Gå til innhold

Kan han likevel være interessert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann over en periode nå. Vi møtes jevnlig og har både hatt sex samt at vi har det hyggelig ute.

Men tingen er at det som oftest er jeg som starter å sende meldinger, foreslå at vi skal gjøre noe osv. Har spurt han om han er litt sjenert og da svarte han " tja kanskje..?" Så derfor lurer jeg på om en mann kan være genuint interessert selvom han ikke tar kontakt/initiativ like ofte som meg?

Kan vel føye til at han tidligere har sagt til meg at han synes det er bra at jenter tar initiativ.

Men nå vil jeg høre hva dere andre mener om dette :-) ?

Anonymous poster hash: efc0b...e6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han virker ikke så veldig interessert, synes jeg.

Anonymous poster hash: 5e959...ece
  • Liker 4
Skrevet

Han virker ikke intressert, tror meg han hadde kontaktet deg hvis han hadde vært intressert. Ikke lur deg selv. Selv om du skulle ønske det ikke var slikt.

Les boken

He is just not that into you.

Anonymous poster hash: 22564...c26
  • Liker 1
Skrevet

Så det er ingen her som har opplevd at ting har tatt seg opp på den måten :( ?

Skrevet

Om det skulle "ta seg opp", så virker han jo uansett veldig tafatt? Vil du ha en tafatt mann som aldri tar initiativ og bare sier "samma for meg"?

Anonymous poster hash: 5e959...ece

• Liker 4
Skrevet

Nei. Aldri opplevd.

Og i tillegg er det slik jeg svarer når jeg er ikke er intressert,men kan fint ta kontakt med de når jeg har lyst å knulle etter en bytur.

• Liker 1
Skrevet

Jeg datet en "sånn" mann; jeg vet ærlig talt fortsatt ikke om han likte meg eller ei. I følge de som kjenner ham var han interessert, og han sa stort sett ja om jeg foreslo noe så sant det passet, men jeg ga opp til slutt. Enten var han ikke interessert på den måten (mann med mange venner av motsatt kjønn så ikke usannsynlig, og selvfølgelig helt greit), eller så var han så tafatt at jeg uansett ikke var interessert lenger, det ble for ensidig.

Jeg kunne selvfølgelig ha spurt rett ut, men ettersom vi omgåes ganske ofte ville jeg ikke sette ham i en posisjon der han måtte avvise meg direkte heller. Til skutt skled det bare over i et litt overfladisk vennskap. Vi sender av og til meldinger, han kan finne på å spørre "tenkte du vi kunne se den sammen, for det kan vi godt" om jeg nevner en film på kino, selv om jeg vel egentlig ikke tenkte det, men om jeg da ikke tar videre initiativ skjer det ikke noe mer.

Jeg trenger noen der det ikke er særlig tvil om at de er interessert, selv om vi kanskje ikke har tid til å treffes så ofte. Trenger ikke svulstige kjærlighetserklæringer eller store gester, men at han foreslår ting han også, setter av litt tid, om så bare for en kjapp lunch, og tar meg med i beregningen når han legger planer av og til.

Anonymous poster hash: dda6f...c2b
Skrevet

Jeg holdt på med en slik en for en tid tilbake, der og da levde jeg i håpet om at han kunne være interessert, men nå i ettertid ler jeg av meg selv, for jeg var virkelig helt blind! 

Han sluttet å ta initiativ etter 3 date, jeg inviterte han ut igjen og han sa ja. Da jeg spurte om han hadde noen ønsker til hva vi kunne gjøre fikk jeg til svar at det måtte jeg finne ut, siden det var "min" date.. Ok. 

Jeg fortsatte (DUM OG BETATT SOM JEG VAR) og ta initiativ og han fortsatte (dum som han var) og si ja. Og når vi var sammen ga han ingenting av seg selv. Altså.. 

Til slutt sluttet jeg å spørre og jeg har ikke hørt noe mer fra han heller for å si det slik... 

Noen folk klarer tydeligvis ikke å si NEI. 

Anonymous poster hash: aa156...3d2
Skrevet

Jeg sa i fra til en tafatt type jeg datet at han måtte begynne å ta initiativ fordi jeg følte det ble for ensidig. Han tok seg sammen, og vi ble kjærester.

Anonymous poster hash: 686d9...34d
Skrevet

Jeg sa i fra til en tafatt type jeg datet at han måtte begynne å ta initiativ fordi jeg følte det ble for ensidig. Han tok seg sammen, og vi ble kjærester.

Anonymous poster hash: 686d9...34d

Det kan skje, men veldig sjelden.

Ikke med erfaring og det har ikke skjedd med noen av mine venninner eller venner.

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at jeg har opplevd det 2 ganger tidligere og i begge tilfellene så har det resultert i langvarige forhold. Det er derfor jeg stusser på hva som er riktig å gjøre i dette tilfellet..:(

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at jeg har opplevd det 2 ganger tidligere og i begge tilfellene så har det resultert i langvarige forhold. Det er derfor jeg stusser på hva som er riktig å gjøre i dette tilfellet.. :(

Slutt opp å kontakt og se hva han gjør. Selv etter lang tid.

Kontakter han deg er han intressert,gjør han ikke det er han ikke det.

Eventult også skrive det at han må ta mere kontakt som noen skrev lengre opp og slutt å kontakte du selv. gjør han ikke det så drit i han,da er han ikke verdt det.

• Liker 1
Gjest ashanti
Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at jeg har opplevd det 2 ganger tidligere og i begge tilfellene så har det resultert i langvarige forhold. Det er derfor jeg stusser på hva som er riktig å gjøre i dette tilfellet.. :(

Hvor lang tid tok det før dere ble sammen da (i dine tidligere forhold hvor du måtte gjøre all jobben med kontakt/ ta initiativ til dates)? 

Hvor lenge har dere datet? (Du skriver "en periode"). 

Skrevet

Hvor lang tid tok det før dere ble sammen da (i dine tidligere forhold hvor du måtte gjøre all jobben med kontakt/ ta initiativ til dates)? 

Hvor lenge har dere datet? (Du skriver "en periode"). 

I det første tilfellet tok det noen måneder. Viste seg at han bare var like forsiktig som meg og ikke visste at man burde vise mer interesse. Vi var sammen i 2 år. 

I det andre tilfellet var det ett halvt år før vi ble sammen. Jeg tok da initiativ 9 av 10 ganger, og han var alltid med på alt. Da jeg spurte han i ettertid om hvorfor han virket så uinteressert så sa han at han selv ville være sikker på at jenta var genuint interessert før han ville satse. Det forholdet varte i 5 år.

I begge tilfellene var det faktisk jeg som slo opp. Og det er disse guttene som har gjort at jeg har endret syn på det med initiativ, for de er faktisk slik at i mange tilfeller (har snakket med kompiser også) at uansett hvor eplekjekke enkelte menn kan virke så er de like forsiktige som oss, og vil veldig gjerne ha en bekreftelse på at de er likt.

Men jeg vet også at forelskelse gjør blind, og det er da jeg synes det er legitimt å spørre andre om råd, som f.eks på forum som dette :)

Gjest ashanti
Skrevet

I det første tilfellet tok det noen måneder. Viste seg at han bare var like forsiktig som meg og ikke visste at man burde vise mer interesse. Vi var sammen i 2 år. 

I det andre tilfellet var det ett halvt år før vi ble sammen. Jeg tok da initiativ 9 av 10 ganger, og han var alltid med på alt. Da jeg spurte han i ettertid om hvorfor han virket så uinteressert så sa han at han selv ville være sikker på at jenta var genuint interessert før han ville satse. Det forholdet varte i 5 år.

I begge tilfellene var det faktisk jeg som slo opp. Og det er disse guttene som har gjort at jeg har endret syn på det med initiativ, for de er faktisk slik at i mange tilfeller (har snakket med kompiser også) at uansett hvor eplekjekke enkelte menn kan virke så er de like forsiktige som oss, og vil veldig gjerne ha en bekreftelse på at de er likt.

Men jeg vet også at forelskelse gjør blind, og det er da jeg synes det er legitimt å spørre andre om råd, som f.eks på forum som dette :)

Dette syntes jeg er egentlig er et interessant tema, for det vi jenter er "opplært til" er jo at hvis en fyr ikke tar initiativ så er han altså ikke interessert. Men i ditt tilfelle ser vi jo at det absolutt ikke trenger å stemme :) Så da hadde jeg ikke gitt opp her heller hvis jeg var deg (ikke enda i hvertfall). 

