lemon-aid Skrevet 19. oktober 2015 #1 Skrevet 19. oktober 2015 Vis meg middagsplanen din.. Tar gjerne imot tips til rimelige middager, er tom for ideer, og trenger litt inspirasjon! Gjerne barnevennlig mat.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #2 Skrevet 19. oktober 2015 Mandag: Dampet laks med Jansons fristelse (hendig klar i frysen) og salat Tirsdag: Pasta med reker, hvitløk, brokkoli, sopp og paprika, i creme fraiche saus Onsdag: Linsegryte med røde linser, kikerter, erter, sellerirot, søtpotet, purre, hvitløk, garam masala, ingefær, gurkemeie og buljong Torsdag: Bakt torsk toppet med creme fraiche og mandler, servert med bakte stenger av gulrot, kålrabi og søtpotet Fredag: Linsecurry, med brune linser, kikerter, sopp, løk, paprika, tomatpuré og rød curry paste, servert med avokado. Anonymous poster hash: 0c943...734
skruf Skrevet 19. oktober 2015 #3 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Denne uka ser sånn ut; Mandag: -Stekte fiskekaker med poteter og råkostsalat Tirsdag: -Stekt ris med grønnsaker og smårettskinke Onsdag: -Fiskegrateng med råkostsalat Torsdag: -Pasta carbonara Fredag: -Taco Lørdag: -Hvit pizza med strandaskinke og sorte oliven som topping Søndag: -Røkt torsk med poteter og gulrotstuing, sprøstekt bacon Edit: Da ble det endring i middagsplanene siden jeg fikk telefon om seinvakt onsdag så blir det stekt ris onsdag og fiskegrateng tirsdag Jeg elsker fiskegrateng, og siden jeg ikke rekker middag før seinvakt så tar vi det tirsdagen istedet Endret 19. oktober 2015 av skruf
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #4 Skrevet 19. oktober 2015 Ekspressmenyen fra Godt Levert! Anonymous poster hash: d3bda...775
netpuppy Skrevet 19. oktober 2015 #5 Skrevet 19. oktober 2015 Mandag: Stekt potetball (rester fra i går) Tirsdag: Stekte nudler og kylling Onsdag: Tortellini og pesto Torsdag: Quiche Lorraine Fredag: Rød currysuppe Lørdag: Moussaka Søndag: Jambalaya
grrwaffmjau Skrevet 19. oktober 2015 #6 Skrevet 19. oktober 2015 Mandag: laks med kokte poteter og agurksalat Tirsdag: hjemmelagde karbiser med poteter og kokte grønnsaker Onsdag: hvalbiff med sjampinjong, kokte poteter og kålstuing Torsdag: torsk med kokosmelk og rød karripasta + ymse grønnsaker og ris Fredag: taco Lørdag: biffwok Søndag: spaghetti
peppermyntete Skrevet 19. oktober 2015 #7 Skrevet 19. oktober 2015 Mandag og tirsdag blir chili con carne fra helga med ris til! Onsdag blir det sannsynligvis laks med pasta, asparges, rødløk, soltørket tomat og en skvett matfløte. Torsdag jobber jeg til 22 så da blir det noen pizzasnurrer fra fryseren i matboksen! Fredag og lørdag lager jeg sannsynligvis hjemmelaget hamburger med hjemmebakte brød, karamellisert rødløk og blåmuggost. Med søtpotetchips kanskje! Nam! Søndag blir restedag!
SkjultBruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Mye barnevennlige middager her i hus. I går, mandag, lagde jeg nok gryterett for i går og i dag. Onsdag: Fiskesuppe med mye grønnsaker og fisk. Torsdag: Fullkornspasta med kjøttboller. Fredag: Pølselapskaus. Lørdag: Taco Søndag: Hjemmelagde fiskekaker med grønnsaker, grønnsaker og brun saus.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #9 Skrevet 19. oktober 2015 Mandag: Pasta med hvitløk, chili, olivenolje og bacon Tirsdag: Fiskegrateng med kokte poteter og råkost til Onsdag: Pitabrød med pulled chicken, blandet salat og rømmedressing Torsdag: Fiskesuppe med torsk og laks Fredag: Nachos med rømme, salsa og guacamole Lørdag: Biff med hasselback poteter, stekt sopp, løk og paprika og bernaise Søndag: Kokt kveite, saltbakte poteter, sandefjordsmør og dampede grønnsaker Anonymous poster hash: 3430c...8a3 1
lemon-aid Skrevet 19. oktober 2015 Forfatter #10 Skrevet 19. oktober 2015 Oi, her var det mange gode tips.. Tusen takk alle sammen :-) :-)
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #11 Skrevet 19. oktober 2015 Mandag: Pasta med hvitløk, chili, olivenolje og bacon Tirsdag: Fiskegrateng med kokte poteter og råkost til Onsdag: Pitabrød med pulled chicken, blandet salat og rømmedressing Torsdag: Fiskesuppe med torsk og laks Fredag: Nachos med rømme, salsa og guacamole Lørdag: Biff med hasselback poteter, stekt sopp, løk og paprika og bernaise Søndag: Kokt kveite, saltbakte poteter, sandefjordsmør og dampede grønnsaker Anonymous poster hash: 3430c...8a3 Lager du pulled chicken selv eller kjøper du det ferdigtilberedt? Anonymous poster hash: 574e5...b67
netpuppy Skrevet 19. oktober 2015 #12 Skrevet 19. oktober 2015 I går, mandag, lagde jeg nok gryterett for i går og i dag. Hvilken dag er det i dag sa du?
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #13 Skrevet 19. oktober 2015 Mandag: Pizza Tirsdag: Kikertegryte Onsdag: Finnbiff Torsdag: Laks med grønt i ovnen Fredag: Quesadilla Lørdag: Må kjenne på formen, sannsynligvis ferdigpizza siden jeg skal på fest fredag Søndag: Falafel Anonymous poster hash: db843...4d6
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #14 Skrevet 19. oktober 2015 Lager du pulled chicken selv eller kjøper du det ferdigtilberedt? Anonymous poster hash: 574e5...b67 Gleder meg litt til lørdag ja! Pleier å kjøpe sånne ferdige frossenpakker med pulled chicken på Ica i Sverige Anonymous poster hash: 3430c...8a3
SkjultBruker Skrevet 19. oktober 2015 #15 Skrevet 19. oktober 2015 Hvilken dag er det i dag sa du? Haha, hatt langhelg og er helt i ørska jeg tydeligvis ☺ 1
Girly Skrevet 19. oktober 2015 #16 Skrevet 19. oktober 2015 Kyllinggryte med ris (rester fra fryseren) Laks med poteter,gullerot,rømme Kjøttkaker i brun saus med surkpl og grønnsaker Laks med poteter,gulelrot og rømme Kylling med pesto,tomat og mozerella med potet som tilbehør Baconboller fra gilde med poteter,brun saus og grønnsaker,surkål Rester (har en spis deg ut av skap og fryser uke før lønning)
Gjest hockeyfrue Skrevet 19. oktober 2015 #17 Skrevet 19. oktober 2015 (endret) Mandag: kylling, tomat, mozzarella og hjemmelaget pesto, slenger det i en ildfast form og steker det i 40 min. Tirsdag: Resten av kyllingfileten fra mandag marinert i sitron og chili, serveres sammen med wokede grønnsaker og nudler. Onsdag: Torsk surret med serranoskinke, ovnsbakte rotgrønnsaker og resten av den hjemmelagede pestoen fra mandag. Torsdag: Kampdag. Da er det tidlig middag, og som alltid er det spagetti med kjøttsaus. Fredag: hjemmelaget italiensk pizza toppet med serranoskinke, ruccola og pinjekjerner. Lørdag: Kampdag = spagetti med kjøttsaus. Ost, kjeks og vin til kvelds. Søndag: "Date-night" med kino og restaurantbesøk. Endret 19. oktober 2015 av hockeyfrue
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #18 Skrevet 19. oktober 2015 Mandag: kylling, tomat, mozzarella og hjemmelaget pesto, slenger det i en ildfast form og steker det i 40 min. Tirsdag: Resten av kyllingfileten fra mandag marinert i sitron og chili, serveres sammen med wokede grønnsaker og nudler. Onsdag: Torsk surret med serranoskinke, ovnsbakte rotgrønnsaker og resten av den hjemmelagede pestoen fra mandag. Torsdag: Kampdag. Da er det tidlig middag, og som alltid er det spagetti med kjøttsaus. Fredag: hjemmelaget italiensk pizza toppet med serranoskinke, ruccola og pinjekjerner. Lørdag: Kampdag = spagetti med kjøttsaus. Ost, kjeks og vin til kvelds. Søndag: "Date-night" med kino og restaurantbesøk. Tar du på serranoskinken på pizzaen før eller etter steking? Anonymous poster hash: 574e5...b67
Fredsmegleren Skrevet 19. oktober 2015 #19 Skrevet 19. oktober 2015 Mandag: Fettuccine med en basilikumsaus (oppskrift funnet på gogreen.no) Tirsdag: Gulrot og søtpotetsuppe med ingefær Onsdag: Potetsalat med en god variasjon av grønnsaker og salattilbehør Torsdag: Hittil ukjent, men løksuppe frister Fredag: Søtpotet nachos med vegetarfarse, løk og diverse, cashewnøttost Lørdag: Tikka masala Søndag: Ovnsbakte rotgrønnsaker med bulgur
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #20 Skrevet 19. oktober 2015 Tar du på serranoskinken på pizzaen før eller etter steking? Anonymous poster hash: 574e5...b67 Man gjør det selvsagt etterpå. Anonymous poster hash: dd239...2ae 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå