Gå til innhold

Syke sykepleiere

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at de som jobber i helsevesenet, gjerne på sykehjem eller sykehus ofte må møte opp på jobb selv om de er syke (gjerne smittsomt også)? Har hatt flere lærere (tidligere sykepleiere, bioingeniører, hjelpepleiere, osv) som forteller at man må på jobb selv om man er syk. I mange andre yrker må man jo gjerne ikke det, og vil det ikke være logisk at man i et slik yrke i alle fall ikke må møte opp når man er syk? 

Jeg skjønner jo at det kan være vanskelig å få tak i folk og sånn, men det er vel best for pasientene å ikke bli behandlet av syke mennesker? 

Anonymous poster hash: 9135b...1a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blir frarådet å møte opp når vi er syke, men så trenger jo folk penger, og folk trengs på jobb ++ 

Anonymous poster hash: e142e...b91
  • Liker 2
Skrevet

Vi blir frarådet å møte opp når vi er syke, men så trenger jo folk penger, og folk trengs på jobb ++ 

Husker at vi hadde en lærer som hadde vært sykepleier og som fortalte at hun måtte på nattevakt selv om hun hadde noroviruset, som jo er et ganske smittsomt virus. 

Skrevet

Husker at vi hadde en lærer som hadde vært sykepleier og som fortalte at hun måtte på nattevakt selv om hun hadde noroviruset, som jo er et ganske smittsomt virus. 

:sjokkert:

• Liker 2
Skrevet

Fy fader. Folk på sykehus og sykehjem er jo ekstra utsatt om de skulle bli syke. Skammelig!!!!

Anonymous poster hash: bd96f...455

Skrevet

Forferdelig uansvarlig av både sykepleieren og ledelsen hennes. Denne sykepleieren burde ikke vært lærer, å fortelle om så ekstremt dårlige avgjørelser er bare latterlig. 

Ingen MÅ på jobb når de er syke. Er det smittsomt så er det bedre at man er underbemannet, enn at man risikerer en smittet avdeling. Og alle arbeidstakere har rett på å bruke egenmelding.

Anonymous poster hash: d0ad6...309

• Liker 1
Skrevet

Fy fader. Folk på sykehus og sykehjem er jo ekstra utsatt om de skulle bli syke. Skammelig!!!!

Anonymous poster hash: bd96f...455

Det jeg også tenkte, og synes det høres så rart ut dersom dette er vanlig praksis rundt om i landet.

Skrevet

Jeg har blitt tvingt på nattevakt med spysyken. Ingen andre kunne ta min vakt pga annen sykdom. Nå kjører jeg MR, som er vanskelig i seg selv og ikke så mange radiografer som gjør dette. Så da satt jeg der og spøy under sekvensene og fikk en annen radiograf til å ta pasienter ut og inn av maskinen.

Følte meg verdens dårligste, men hadde ikke noe valg...

Anonymous poster hash: 01f3f...2cf
Skrevet

Mange sykepleiere er griser som bryr seg lite om smitte og hygiene,så ingenting overrasker meg.

Anonymous poster hash: 6d62f...92e
Skrevet

Jeg synes det er ganske ille at noen møter opp på sykehjemmet med en forkjølelse! Bare det kan jo ha ganske store konsekvenser for sårbare pasienter! Men å møte opp med norovirus?? Har aldri hørt/opplevd noe lignende! Urovekkende..

Skrevet

MÅ? Selvsagt må man ikke. Har man brukt opp egenmeldingene sine, kan det kanskje bli litt trøbbel om arbeidsgiver er vanskelig, men har man egemendlingsdager man kan bruke, og man faktisk ER syk, ja da kan arbeidsgiver kysse seg selv i ræva. Aldri i livet om jeg hadde møtt på jobb om jeg hadde spysjuke, og slett ikke i en jobb der man skal være i nærkontakt med andre mennesker, kanskje eldre og svake.

Anonymous poster hash: 4c609...8d6
Skrevet

Mange sykepleiere er griser som bryr seg lite om smitte og hygiene,så ingenting overrasker meg.

Det her er jo ikke sykepleierne sin feil, men regjeringen og ledelsen. Hva gjør du når du står i dilemmaet om å ikke dra på jobb og dermed la pasienten være alene, eller å møte opp syk? Som en over her skrev, så kan det skje at alle andre også er syke, ol, og da kan man jo ikke bare la pasientene være alene. Hadde derimot staten prioritert helsevesenet bedre så hadde det vært penger til å ansette flere folk, og dermed hadde man sluppet det dilemmaet. 

• Liker 3
Skrevet

Vel, vi holder oss hjemme de pålagte dagene med oppkast og diare, men ellers skal det mye til. Vondt i ryggen, vondt i foten, hodepine, migrene, menssmerter, forkjølelse uten feber og lett slakk form går folk som regel på jobb med. Hvorfor? Fordi det ikke tas inn folk for de som er syke. Det er lettere å tilpasse arbeidet til en som ikke er helt i form enn å gå en hel person i manko. De som ikke er i form kan fylle på lageret, ta kontrollrutiner, bestille varer, sjekke dato på medisinene, gjøre en administrativt forefallende osv. Ingen ønsker at andre skal få en verre arbeidsdag fordi en selv er vekke, når man klarer å dra seg på jobb med paracet innabords og viljen på plass. Burde ikke være sånn, men sånn er det. 

Anonymous poster hash: 5f8da...d74
Skrevet

Det her er jo ikke sykepleierne sin feil, men regjeringen og ledelsen. Hva gjør du når du står i dilemmaet om å ikke dra på jobb og dermed la pasienten være alene, eller å møte opp syk? Som en over her skrev, så kan det skje at alle andre også er syke, ol, og da kan man jo ikke bare la pasientene være alene. Hadde derimot staten prioritert helsevesenet bedre så hadde det vært penger til å ansette flere folk, og dermed hadde man sluppet det dilemmaet. 

Da forventer jeg at en person med 3-årig høyere utdanning har såpass oppi knollen at de holder deg hjemme!

Pasienter innlagt på sykehus er i en sårbar situasjon.Jeg har selv jobbet med kreftsyke som har veldig svekket immunforsvar.Aldri om jeg hadde gått på jobb om jeg var syk og kunne risikere å gjøre pasientene enda sykere.

Nei ordentlige fagpersoner gjør ikke sånt,og hvis ledelsen presser blir det jo aldri bedre før de ansatte skaffer seg ryggrad og setter foten ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...