Gå til innhold

Haster! Sobril på lang flytur.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er bare å lese infoen som står på felleskatalogen.no. Der står halveringstid og mye mer.

Anonymous poster hash: 8c852...6da

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som flere andre skriver her: Ta med deg pakken med sobril i håndbagasje. Husk attest (på engelsk) om at du har med deg sobril. 

20mg er ei ganske god dose for en som ikke bruker det til vanlig (selv brukte jeg 10mg ved flyreiser), så jeg ville ikke tatt en hel en etter noen timer. Hvis du kjenner ubehaget begynner å nærme seg så ta iallefall i første omgang en halv sobril. Husk at du allerede har ei god dose i systemet, og halveringstid er ca 12 timer. 

En annen ting som er lurt er å ikke tenke på at det er sobrilen som gjør at flykskrekken blir borte, men at den er et hjelpemiddel som skal hjelpe deg til å etterhvert takle flyskrekken. Jeg brukte som nevnt selv sobril i en periode da jeg hadde skikkelig flyskrekk (var så ille at jeg lå søvnløs de siste nettene og et vrak på flyplassen, og måtte hive innpå noen glass vin for å i det hele tatt komme meg på flyet). Da jeg endelig tok mot til meg og snakket med legen om det sånn at jeg fikk sobril så begynte jeg sakte men sikkert å jobbe med angsten. Tillat deg selv å kjenne litt på det før du evt tar en halv sobril til. Utfordre deg selv, og ikke bare hive innpå flere. For mange så er det til hjelp bare å vite at man har ei eske sobril i håndbagasjen sånn at man KAN ta en til hvis det blir for ille...... jeg kom til det punktet at jeg tilslutt ikke tok, men jeg hadde med meg. Bare vissheten om at jeg hadde var til stor hjelp. Og ja, det hendte at jeg måtte ta en.... 

Anonymous poster hash: 26dff...d30
  • Liker 2
Skrevet

Maks serumkonsentrasjon er etter 2-4 timer,mdet er altså da de virker hest. Halveringstid går over 10-15 timer, så om du tok to Sobril rett før reisen, vil du fremdeles har en Sobril igjen i kroppen etter 10-15 timer.

Anonymous poster hash: 8c852...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...