeg initiativ til noe mer første kvelden, har det aldri vært noen som har vært negative til det så lenge jeg ikke er pågående eller ekkel, og har truffet igjen flere som har takket både ja og nei. Det spørs sikker litt på settingen. Treffes man på byen virker det som om de fleste forventer at man skal ta initiativ til sex, og blir skuffet ellers.
Skrevet

Jeg har fått tilbakemelding på at damer har sagt nei til å treffes igjen fordi jeg ikke tok initiativ til å få dem til sengs første kvelden. Problemet er jo at det er nettopp når jeg er interessert i noe mer, at jeg kanskje er forsiktig med å ta initiativ til noe første kvelden. 

Og nøyaktig hvordan fikk du denne tilbakemeldingen? Her må du vel ha lest gjennom linjene? Tviler på de har sagt til deg, "Sorry dude, you didn't try to fuck me, so it's over."

Forresten tror jeg heller ikke det er hva som skjedde heller. Det som skjedde er at du kanskje hadde muligheten der og da, men når hverdagen kommer så er de ikke like interesserte lenger av ulike grunner. Kanskje har de fylleangst, har glemt hvordan du ser ut, holder egentlig på med en annen fyr, er nervøse som faen eller whatever.

Husker selv en gang hvor jeg vet med 100% sikkerhet at jeg kunne nailet en høns den kvelden (vi klinet, leiet hender, var på ulike utesteder sammen, osv), men fordi logistikken var litt tricky OG fordi jeg faktisk så for meg potensiale for et seriøst forhold, så bestemte jeg meg for å heller utveksle nummer og ta det litt rolig. 

Men så kom hverdagen og hun hadde alltid en unnskyldning og jeg ble lei hele jenta.

Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet. En ONS er nettopp det en ONE night stand. Man møtes, drar sammen hjem til en av dere, knuller, og tar farvel, ser ikke hverandre igjen. Mange vet ikke egang navnene til hverandre.

Møtes man igjen og fortsetter knullingen, og til og med ender opp i et forhold, ja da var ikke første møtet en one night stand......

Anonymous poster hash: d39a2...1a8
Skrevet

Og nøyaktig hvordan fikk du denne tilbakemeldingen? Her må du vel ha lest gjennom linjene? Tviler på de har sagt til deg, "Sorry dude, you didn't try to fuck me, so it's over."

Forresten tror jeg heller ikke det er hva som skjedde heller. Det som skjedde er at du kanskje hadde muligheten der og da, men når hverdagen kommer så er de ikke like interesserte lenger av ulike grunner. Kanskje har de fylleangst, har glemt hvordan du ser ut, holder egentlig på med en annen fyr, er nervøse som faen eller whatever.

Husker selv en gang hvor jeg vet med 100% sikkerhet at jeg kunne nailet en høns den kvelden (vi klinet, leiet hender, var på ulike utesteder sammen, osv), men fordi logistikken var litt tricky OG fordi jeg faktisk så for meg potensiale for et seriøst forhold, så bestemte jeg meg for å heller utveksle nummer og ta det litt rolig.

Men så kom hverdagen og hun hadde alltid en unnskyldning og jeg ble lei hele jenta.

Jeg har "faset" ut noen menn ved å finne på en rekke unnskyldninger, rett og slett fordi jeg ikke har vært interessert. Dårlig gjort å ikke si det rett ut, men siden menn ikke gjør det mot meg, blir det til at man ikke gidder å si ifra selv også. Men er overrasket over hvor standhaftige noen er; når de spør meg hver eneste uke hva jeg skal og om vi skal finne på noe og jeg alltid er opptatt (dvs "opptatt") og ikke kommer med forslag om en annen dag vi kan sees og alikevel gir de seg ikke. Har en som holdt ut i 2 år med å spørre meg flere ganger i mnd om vi skulle finne på noe.. Jeg tar hintet ganske kjapt når menn avviser meg:p

Anonymous poster hash: 7ca2e...d28

Skrevet

Et par ganger har jeg fått den beskjeden gjennom felles venninner. Klart man skal ta det med en klype salt, men likevel. Og jeg tror definitivt det er noe i det du sier - det kan være mange andre grunner til at de ikke er interessert etterpå. Men dersom man hadde hatt sex første kvelden, har man allerede krysset en terskel, og jeg tror terskelen for å si ja til å treffes igjen er mye lavere. Sånn sett lønner det seg antakelig å prøve seg. Eller
Skrevet (endret)

Jeg har "faset" ut noen menn ved å finne på en rekke unnskyldninger, rett og slett fordi jeg ikke har vært interessert. 

Nå gjaldt dette spesifikt hva jeg og guttemann har felles erfaringer med; nemlig jenter som har vært klar for moro ute på byen, men som blir kalde når hverdagen kommer.

Jeg har opplevd jenter hvor jeg ikke engang har spurt om nummeret, men de har insistert på å gi det til meg, men så svarer de ikke engang neste dag. Mens jenter jeg snakket med i to minutter hvor begge var sørpe fulle ender opp med å være de jeg møter igjen. 

Et par ganger har jeg fått den beskjeden gjennom felles venninner. Klart man skal ta det med en klype salt, men likevel. Og jeg tror definitivt det er noe i det du sier - det kan være mange andre grunner til at de ikke er interessert etterpå. Men dersom man hadde hatt sex første kvelden, har man allerede krysset en terskel, og jeg tror terskelen for å si ja til å treffes igjen er mye lavere. Sånn sett lønner det seg antakelig å prøve seg. Eller

Hmmm...

Jeg synes det høres merkelig ut. Jenter her inne må gjerne komme til unnsetning og fortelle om det er noe i dette.

Men jeg merker jo selv at det kan være en større terskel for å møte igjen noen fra fylla, i hvert fall om man ikke fikk en ekstremt god connection og særlig om begge i tillegg var ganske fulle. I tillegg virker det som om mange jenter har en eller annen fyr i ermet, så når hverdagen kommer velger de kanskje å fortsette å fokusere på han, selv om de var åpne for noe med deg der og da ute på byen. Jeg vet ikke...

Men jeg er enig i at man kanskje bør prøve å komme så langt som mulig alt første kvelden. Er det noe jeg angrer på så er det at jeg ikke lå med hun jeg fortalte om i forrige innlegg. Fordi hun var FIN og hun var KLAR.

:laugh:

Endret av JakeGreen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...