Rotemor Skrevet 18. oktober 2015 #21 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg synes det blir vel sent med tanke på at han trenger en del søvn, og at han blir sur og gretten dagen etter. Men som stemor har jeg lært her på kg at jeg helst ikke skal blande meg, og da gjør jeg ikke det. Du velger heller å underbygge irritasjonen din ved å søke støtte på KG.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #22 Skrevet 19. oktober 2015 Min 11-åring er oppe til ca 23 fredag og lørdag, hvis hun ikke er sliten og vil legge seg tidligere da. Har vi tidlig program lørdag eller søndag morgen må hun legge seg før. Hun tar igjen for sene kvelder med å sove lengre på morgenen. På ukedagene legger hun seg ca 21-21.30. Dette fungerer veldig bra for henne. Anonymous poster hash: 1c221...266
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #23 Skrevet 19. oktober 2015 Hva er problemet ved å la en elleveåring være oppe til 23 - 24 tiden da? Er jo ofte i helgene man kan kose seg sammen uten det evinnelige maset om å "legge seg". Dessuten så kan jo bare barnet (og gjør det mest sannsynlig) sove lenger dagen etter. Anonymous poster hash: a5b74...d0f 3
Hirondelle Skrevet 19. oktober 2015 #24 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg la meg 2130 fram til jeg var 16-17 år gammel. Da sa pappa at jeg skulle legge meg. Jeg er kjempeglad for at jeg hadde det så strengt, for jeg våknet hver eneste dag godt uthvilt. Jeg var førstemann som stod opp i huset, og hadde goood tid mens jeg så på alle de andre med dårlig tid og som var morgengretne. At dere har 11-åringer som er oppe til 23.00(selv i helgene..) syns jeg er drøyt lenge. 11-åringer er faktisk barn. Ikke småbarn, men barn. Jeg tror at å la barna være lenge oppe er å gjøre dere selv(og barna deres) en bjørnetjeneste. Jeg tror det legger til rette for at barn havner i b-menneskepotten. Ikke at det er noe galt i seg selv å være b-menneske, men samfunnet er ikke akkurat rettet etter den klokken. Så det er "enklere" å ikke være avhengig av å måtte sobe lenge... Det er nok mange forskjellige grunner til at folk er/blir født b-mennesker. Men jeg tror at å la barn bestemme egne leggetider fra den alderen av, -kan- bidra til dette. Men! Så lenge barnet våkner og er i godt humør så kan det hende at det går greit.. Kan du ikke selv kjenne etter og observere om barnet ditt takler å være så lengd oppe? Noem gjør jo det, men det er dumt å ta sjansen...
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #25 Skrevet 19. oktober 2015 Denne elleveåringen bør ihvertfall ikke motta råd om rettskriving av sin mor! ått, ni, ti, elve... Anonymous poster hash: a86eb...6cb åherres.. Jeg er fullt klar over feilen og hvordan det skal se ut på papiret.. Av og til så går ting fort og rettskriving er ikke høyeste prioritet.. Anonymous poster hash: 1a8cd...b52
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #26 Skrevet 19. oktober 2015 Hva er problemet ved å la en elleveåring være oppe til 23 - 24 tiden da? Er jo ofte i helgene man kan kose seg sammen uten det evinnelige maset om å "legge seg". Dessuten så kan jo bare barnet (og gjør det mest sannsynlig) sove lenger dagen etter. Anonymous poster hash: a5b74...d0f Nå var jo det ikke snakk om helg.. Men søndags kveld.. altså dagen før ny ukestart.. Da er det skole dagen etterpå. Anonymous poster hash: 1a8cd...b52
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #27 Skrevet 19. oktober 2015 Nå var jo det ikke snakk om helg.. Men søndags kveld.. altså dagen før ny ukestart.. Da er det skole dagen etterpå. Anonymous poster hash: 1a8cd...b52 Ok. Trodde det var snakk og fredags og lørdagskvelder. Men uansett, det er kanskje litt sent. Foreslår at hele familien legger seg ved 22 tiden, så blir det ikke spennende å være lenge oppe. Voksne trenger også mer søvn enn de vil liker å tro. Har selv hatt det samme problemet, og man blir så inderlig lei av å mase etter hvert at man resignerer litt. Anonymous poster hash: a5b74...d0f
Kattugla Skrevet 19. oktober 2015 #28 Skrevet 19. oktober 2015 Jeg personlig synes det blir for stor forskjell mellom hverdag og helg, barn trenger rutiner og dermed ikke altfor stort sprik i leggetider.
C-girl Skrevet 19. oktober 2015 #29 Skrevet 19. oktober 2015 Du velger heller å underbygge irritasjonen din ved å søke støtte på KG. Nei absolutt ikke, men har etter å ha lest lært meg at stemødre ikke har noe å si når det gjelder stebarnas oppdragelse. Så da legger jeg meg heller ikke opp i når barna til samboer legger seg.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #30 Skrevet 19. oktober 2015 Nei absolutt ikke, men har etter å ha lest lært meg at stemødre ikke har noe å si når det gjelder stebarnas oppdragelse. Så da legger jeg meg heller ikke opp i når barna til samboer legger seg. Ja, jeg har lest det her inne. Men jeg er overhodet ikke enig i det. Selvsagt har du også noe å si ift barna hans. Det at du blander deg betyr jo bare at du bryr deg. Jeg er ikke stemor selv, men har stefar til mine barn. Selvsagt har han også litt han skulle ha sagt ift barna, og det er han jeg spør til råds når jeg lurer på noe som omhandler dem. Anonymous poster hash: a5b74...d0f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå