AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg satte inn hormonspiral for en måned siden, det var i begynnelsen av menstruasjonssyklusen (2-3 dg). Jeg blør enda, det er nesten som at mensen aldri sluttet, dvs ikke veldig kraftig blødning, men uten stopp i over en mnd. Jeg vet at hormonpreparater gir veldig forskjellige bivirkninger fra pers til pers, men lurer på hva andre har opplevd? Tok det lang tid før hverdagen ble normal? Begynner å tære på nervene her Anonymous poster hash: 02bb4...e8b Anonymous poster hash: 02bb4...e8b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Med meg tok det 2 måneder før det sluttet å blø. Men det ble aldri en normal menssyklus, som gjerne er grunnen til at noen vil ha hormonspiral. Jeg også følte på det at det tærte på nervene. For du spør deg selv "Men når i helvete skal dette ta slutt!?!?". Problemet for meg var også at jeg hadde mye vondt, spiralen "stakk" og jeg hadde så vondt at jeg måtte bruke smertestillende for det de fleste dagene i uken, og unngå å ligge og sitte på en spesiell måte for hvis ikke gjorde det for vondt. Men etter de to månedene, blødningene sluttet, og smerten sluttet, så har den vanlige menssyklusen ikke kommet tilbake, det er helt tilfeldig når jeg blør, men til gjengjeld skjer det veldig sjelden. Men dessverre gjerne utløst av sex (??). For meg er det definitivt verdt det. Det var utrolig plagsomt de 2 månedene, mest fordi jeg tenkte at det skulle da ikke være sånn, og fordi du ikke aner når det tar slutt. Men etter de månedene var over så har jeg sluppet de vanlige problemene jeg hadde med menstruasjonsperioden min. Anonymous poster hash: 01668...81b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 TS her. En måned til skal jeg da alltids klare Kjedelig at du hadde smerter i tillegg, det har jeg heldigvis ikke hatt. Litt mensverk nå da neste syklus (tydeligvis) startet, men det er vanlig for meg. Merkelig (?) at menstruasjon skulle trigges av sex da,tror du det kan være at han kommer borti trådene og dermed irriterer livmorhalsen? Noen andre som har opplevd lignende? Flere historier? Anonymous poster hash: 02bb4...e8b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 TS her. En måned til skal jeg da alltids klare Kjedelig at du hadde smerter i tillegg, det har jeg heldigvis ikke hatt. Litt mensverk nå da neste syklus (tydeligvis) startet, men det er vanlig for meg. Merkelig (?) at menstruasjon skulle trigges av sex da,tror du det kan være at han kommer borti trådene og dermed irriterer livmorhalsen? Noen andre som har opplevd lignende? Flere historier? Anonymous poster hash: 02bb4...e8b Ja, nå vet jeg ikke om det er vanlig/normalt at det blødde så lenge, og jeg håper du slipper å måtte blø så lenge! Ja, jeg synes også det har vært merkelig. Er jo selvsagt ikke hver gang, det hadde blitt for dumt, men det er litt sånn "hvorfor sa du ikke at du har mensen nå?", "menne, jeg har da ikke mensen! ... ops". Det kan være det du sier, men det passer liksom ikke helt, for da skulle det vel bare blødd akkurat da, men da kommer liksom hele "perioden" min. En annen ting jeg kan nevne, som kanskje bare er for intim, men ja, sier det uansett jeg. Noen ganger kan det bli vondt "i spiralen" helt uten at det blør eller noe, og det kan virke som det er fordi det er litt trangt der, kanskje pga at det er fullt i tarmen, så det presser spiralen inn i siden av livmorhalsen eller hva søren. Anonymous poster hash: 01668...81b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 TS. Intime detaljer må da være greit, det er jo derfor vi poster anonymt Men jeg har hele tiden hørt og lest og trodd at man ikke skal kjenne selve spiralen? Har du spurt fastlegen om det skal være sånn? Jeg tror jeg ville blitt litt bekymret for at det var begynt å trenge seg inn i