AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #21 Skrevet 20. oktober 2015 Sånt går ikke an! Blir så sint og trist av sånt. Skjønner ikke at voksne mennesker kan holde på sånn. TSAnonymous poster hash: fedd5...9f4 Ja det er kjedelig. Blir trist for barnet når hun blir gammel nok til å forstå det. Trøsten er at hun har fantastiske besteforeldre på den andre siden, og det er svigermor som taper på det i lengden når barnebarnet vokser opp og kanskje ikke vil være så innmari interessert i å besøke henne. Anonymous poster hash: 8398c...88a
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. oktober 2015 #22 Skrevet 20. oktober 2015 Kan det tenkes at hun føler at hun har og har hatt et nærere forhold til sin søster enn til sin bror (din mann)? Jeg har to søsken hvorav det ene er min søster, og den andre er min bror og det er store forskjeller på nærheten i disse relasjonene mellom oss.
Gjest Skrevet 20. oktober 2015 #23 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg ser at du har en sønn, er det andre barnet en jente? Hun vokste opp med to brødre, og har kanskje alltid ønsket en søster... Så det blir på en måte søsteren hun aldri fikk.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #24 Skrevet 20. oktober 2015 Kan det tenkes at hun føler at hun har og har hatt et nærere forhold til sin søster enn til sin bror (din mann)? Jeg har to søsken hvorav det ene er min søster, og den andre er min bror og det er store forskjeller på nærheten i disse relasjonene mellom oss. Begge barna er barn av brødrene hennes.Anonymous poster hash: fedd5...9f4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #25 Skrevet 20. oktober 2015 Kan det tenkes at hun føler at hun har og har hatt et nærere forhold til sin søster enn til sin bror (din mann)? Jeg har to søsken hvorav det ene er min søster, og den andre er min bror og det er store forskjeller på nærheten i disse relasjonene mellom oss. Begge barna er barn av brødrene hennes.Anonymous poster hash: fedd5...9f4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #26 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg ser at du har en sønn, er det andre barnet en jente? Hun vokste opp med to brødre, og har kanskje alltid ønsket en søster... Så det blir på en måte søsteren hun aldri fikk. To jevngamle gutter på rundt året.Anonymous poster hash: fedd5...9f4
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. oktober 2015 #27 Skrevet 20. oktober 2015 Begge barna er barn av brødrene hennes.Anonymous poster hash: fedd5...9f4 Ok.
Gjest snoopy_93 Skrevet 20. oktober 2015 #28 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg hadde besteforeldre som favoriserte to av fire barnebarn. Jeg var et av de som ikke var favoritten og som heller ikke fikk noen "goder" av dem. Forskjellene ble større jo eldre vi ble og jeg fant ut at etter hver eneste gang "favorittene" var på besøk fikk de alt fra en femtilapp hver til tohundre kroner hver.. Det toppet seg da hele familien snudde ryggen til meg men samtidig latet som at de brydde seg. Jeg droppet kontakten med de, sa ifra hvorfor og seks år etter har vi kontakt igjen. De har også skjønt greia og gjør ikke så mye forskjell lengre, som jeg vet om. Jeg skjønner at TS reagerer, jeg synes det er så dumt å fremheve noen få tantebarn/barnebarn ol uten å inkludere andre. Jeg gikk i mange, mange år og følte at jeg ikke var verdt noe fordi jeg ble så forskjellsbehandlet.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #29 Skrevet 20. oktober 2015 Jeg hadde besteforeldre som favoriserte to av fire barnebarn. Jeg var et av de som ikke var favoritten og som heller ikke fikk noen "goder" av dem. Forskjellene ble større jo eldre vi ble og jeg fant ut at etter hver eneste gang "favorittene" var på besøk fikk de alt fra en femtilapp hver til tohundre kroner hver.. Det toppet seg da hele familien snudde ryggen til meg men samtidig latet som at de brydde seg. Jeg droppet kontakten med de, sa ifra hvorfor og seks år etter har vi kontakt igjen. De har også skjønt greia og gjør ikke så mye forskjell lengre, som jeg vet om. Jeg skjønner at TS reagerer, jeg synes det er så dumt å fremheve noen få tantebarn/barnebarn ol uten å inkludere andre. Jeg gikk i mange, mange år og følte at jeg ikke var verdt noe fordi jeg ble så forskjellsbehandlet. Klem til deg. Får vondt inni meg. Håper det gir seg før disse gutta blir eldre. Redd han skal føle seg mindre verdt. Syntes nesten det er på nippet til mobbing/utestenging.Anonymous poster hash: fedd5...9f4
Gjest snoopy_93 Skrevet 20. oktober 2015 #30 Skrevet 20. oktober 2015 Klem til deg. Får vondt inni meg. Håper det gir seg før disse gutta blir eldre. Redd han skal føle seg mindre verdt. Syntes nesten det er på nippet til mobbing/utestenging.Anonymous poster hash: fedd5...9f4 Det er slik jeg ser det også. Synes det er så spesielt å favorisere folk som er i familie uansett. Det hadde jo blitt en familier krig om mor favoriserte et av barna sine, så hvorfor er det ingen som "bryr seg" selv om det "bare" er tante? Det er jo fortsatt sårt uansett hvem i familien det er som favoriserer. Min farmor var heldigvis helt motsatt. Kusinen min fikk en oppvaskmaskin til firetusen og da satte farmor over samme summen til de tre andre barnebarna fordi hun ikke synes det var riktig at bare en skulle få.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #31 Skrevet 20. oktober 2015 Det er slik jeg ser det også. Synes det er så spesielt å favorisere folk som er i familie uansett. Det hadde jo blitt en familier krig om mor favoriserte et av barna sine, så hvorfor er det ingen som "bryr seg" selv om det "bare" er tante? Det er jo fortsatt sårt uansett hvem i familien det er som favoriserer. Min farmor var heldigvis helt motsatt. Kusinen min fikk en oppvaskmaskin til firetusen og da satte farmor over samme summen til de tre andre barnebarna fordi hun ikke synes det var riktig at bare en skulle få. Sånn har mine foreldre og besteforeldre også alltid vært. Det har aldri blitt gjort forskjell. Det er mye nulig at de hadde et litt ekstra spesielt bånd med ett av barna, men det er ikke noe man tydelig viser. Hvertfall ikke ovenfor barn.Anonymous poster hash: fedd5...9f4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå