Gå til innhold

Hater å bli avvist.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var yngre fikk jeg alle damene jeg ville ha omtrent. De siste årene har jeg mistet litt utseende og føler meg eldre. I helgen ble jeg avvist to ganger. Fikk en lang avvisende mld av en dame jeg møtte ute.

Jeg er så dårlig på det. Går helt inn i meg selv, blir kjempelei meg og selvtilliten bare synker for hver gang.

Noen tips for å takle avvisning?

Anonymous poster hash: f773d...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg er vel ikke akkurat noe mester i å takle det selv.. (fordi jeg aldri blir avvist til vanlig.

 haha neida. Nå er jeg teit..), men uansett: 

 

Det ene jeg tenker er at du må prøve å ikke ta en avvisning så veldig personlig. Du avviser sikkert folk selv som er fantastiske mennesker, men som av ulike årsaker ikke er det du ser etter? Av og til passer man bare ikke sammen, alle har ulike preferanser.

 

Det andre er at den viktigste egenskapen man bør se etter i en potensiell partner er vel at de faktisk er interessert i deg? Så hvis de ikke er det, så er det jo egentlig like greit å bli kvitt de så tidlig som mulig.

 

Utover det, så tenker jeg at det er flere milliarder mennesker, og man kan faktisk ikke forvente at Alle du liker skal like deg (på det romantiske planet) Derfor er det normalt å bli avvist, det er noe alle må gjennom. Så noen avvisninger må du faktisk bare tåle. 

 

Du får heller prøve å se på avvisninger som en erfaring. Hvis du ofte blir avvist på samme tidspunkt så ville jeg kanskje spurt hva årsaken var. Så kan du eventuelt jobbe med deg selv på det området det går galt.

 

(men hvis du nesten aldri blir avvist, og det kun skjer ett par ganger så kan det være så enkelt som at dere bare ikke var noe for hverandre. Og da tenker jeg at det er lite vits i "prosjekt: selvgranskning". Man passer ikke med alle)

Kanskje ikke tidenes mest gjennomtenkte svar, men håper du fikk et eller annet ut av det;)
Lykke til!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for bra svar!

Følte meg litt bedre nå:)

Anonymous poster hash: f773d...5a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli avvist suger!

Vi har alle vert der,og det er nok ikke enkelt for noen av oss :)

 

Jeg prøver å ta det med eit smil,og le litt av det når det skjer..:)

Om man blir avvist av en person man virkelig liker og har blitt betatt av så er det kjempevanskelig,..

 

Du er ikke alene om å ha det sånn ivertfall..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre fikk jeg alle damene jeg ville ha omtrent. De siste årene har jeg mistet litt utseende og føler meg eldre. I helgen ble jeg avvist to ganger. Fikk en lang avvisende mld av en dame jeg møtte ute.

Jeg er så dårlig på det. Går helt inn i meg selv, blir kjempelei meg og selvtilliten bare synker for hver gang.

Noen tips for å takle avvisning?

Anonymous poster hash: f773d...5a1

Du har levd i en boble for lenge. Som du sier så har du mistet litt utseende + blitt eldre.

Jeg levde også litt i den boblen. Da jeg trodde jeg var like attraktiv som før da jeg var single og yngre.

Løsning? Gå for de litt eldre kvinnene og de som er litt smålubne.

Anonymous poster hash: d6b54...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Svampebobb1

Da jeg var yngre fikk jeg alle damene jeg ville ha omtrent. De siste årene har jeg mistet litt utseende og føler meg eldre. I helgen ble jeg avvist to ganger. Fikk en lang avvisende mld av en dame jeg møtte ute.

Jeg er så dårlig på det. Går helt inn i meg selv, blir kjempelei meg og selvtilliten bare synker for hver gang.

Noen tips for å takle avvisning?

Anonymous poster hash: f773d...5a1

Jeg googlet følgende en gang i tiden: "How to deal with rejection".

Etter å ha fordypet meg, så kom jeg frem til følgende:

  • Så lenge man har oppført seg pent, så handler ikke avvisning om en selv som person.
  • Alle har kriterier. Se på avvisningen som en utfyllelse av dine egne kriterier.
  • Personen som avviste deg så ikke på deg som en match. Sannsynligvis ville du ha kommet frem til det samme selv over tid, men vedkommende sparte deg for dette slik at du kan gå videre.
  • Husk at ting skal være gjensidig.
  • Ikke se på deg selv som at det er noe galt med deg. Vedkommende har definitivt ikke avvist deg fordi det feiler deg noe!

Du må bare gå i damemodus (dvs. oppføre deg pent) og prøve igjen og igjen og igjen. Plutselig møter du på ei som er hyggelig og som liker deg for den du er. Det viktigste er at du ikke tar det personlig :).

Endret av Svampebobb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bli avvist er virkelig ikke verdens undergang, i de fleste tilfellene så kjenner man jo ikke personen engang, så hvorfor ta seg nær av at en fremmed ikke liker deg?
Dessuten så er det aldri sånn at man ikke er "bra nok" selvom man bli avvist, det handler om det å være match og det at ting skal passe i livet (for alt du vet kan den du prøver deg på ha kjæreste, eller kjærlighetssorg, eller andre livsstiuasjoner som gjør at det ikke passer å involvere seg med noen).

Å bli avvist er en viktig og nødvendig del av kjærligheten, den skal ikke være lett. Tenk hvor lite spesielle forhold det ville vært om alle bare kunne sjekke opp hvem de ville og alltid få den personen?
Det er nettopp avisningen som gjør kjærligheten så sterk når den til slutt klaffer, at yes endelig møtte man den riktige matchen, og ikke bare blir sammen med den av mange som sier ja og for din del kunne det like gjerne vært hvem som helst så lenge den sa ja. Nei det er matchen som skal være perfekt og det skal man faktisk se på som en bra ting, så neste gang du blir avvist så får du tenke at bedre lykke neste gang, da var ikke dette matchen for deg! Enkelt og greitt!

 



Anonymous poster hash: 76410...100
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre fikk jeg alle damene jeg ville ha omtrent. De siste årene har jeg mistet litt utseende og føler meg eldre. I helgen ble jeg avvist to ganger. Fikk en lang avvisende mld av en dame jeg møtte ute.

Jeg er så dårlig på det. Går helt inn i meg selv, blir kjempelei meg og selvtilliten bare synker for hver gang.

Noen tips for å takle avvisning?

Anonymous poster hash: f773d...5a1

 

Damer er ikke visuelle så det er nok det første du må forstå. Du har nok bare mistet #game ...

 

Anonymous poster hash: 3faf1...4f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...