Gå til innhold

dere med elveåringer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier elveåringene deres å få være oppe ti elve-tolv på lørdager. For så å være oppe til etter tvprogram som slutter 22.15 og såå pusse tenner før seng på søndager før skole?? Hver helg...   er dette normalt? 

Anonymous poster hash: 1a8cd...b52
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skrives *elleve*  :klaske:

Anonymous poster hash: 2cf6f...c74
  • Liker 15
Skrevet

Nei, i seng 21.30, og da er tenner pusset før tv-program er ferdig. 

Anonymous poster hash: 0470a...245
  • Liker 1
Skrevet

Pleier elveåringene deres å få være oppe ti elve-tolv på lørdager. For så å være oppe til etter tvprogram som slutter 22.15 og såå pusse tenner før seng på søndager før skole?? Hver helg...   er dette normalt? 

Har du småsøsken som får være så lenge oppe?

Det er ikke bra

Anonymous poster hash: ac2bf...bc4

• Liker 3
Skrevet

Har du småsøsken som får være så lenge oppe?

Det er ikke bra

Jeg har ett barn som får være så lenge oppe hos faren. Hun fortalte meg det og jeg har fått det bekreftet fra faren. Skulle prøve å gjøre dette til ett argument for at han bør få henne i seng tidligere!

• Liker 1
Skrevet

Elleveåringer!

Anonymous poster hash: bce6c...ff2

• Liker 4
Skrevet

Min tiåring får lov til det. Vi legger oss samtidig i helger. Null problem :) 

Anonymous poster hash: e8261...916
  • Liker 3
Skrevet

Hvorfor synes du det er feil forresten? Påvirker det noe?

• Liker 1
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Da jeg var 11 hadde jeg sengetid 22 i helgene hos mamma, mens hos pappa fikk jeg være oppe så lenge jeg ville. :plystre:

Skrevet

Det er alt for sent å komme seg i seng, for en elleveåring. Spesielt på søndagskvelden, før  mandags skoledag (og andre kvelder før skoledager). Det kan fort bli for lite søvn, og dette igjen går utover skoledagene.

Når legger elleveåringen seg på kveldene hjemme, når det er skoledag neste dag?

• Liker 1
Skrevet

Det er alt for sent å komme seg i seng, for en elleveåring. Spesielt på søndagskvelden, før mandags skoledag (og andre kvelder før skoledager). Det kan fort bli for lite søvn, og dette igjen går utover skoledagene.

Vi har avtale om 21.00 på skolekvelder.. 22.30 i helg, men da er jeg ikke så nøye.. Syns det er helt greit med en sen kveld i ny og ne også, men nå har det vert hver søndag, da jeg er på jobb og han ikke orker å mase..

• Liker 1
Skrevet

Vi har avtale om 21.00 på skolekvelder.. 22.30 i helg, men da er jeg ikke så nøye.. Syns det er helt greit med en sen kveld i ny og ne også, men nå har det vert hver søndag, da jeg er på jobb og han ikke orker å mase..

Forstår. Det er svært negativt av han at han "ikke orker å mase". Det er svært viktig for elleveåringen at far og du har de samme reglene og grensene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her i huset så får 11-åringen være oppe til kl 23 på fredager og lørdager. Vi er ikke så nøye på leggetiden på de dagene. På søndager så er det leggetid mellom kl 21:30 og kl 22. Noen ganger er det tidligere. Fungerer helt utmerket.

Endret av Kittykat
  • Liker 2
Skrevet

Her legger de seg 20.30 uansett om det er ukedag eller helg.

Anonymous poster hash: 07d76...e90

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her i huset lar far barna sine være oppe omtrent så lenge de vil i helgene. Han glemmer at barn/tenåringer trenger mye søvn. Gutten på 11 er veldig flink til å protestere på beskjeden om å legge seg, og far gir da litt for lett etter. Så da legger barna på 11 og 14 seg tidligst rundt Kl 23 og noen ganger enda senere.

Endret av C-girl
Skrevet

Denne elleveåringen bør ihvertfall ikke motta råd om rettskriving av sin mor!

ått, ni, ti, elve...

Anonymous poster hash: a86eb...6cb
  • Liker 3
Skrevet

De har stort sett lagt seg en halvtime- time senere enn i ukedagene. Når vi har sett film sammen, så har de fått være oppe lengre. Har skjedd flere ganger at tiåringen nesten har vært oppe til midnatt, fordi både vi og storesøsken m kjæreste har hatt filmkveld med en film som også passet for ham.

• Liker 2
Skrevet

Det er alt for sent å komme seg i seng, for en elleveåring. Spesielt på søndagskvelden, før  mandags skoledag (og andre kvelder før skoledager). Det kan fort bli for lite søvn, og dette igjen går utover skoledagene.

Dette har du ikke grunnlag for å si. Barn er forskjellige. Min tiåring får mer enn nok utbytte av søvnen sin, og sover tungt og godt og er uthvilt selv om barnet legger seg klokken tolv en lørdag. 

At de er litt trøtte mandags morgen er ingen krise. Om det ikke gir noen problemer så hvorfor si nei? 

Her legger de seg 20.30 uansett om det er ukedag eller helg.

Det er ille! Halv ni på 11-åring?? Som sikkert sover til sju dagen etter. 

Her i huset lar far barna sine være oppe omtrent så lenge de vil i helgene. Han glemmer at barn/tenåringer trenger mye søvn. Gutten på 11 er veldig flink til å protestere på beskjeden om å legge seg, og far gir da litt for lett etter. Så da legger barna på 11 og 14 seg tidligst rundt Kl 23 og noen ganger enda senere.

Hva er problemet med en 11åring som legger seg 23 i helger?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg synes det blir vel sent med tanke på at han trenger en del søvn, og at han blir sur og gretten dagen etter. Men som stemor har jeg lært her på kg at jeg helst ikke skal blande meg, og da gjør jeg ikke det.

Endret av C-girl
  • Liker 1
Skrevet

Dette har du ikke grunnlag for å si. Barn er forskjellige. Min tiåring får mer enn nok utbytte av søvnen sin, og sover tungt og godt og er uthvilt selv om barnet legger seg klokken tolv en lørdag.

At de er litt trøtte mandags morgen er ingen krise. Om det ikke gir noen problemer så hvorfor si nei?

Det er ille! Halv ni på 11-åring?? Som sikkert sover til sju dagen etter.

Hva er problemet med en 11åring som legger seg 23 i helger?

Hvorfor er det ille når de faktisk har behov for å sove så lenge? De legger seg for øvrig frivillig da, fordi de stort sett er trøtte i den tiden.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...