veggen, men nå har jeg kanskje lest litt for mange av skrekkhistoriene som folk forteller... Anonymous poster hash: 02bb4...e8b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 TS. Intime detaljer må da være greit, det er jo derfor vi poster anonymt Men jeg har hele tiden hørt og lest og trodd at man ikke skal kjenne selve spiralen? Har du spurt fastlegen om det skal være sånn? Jeg tror jeg ville blitt litt bekymret for at det var begynt å trenge seg inn i veggen, men nå har jeg kanskje lest litt for mange av skrekkhistoriene som folk forteller... Anonymous poster hash: 02bb4...e8b Det er nok riktig det du har hørt og lest, og jeg tror de fleste ikke legger noe merke til den, jeg har dessverre en veldig ømfiendtlig livmorhals, og skjede og hele pakka, så det er nok derfor. Men det er ikke sånn at jeg kjenner at den trenger inn i veggen, jeg bare kjenner at det er vondt på den måten det var når den ble satt inn (i liten skala!). For meg har menssmerter vært en helt annen type vondt etter spiralen enn før. Denne typen smerte kan komme nå og da, som sagt tror jeg pga at den blir dyttet litt i, men varer kun noen timer, og er veldig av og på i løpet av de timene. Men til tross for at jeg får disse plagene med spiralen, så er det sååååå verdt det. Nå håper jeg bare på at mensen skal forsvinne helt. Håper du får litt flere svar, så det ikke er bare min side du får hørt. Anonymous poster hash: 01668...81b
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg blødde smått i 9 måneder. Ringte til slutt produsenten da fastlegen ikke hadde noen erfaring med den. Ble oppringt av deres egen lege som fortalte at det er vanlig for de med sterke blødninger å småblø lenge. For deretter plutselig slutte. Og sånn ble det her også. All menstruasjon ble helt borte. Ingen bivirkninger, annet enn at migrenen forsvant. Og det var himmelsk! Anonymous poster hash: c859d...93d
februarfrøken85 Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) . Endret 19. oktober 2015 av februarfrøken85
februarfrøken85 Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Ser jeg glemte å trykke på anonymknappen Jaja
februarfrøken85 Skrevet 19. oktober 2015 #10 Skrevet 19. oktober 2015 Herregud, hva feiler det KG da? Innlegg forsvinner og dukker opp igjen som det passer? Jeg skulle si: Så flott at du ble kvitt migrenen, det var den fineste bivirkningen jeg har hørt om! Skjønner jeg må belage meg på blødninger ei stund til, får satse på at de avtar i mengde. Slik det er nå er det nesten som vanlig menstruasjon, skulle tro man ble blodfattig på denne måten..
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg hadde en fersk lege som fortalte at han hadde personlig erfaring med at tråden eller hva det er, ikke var klippet kort nok. Noe som visstnok var svært ubehagelig. Så han sørget for å klippe den av kort nok på meg... Spiralen skled for langt inn, og gav meg smerter. Jeg måtte ta den ut, men fordi tråden var klippet så kort, måtte jeg til et sykehus for å ta den ut. På neste legetime var jeg allerede gravid... I dag er hun 10 år. ❤️Anonymous poster hash: ddedb...fe4
februarfrøken85 Skrevet 20. oktober 2015 #12 Skrevet 20. oktober 2015 Hun jeg var hos sa det motsatt, hun hadde erfart at det var best å la trådene være en anelse lengre enn det stod i bruksanvisningen. Da ble den lettere å få tak i for den som skulle ta den ut, og dersom det likevel skulle vise seg at tråden kunne kjennes, er det enkelt for fastlege å bare klippe litt av.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #13 Skrevet 20. oktober 2015 Min ferske lege den gang, hadde altså personlig erfaring med ubehag under samleie, da trådene til kona tydeligvis ikke var korte nok. Var det jeg mente. 😉Anonymous poster hash: ddedb...fe4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå