Gå til innhold

Internettet hopper ut hele tiden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, jeg har altså en laptop på 2 år, som nylig har vært inne til reparasjon, og funker helt fint ellers. Det er ikke noen dyr pc, men den funker fint til det jeg bruker den til.

Hovedproblemet er at internettet hopper ut hele tiden, hvis det plutselig er noen i nærheten med et trådløst nett, så blir pc'en tydeligvis forvirret, også mister jeg nettet. Samboer har ikke samme problemet med sin pc, så det er tydelig at det er laptopen min, ikke selve nettet, det er noe galt med.

Den hopper som sagt ut når det er andre nett i nærheten, men også hvis jeg streamer, enten via netlix, hbo, tv2 sumo - you name it. Streaming er tydeligvis noe dritt. 

Jeg kjører Windows 8 (noe forbanna dritt), og vil ikke oppgradere til 10 ennå, da jeg helst ikke vil ha enda flere bugs.

Jeg vet ikke helt hva slags relevant informasjon om pc'en jeg skal ta med, men spør, så kan jeg finne svaret. 

Håper noen av dere har en god løsning til meg :) 

Anonymous poster hash: e4fe8...e6a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre nett i nærheten, hva betyr det? De fleste trådløse nett flytter seg jo ikke rundt? Eller mener du at dersom det er andre brukere (PCer/telefoner) i nærheten av din PC og begge er på trådløs, så detter din ut?

Spørsmål:

• Gjelder det alle trådløse nett, eller bare hjemme?
  • Om du plugger i kabel - da er det greit hele tiden?
  • Om du er helt alene (ingen andre trådløse nett) - da er det HELT greit?
  • Har avstanden til tilkoblingspunktet noe å si? (Hvor langt unna du er den trådløse routeren din)

Du kan prøve å oppgradere nettverkskort, evt avinstallere og reinstallere.

Skrevet

Vi bor ganske nært en forholdsvis trafikkert vei, og ofte kjører det folk forbi som har delt internett på telefonen, ipaden eller lignende. Stort sett (når nettet er som det skal) ser vi bare vårt eget nett på lista, men hver gang det har hoppet ut har vi sett at det er for eksempel "Oles Samsung" eller noe sånt. 

- Reiser ikke så mye med pc'en min, så det kan jeg ikke helt svare på.

- Skal prøve kabel når samboer kommer hjem, jeg vet ikke hvor den er. Oppdaterer da.

- Ja, da går det stort sett fint, selv om det hender den hopper ut da og.

- Jeg er som regel ikke mer enn 3 meter unna routeren, ingen vegger imellom.

Pc'en kostet meg rundt 3000 kr, så jeg vet ikke helt om det vil være så lurt av meg å kjøpe nytt nettverkskort til den (uten at jeg har sjekket noen priser på det), med tanke på verdien. :) 

Skrevet

Du kan og prøve å gå på nett via en annen kilde, feks at du deler nettverket på telefonen din og ser om det er mer stabilt (forutsatt greid dekning selvsagt).

Når jeg skrive oppgradere nettverkskort mente jeg laste ned drivere, ikke bytte ut hele kortet. Mye mulig har du siste utgave og det vil ikke være vits i, men man prøver jo det man kan.

Nytt nettverkskort vil kanskje være litt voldsomt, men da er antakeligvis løsningen noe slikt for under 200kr. Det finnes også noen som bygger litt mindre. Det er vel fremdeles overkommelig om du ikke skal bytte ut maskinen likevel.

https://www.komplett.no/product/810097/datautstyr/nettverksprodukter/nettverkskort/tp-link-tl-wn823n

Om maskinen stort sett står i ro kan du jo vurdere om du greier deg med kabel.

Skrevet

Ja, jeg har altså en laptop på 2 år, som nylig har vært inne til reparasjon, og funker helt fint ellers. Det er ikke noen dyr pc, men den funker fint til det jeg bruker den til.

Hovedproblemet er at internettet hopper ut hele tiden, hvis det plutselig er noen i nærheten med et trådløst nett, så blir pc'en tydeligvis forvirret, også mister jeg nettet. Samboer har ikke samme problemet med sin pc, så det er tydelig at det er laptopen min, ikke selve nettet, det er noe galt med.

Den hopper som sagt ut når det er andre nett i nærheten, men også hvis jeg streamer, enten via netlix, hbo, tv2 sumo - you name it. Streaming er tydeligvis noe dritt. 

Jeg kjører Windows 8 (noe forbanna dritt), og vil ikke oppgradere til 10 ennå, da jeg helst ikke vil ha enda flere bugs.

Jeg vet ikke helt hva slags relevant informasjon om pc'en jeg skal ta med, men spør, så kan jeg finne svaret. 

Håper noen av dere har en god løsning til meg :)

Mulig det sjette punktet på denne lista har noe for seg:

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/manage-wireless-network-profiles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...