Gå til innhold

Litt sår mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tanten til barnet mitt (søsteren til pappaen) er tante til to jevngamle. Hun legger stadig ut bilder av det andre barnet og skriver "Du er verdens fineste og beste, tanteceldker deg mere enn noe annet"

Vet det er teit av meg å bli litt lei meg, men jeg blir det likevell. Hun har ca like mye kontakt med begge tantebarna sine, hadde forstått det om hun så det andre barnet mye mere, men det er jo ikke tilfelle. Hun og jeg har også en god tone oss i mellom. Akkurat nå er dette bare sårt for meg, barna er såpass små at de ikke forstår noe av det, men jeg håper hun ikke fortsetter sånn etterhvert som de blir større.

Flere som opplever sånt innad i familien? Har dere konfrontert vedkommende? Har veldig lyst til å skrive (de er vel to om å dele plassen om å være den fineste og søteste i dine øyne) men jeg tenker det ikke gagner noe.

Anonymous poster hash: fedd5...9f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig lei meg om tanta til ungen min hadde gjort dette, og ville nok sagt i fra. Du trenger ikke anklage henne for noe, bare si at det er sårende for deg å lese sånt.

Anonymous poster hash: 73787...1f5
Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Kan det være at din mann kan ha sagt til tanten at han ikke ønsker at det legges ut bilder av deres barn?

Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig lei meg om tanta til ungen min hadde gjort dette, og ville nok sagt i fra. Du trenger ikke anklage henne for noe, bare si at det er sårende for deg å lese sånt.

Anonymous poster hash: 73787...1f5

Tenkte kanskje jeg overreagerte med å bli lei meg, "godt" det er flere som ville blitt litt sår på akkurat det. Heldigvis forstår ikke de noe av det ennå.

Skrevet

Kan det være at din mann kan ha sagt til tanten at han ikke ønsker at det legges ut bilder av deres barn?

Nei, for hun har lagt ut bilder av mitt barn også men da bare "Koser seg med is" ol. Men med det andre barnet er det stadig "Du er den fineste jeg vet om, elsker deg høyest" "Søteste babyen i verden"

Skrevet

Det her tenkte jeg også på!

Evt at du har gitt inntrykk for noe lignende, eller at det er mere "skummelt" å legge ut dine barn? 

Skrevet

Det her tenkte jeg også på!

Evt at du har gitt inntrykk for noe lignende, eller at det er mere "skummelt" å legge ut dine barn?

Ja hadde forstått det om meg eller min mann hadde sagt at hun ikke fikk legge ut, det har vi ikke gjort. Men det er ikke tullete av meg å reagere litt på dette?

Gjest C'est la vie:)
Skrevet

Nei, for hun har lagt ut bilder av mitt barn også men da bare "Koser seg med is" ol. Men med det andre barnet er det stadig "Du er den fineste jeg vet om, elsker deg høyest" "Søteste babyen i verden"

Kan forstå at dette er sårt for deg. Jeg synes ikke det er helt innenfor å 'forskjellsbehandle' barna på den måten offentlig. Kan og være hun ikke tenker noe særlig over det, uten at det kan være hennes dagsform når hun er med det andre barnet.

Min mest naturlige tanke er at ingen ville gjort dette med bakgrumm i å såre. Men om dette plager deg kan du alltids ta det opp i et litt innpakket spørsmål. Hadde jeg vært et annet familiemedlem hadde jeg syntes det hun gjør er litt flaut.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å ha favoritter blant tantebarn. Om søsteren min er mer glad i noen av de andre ungene hun er tante til enn mitt barn, så er det helt ok. Og jeg må jo innrømme at jeg er mer glad i ett av hennes barn enn de andre hun har.

Anonymous poster hash: 44c9f...fa0
Skrevet

Vet du hva? I stedenfor å bli lei deg, hev deg over dette og vær glad. :) Vær glad på ditt barns vegne at det ikke blir eksponert på nettet på denne måte. Kanskje barnet senere i livet vil være deg evig takknemlig for ikke å bli eksponert på denne måte og omtqlt av familien slik! :)

Anonymous poster hash: 2ac99...cfe

• Liker 1
Skrevet

Ja får bare heve meg over det.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å ha favoritter blant tantebarn. Om søsteren min er mer glad i noen av de andre ungene hun er tante til enn mitt barn, så er det helt ok. Og jeg må jo innrømme at jeg er mer glad i ett av hennes barn enn de andre hun har.

Anonymous poster hash: 44c9f...fa0

Joda, er forspist enig. Men man bemerker det jo ikke? Hva man tenker inni seg er jo en ting, men å tydelig favorisere to små babyer som er hvertfall like søte og nydelige, blir for meg litt dumt. Og ennå verre når de blir eldre å forstår. Kan fort skape sjalusi. Nå vet jeg at mitt barn så absolutt er søt og vakker, og det får jeg ofte høre av andre også, men en tante skal ikke gjøre noe forskjell etter min mening. Hva hun mener inni seg får hun holde for seg selv tenker jeg da.

Skrevet

Er andre barnet søsteras barn?

Anonymous poster hash: e2f9e...d2e

Skrevet

Nei, begge barna er barn av brødrene. De har like godt forhold til søsteren og jeg og min svigerinne har også likt forhold til hun.

Skrevet

Nei, begge barna er barn av brødrene. De har like godt forhold til søsteren og jeg og min svigerinne har også likt forhold til hun.

Hmm, ja! Da synes jeg det er rart. Det blir jo litt forskjellsbehandling og jeg skjønner at du synes det er sårt. Men hva kan man si? Blir kanskje litt dårlig stemning mellom dere hvis du tar opp med henne? Er det generelt bare fb bilder eller er det forskjell på behandling, gaver etc.

Anonymous poster hash: e2f9e...d2e

Skrevet

Nå legger ikke jeg ut så mange bilder av mine tantebarn på facebook da, men av mine to brødres barn har jeg også en klar favoritt. Det ene barnet tror hele verden handler om ham, han krever og krever og er utakknemlig. Foreldrenes feil, men det blir til at omtrent hele familien holder seg unna dem.

Anonymous poster hash: d384e...d99

Skrevet

Nå legger ikke jeg ut så mange bilder av mine tantebarn på facebook da, men av mine to brødres barn har jeg også en klar favoritt. Det ene barnet tror hele verden handler om ham, han krever og krever og er utakknemlig. Foreldrenes feil, men det blir til at omtrent hele familien holder seg unna dem.

Anonymous poster hash: d384e...d99

Da forstår jeg at man blir litt sliten ja. Her er ikke det tilfellet. Heller motsatt. Mitt barn er rolig og bedagelig, gråter så og si aldri og er ikke slitsom å ha besøk av. Da vil jeg heller si at det andre barnet er mere krevende. Så får liksom ikke det til å være grunnen heller. Og sånn objektivt sett vil jeg si at mitt barn er minst like "søt og pen" så jeg forstår liksom ikke "greia" Det er så tydelig det hun gjør også. Også når barna er sammen og hun er der vil hun bare holde det andre barnet og viser liten interesse for mitt barn. Men ekstra sårt blir det når hun stadig benevner det andre barnet som "det fineste, søteste" "tante elsker deg mest"

Skrevet

Heldigvis har barnet mitt en tante på min side også (min lillesøsterk) og de to har et spesielt bånd. Hun forguder han og omvendt. Men det er jo vondt at han blir ignorert totalt når vi er sammen med de andre. Han vil jo etterhvert merke det selv også vil jeg tro. Men da kommer jeg til å si klart ifra! Om ikke jeg gjør det før.

Skrevet

Tenkte kanskje jeg overreagerte med å bli lei meg, "godt" det er flere som ville blitt litt sår på akkurat det. Heldigvis forstår ikke de noe av det ennå.

Skjønner deg jeg. Her er det svigermor som legger ut bilde av to av sine barnebarn et pr ganger unionen når hun besøker dem, med tekster om at de er verdens vakreste barn og hvor heldig hun er som får ha dem i livet sitt. Vårt barn gidder hun ikke besøke engang, på tross av stadige invitasjoner fra vår side. Jeg tenker at det kanskje har noe å si at de to andre barna er barn av hennes døtre, men vårt er barn av sønnen hennes, men litt rart syns jeg det er.

Sårt for kjæresten min er det også å se forskjellsbehandlingen. Ekstra godt kom det til syne sist jul. Da fikk de to andre barna flotte gaver av bestemor, mens vår fikk en billig ting som ikke engang var for hennes aldersgruppe.

Anonymous poster hash: 8398c...88a

Skrevet

Skjønner deg jeg. Her er det svigermor som legger ut bilde av to av sine barnebarn et pr ganger unionen når hun besøker dem, med tekster om at de er verdens vakreste barn og hvor heldig hun er som får ha dem i livet sitt. Vårt barn gidder hun ikke besøke engang, på tross av stadige invitasjoner fra vår side. Jeg tenker at det kanskje har noe å si at de to andre barna er barn av hennes døtre, men vårt er barn av sønnen hennes, men litt rart syns jeg det er.

Sårt for kjæresten min er det også å se forskjellsbehandlingen. Ekstra godt kom det til syne sist jul. Da fikk de to andre barna flotte gaver av bestemor, mens vår fikk en billig ting som ikke engang var for hennes aldersgruppe.

Anonymous poster hash: 8398c...88a

Sånt går ikke an! Blir så sint og trist av sånt. Skjønner ikke at voksne mennesker kan holde på sånn. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...