Gå til innhold

Stinker de to siste dagene av mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

De to siste dagene av mensen så kommee det bare noen få dråper men de lukter utrolig sterkt og vondt. Stramt og surt på samme tid.

Jeg bytter truseinnlegget hver andre time og rengjør meg selv men bare noen minutter etterpå kommer lukten.

Hva kan jeg gjøre ?

Anonymous poster hash: 245c5...02c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På slutten av mensen er det som regel gammelt, brunlig blod som siver ut. Gammelt blod stinker. 

Jeg anbefaler menskopp. Den kan du bruke uansett hvor lite du blør (i motsetning til en tampong). Da slipper du at ting siver ut, og du har ikke noe som lukter. 

Et annet alternativ er å gå over til tøytruseinnlegg. Plasttruseinnlegg fører til klamhet, og det at de ikke puster gir glimrende forhold for bakterier, som fører til enda mer lukt. Jeg kan anbefale disse: http://www.eddabedda.com/til-mor/intimhygiene/ecofit-truseinnlegg. De er såpass små at de ikke synes, og du blir ikke klam, og slipper lukt. I tillegg er de mye mer miljøvennlig enn plastinnlegg. Bare vaskes som vanlig undertøy. 

Anonymous poster hash: d19d6...702
  • Liker 1
Skrevet

Sopp eller annet. Vask deg med intimsåpe eller lunkent vann ofte. Og skift bind når du føler du må for å kjenne deg fresh.

Anonymous poster hash: 9d391...66d

Skrevet

Sopp eller annet. Vask deg med intimsåpe eller lunkent vann ofte. Og skift bind når du føler du må for å kjenne deg fresh.

Å vaske seg med intimsåpe og lunkent vann ofte er oppskriften på å FÅ sopp... 

Anonymous poster hash: d19d6...702

• Liker 4
Skrevet

Bruk gul o.b.

Det er da ikke nødvendig når det kun er noen dråper. 

Anonymous poster hash: b0609...ae3

• Liker 2
Skrevet

Hvis det lukter så vondt, har du sannsynligvis en ubalanse som bakteriell vaginose. Det blir ekstra sterkt med gammelt blod. Du trenger da antibiotika for den bakterielle vaginosen.

Anonymous poster hash: ca900...3c4

Skrevet

Hvis det lukter så vondt, har du sannsynligvis en ubalanse som bakteriell vaginose. Det blir ekstra sterkt med gammelt blod. Du trenger da antibiotika for den bakterielle vaginosen.

Hvordan testes dette - må jeg ha mensen når jeg går til legen eller kan de sjekke dette hvilken dag som helst ?

Skrevet

Det er da ikke nødvendig når det kun er noen dråper. 

Anonymous poster hash: b0609...ae3

Da slipper hun å gå å stinke ihvertfall.

Skrevet

Hvordan testes dette - må jeg ha mensen når jeg går til legen eller kan de sjekke dette hvilken dag som helst ?

Det sjekkes utenom menstruasjon. 

Anonymous poster hash: f74d3...347

• Liker 1
Skrevet

Hvordan testes dette - må jeg ha mensen når jeg går til legen eller kan de sjekke dette hvilken dag som helst ?Anonymous poster hash: 245c5...02c

De kan nok sjekke utenom mensen også. Men pass på å forklare at det lukter under mensen. Behandlingen er Dalacin stikkpiller på resept.

Skrevet

Oj, her har jeg gått og trudde det var vanlig å lukte litt stramt av de siste "gamle" dråpene...? 

Anonymous poster hash: acbc4...c5e
Skrevet

Oj, her har jeg gått og trudde det var vanlig å lukte litt stramt av de siste "gamle" dråpene...?

Anonymous poster hash: acbc4...c5e

TS her

Det lukter aldri blomster og honning av de siste dråpene men det jeg opplever nå er ekstremt. Jeg kjenner det selv når jeg sitter her fullt påkledd.

Skrevet

Ingenting gir meg sopp kjappere enn å vaske underlivet med såkalt intimsåpe i alle fall, så det et ikke akkurat noe supertips.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...