Gjest nicecar
Skrevet

Dette syntes jeg er egentlig er et interessant tema, for det vi jenter er "opplært til" er jo at hvis en fyr ikke tar initiativ så er han altså ikke interessert. Men i ditt tilfelle ser vi jo at det absolutt ikke trenger å stemme :) Så da hadde jeg ikke gitt opp her heller hvis jeg var deg (ikke enda i hvertfall). 

Det er det som frustrerer meg. At hver gang det dukker opp en lik tråd her på KG så er folk raske med å slenge inn "He is not that into you" - noe som overhodet ikke trenger å være sant. Mange menn, uansett hvor tøffe og selvsikre de er så er de også veldig redde for å trå feil. Det med at menn MÅ være de som tar initiativ kan fort skape masse misforståelser mellom begge parter som gjør at begge sitter i hvert sitt hjørne og lurer på hva det var som gikk galt -h*n virket jo så interessert.. og sånt er jo trist :(

Tror nok man må tørre å drite seg ut litt mer :)  Enkelte gutter trenger rett og slett litt "drahjelp"

Skrevet

Det er det som frustrerer meg. At hver gang det dukker opp en lik tråd her på KG så er folk raske med å slenge inn "He is not that into you" - noe som overhodet ikke trenger å være sant. Mange menn, uansett hvor tøffe og selvsikre de er så er de også veldig redde for å trå feil. Det med at menn MÅ være de som tar initiativ kan fort skape masse misforståelser mellom begge parter som gjør at begge sitter i hvert sitt hjørne og lurer på hva det var som gikk galt -h*n virket jo så interessert.. og sånt er jo trist :(

Tror nok man må tørre å drite seg ut litt mer :)  Enkelte gutter trenger rett og slett litt "drahjelp"

Enig! 

Jeg og vedkommende tekstet senest i dag, og da var det han som sendte første melding. Så han kan ikke være sååå uinteressert vel ? 

• Liker 2
Skrevet

Han virker ikke intressert, tror meg han hadde kontaktet deg hvis han hadde vært intressert. Ikke lur deg selv. Selv om du skulle ønske det ikke var slikt.

Les boken

He is just not that into you.

Hvis man leser den boken ( der utgangspunktet er amerikansk dating liv) så ligger vel de fleste norske fremtidige forhold dårlig an. Dating kulturen her er jo rimelig annerledes enn det den er i USA. Så tror man går glipp av mye bra hvis man bruker den boka som "sjekkebibel".

Ikke gi opp enda TS, har vært borti sånne fyrer og de har faktisk vært interessert.

Skrevet

Hvis man leser den boken ( der utgangspunktet er amerikansk dating liv) så ligger vel de fleste norske fremtidige forhold dårlig an. Dating kulturen her er jo rimelig annerledes enn det den er i USA. Så tror man går glipp av mye bra hvis man bruker den boka som "sjekkebibel".

Ikke gi opp enda TS, har vært borti sånne fyrer og de har faktisk vært interessert.

Tusen takk for gode ord Summer lady. Jeg har selv lest den boka, og er drittlei av at folk drar den frem ved hvert bidige gang muligheten er der.

Kjøpte den ironisk nok da jeg datet han jeg til slutt endte oppi forhold med i 5 år. Fordi jeg trodde at han ikke likte meg etter alt det venninnene mine pepret meg med.

Godt å høre at det er flere der ute som har erfaring med slike gutter. For han her er virkelig en skikkelig gentleman når vi møtes, og ja han tar initiativ fra tid til annen selvom mestparten av initativet kommer fra meg. Håper at ting ender godt mellom oss <3 Er bare så sinnsykt nervøs nå, fordi jeg er i ferd med å forelske meg i han..

• Liker 1
Gjest nicecar
Skrevet

Enig! 

Jeg og vedkommende tekstet senest i dag, og da var det han som sendte første melding. Så han kan ikke være sååå uinteressert vel ? 

Hold deg til de velmenende rådene du får her. Og gi F i de som hevder at han ikke er interessert uten å utdype noe mer om hvorfor de mener det. Masse lykke til med daten din, håper du får mange gode råd og kommentarer her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...