AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #1 Del Skrevet 18. oktober 2015 Bør jeg bruke håndbrekk når jeg står parkert, eller holder det at jeg har bilen i 1. gir? Hva er best for bilen? Anonymous poster hash: 2acca...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #2 Del Skrevet 18. oktober 2015 Er det flatt så holder det å ha bilen i 1. gir. Brekk skal du bruke om du står parkert i en bakke. Er det veldig kaldt uten burde du unngå å bruke brekket da det kan fryse. Anonymous poster hash: 21123...e34 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Del Skrevet 18. oktober 2015 Dersom du har parkert og forlatt bilen burde du jo virkelig også bruke håndbrekket, som en ekstra forsikring! Anonymous poster hash: 554d0...d63 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Del Skrevet 18. oktober 2015 Hvis bilen begynner å bevege seg etter at du har forlatt den og du ikke har på håndbrekket får du ingenting på forsikringen. Det fikk en kompis med ganske dyr bil erfare for et par år siden...Anonymous poster hash: 285a4...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 18. oktober 2015 #5 Del Skrevet 18. oktober 2015 Bør jeg bruke håndbrekk når jeg står parkert, eller holder det at jeg har bilen i 1. gir? Hva er best for bilen?Anonymous poster hash: 2acca...850 ALLTID HÅNDBREKK!!! For husk den dagen du skal på den berømte PKK.....sitter det da fast pga manglende bruk, kommer det en kostnad! OG, legger du deg til uvanen med å bruke det, drar du det på ubevisst der du virkelig må bruke det. Bare se på de tilfellene der bilene har tatt sine egne veier, der har neppe håndbrekket vært dratt på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 18. oktober 2015 #6 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg pleier å bruke det konsekvent, for sikkerhets skyld. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #7 Del Skrevet 18. oktober 2015 Bruker det aldri, det kan fryse fast. Kan man parkere skikkelig og vet at man setter bilen i gir så er det null problem. Anonymous poster hash: 4b988...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 18. oktober 2015 #8 Del Skrevet 18. oktober 2015 Jeg bruker håndbrekk minst mulig. Når jeg står parkert hjemme, setter jeg bilen i 1.gir. Aldri opplevd at bilen drar avsted på egenhånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #9 Del Skrevet 18. oktober 2015 Litt på siden, men.. Har det noe å si om bilen står i 1. gir eller i revers? Er det bare at bilen skal stå i gir som er viktig? Jeg bruker 1. gir, mens andre bruker kun revers. (Og håndbrekk når det trengs, steder med litt helling.) Anonymous poster hash: 8f360...8ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 18. oktober 2015 #10 Del Skrevet 18. oktober 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 18. oktober 2015 #11 Del Skrevet 18. oktober 2015 Bruker aldri håndbrekk, kun i bakke. Setter den kun i 1gir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #12 Del Skrevet 19. oktober 2015 Jeg bruker alltid begge deler. I bakke er det ingen god ide bare å bruke gir: Grunnen til at bilen ikke triller, er at motorens kompresjon stopper bilen fra å bevege seg. Dvs bilen er slått av, kald og jævlig, men det er potensielt mye trykk i motoren likevel. Det er ikke så bra for tetninger osv. Anonymous poster hash: d80c6...cc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #13 Del Skrevet 19. oktober 2015 Er litt forsiktig med håndbrekk når det er kuldegrader og fuktig samtidig. Dette fordi jeg er redd for at håndbrekket eller bremsene skal fryse. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Advarer-mot-handbrekk-i-kulden-2808710.html Anonymous poster hash: 467dd...e84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #14 Del Skrevet 20. oktober 2015 jeg legger heller en stein under dekkene Anonymous poster hash: dddd2...8a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Desertflower Skrevet 20. oktober 2015 #15 Del Skrevet 20. oktober 2015 Bruker det aldri, det kan fryse fast. Anonymous poster hash: 4b988...ea8 Et sikkert tegn på at håndbrekkwire er oppbrukt og må byttes. Drar alltid til håndbrekket først, og setter så gearkassa i park. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #16 Del Skrevet 20. oktober 2015 har fått det som vane at jeg alltid bruker håndbrekk. mamma har alltid gjort det også, så jeg har sikkert arvet det fra hu Anonymous poster hash: d3ff1...5d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #17 Del Skrevet 20. oktober 2015 Det heter ikke håndbrekk, men parkeringsbremse. Parkeringsbremsen brukes når du parkerer! Anonymous poster hash: a1edd...468 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #18 Del Skrevet 20. oktober 2015 Bruker brekket kun i bakker, aldri ellers. Anonymous poster hash: 7a4cc...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chord Skrevet 20. oktober 2015 #19 Del Skrevet 20. oktober 2015 Litt på siden, men.. Har det noe å si om bilen står i 1. gir eller i revers? Er det bare at bilen skal stå i gir som er viktig? Jeg bruker 1. gir, mens andre bruker kun revers. (Og håndbrekk når det trengs, steder med litt helling.) Anonymous poster hash: 8f360...8ce I oppoverbakke parkerer jeg med 1. gir, mens i nedoverbakke står jeg i revers. En revers kan aldri gå fremover og ett førstegir kan aldri gå bakover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2015 #20 Del Skrevet 20. oktober 2015 Hvorfor ikke bruke parkeringsbrems? Har du av en eller annen grunn stresset litt, og bare satt bilen halvveis i gir f.eks, så skal det jo ingenting til før giret spretter ut av posisjonen sin, og står du selv i den minste bakke da så ... Eneste egentlig argumentet jeg kan se, er at det kan være fare for at klossene fryser fast på vintern. Men det er til dags dato et problem jeg kun har hatt en gang, og da hadde bilen stått stille utendørs i flere uker. Anonymous poster hash: a4c73...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå