Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Har sett at det finnes vaskemaskin og tørketrommel i eitt. Altså ei maskin som gjer begge jobbane. Er det nokon som har erfaring med ein sånn? Er det greit å ha, eller best med to forskjellige maskiner? :) 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor har. For henne som bor alene fungerer det bra, men du må huske på at det da ikke er mulig å ha trommel og vaskemaskin gående samtidig, så du får bare satt på halvparten så mange vask på en tilmålt tid. Ikke noe for barnefamilier, med andre ord. 

Anonymous poster hash: 00404...72f
Skrevet

Jeg har hatt, men brukte stortsett aldri tørketrommelen, mest fordi det tok så sykt lang tid å både vaske og tørke sammenhengende. Vasken ble heller ikke alltid skikkelig tørr. Nå er det mulig jeg hadde en dårlig maskin eller ikke gjorde det rett, men valgte uansett å kjøpe bare vaskemaskin nå.

Skrevet

Vi er bare to i heimen, men vil jo gjerne ha barn om 2-3 år. Då er det kanskje dumt å bruke mykje pengar på ei maskin som blir klønete om eit par år? :/ Tenkte ikkje på at ei vaskemaskin varer (forhåpentligvis) lenge. :) Og ja, det er jo gjerne greit å ikkje måtte vaske kvar dag, men heller vaske mest mogleg på kort tid. Takk! 

Skrevet

Jeg har hatt, men brukte stortsett aldri tørketrommelen, mest fordi det tok så sykt lang tid å både vaske og tørke sammenhengende. Vasken ble heller ikke alltid skikkelig tørr. Nå er det mulig jeg hadde en dårlig maskin eller ikke gjorde det rett, men valgte uansett å kjøpe bare vaskemaskin nå.

Det tar jo lang tid uansett om det er kombinert eller hver for seg. Skjønner ikke helt problemet med det.

Du har nok en dårlig maskin. Klærne ble tørr i den jeg hadde. Vet ikke merke og modellnavn, men den ble kjøpt i år. 

Du slipper jo å flytte klærne, så hvis du setter på en vask før du legger er det tørt når du står opp.

Skrevet

Det tar jo lang tid uansett om det er kombinert eller hver for seg. Skjønner ikke helt problemet med det.

Du har nok en dårlig maskin. Klærne ble tørr i den jeg hadde. Vet ikke merke og modellnavn, men den ble kjøpt i år.

Du slipper jo å flytte klærne, så hvis du setter på en vask før du legger er det tørt når du står opp.

Ja, det er meget mulig jeg hadde en dårlig maskin. Jeg kjøpte den med leiligheten, så vet heller ikke helt hvor gammel den var. For meg og samboer var det heller ikke noe videre behov for tørketrommel da. Men ut i fra maskinen jeg hadde, var jeg ikke videre imponert. Jeg vasker dog aldri om natten eller forlater leiligheten med maskin på, derfor ble det også veldig upraktisk at den tok så lang tid.

• Liker 2
Skrevet

Har hatt en slik en fra Hoover. Var en gledens dag da jeg endelig ble kvitt den. Du bør ikke ha gamle rør om du har en slik maskin, da rørene vil tettes fort. Det vi brukte på Mudin mens vi hadde den maskinen ville forsvart en bedre modell eller to seperate maskiner.

Anonymous poster hash: 5236d...dad
Skrevet

Jeg har og er kjempefornøyd.

Jeg kjøpte en ekstra stor og vasker nå klær ca3 g i uken istedenfor rundt 6.

De er anderlede nå enn tidligere. Jeg har hatt en god stund og er veldig fornøyd.

Digg å kunne sette på en vask med håndklær og sengetøy og ta det ut tørt!

• Liker 3
Skrevet

Jeg har og er kjempefornøyd.

Jeg kjøpte en ekstra stor og vasker nå klær ca3 g i uken istedenfor rundt 6.

De er anderlede nå enn tidligere. Jeg har hatt en god stund og er veldig fornøyd.

Digg å kunne sette på en vask med håndklær og sengetøy og ta det ut tørt!

Ja, vi er på boligjakt, så det spørs jo kor god plass det er i ny leilighet også. :) Tusen takk for mange synspunkt. Tar gjerne fleire!

Skrevet

Vi kjøpte en Lg i august. Veldig fornøyd så langt. Vi er 2 personer nå, venter en liten og jeg vasker ca 2 maskiner i uka. Da er de ikke fylt opp en gang. Setter ofte på maskina på kvelden så har vi rent og tørt tøy neste morgen :) maskinen beregner også selv ut i fra vekt hvor lang tid den vil bruke.

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøpte en Lg i august. Veldig fornøyd så langt. Vi er 2 personer nå, venter en liten og jeg vasker ca 2 maskiner i uka. Da er de ikke fylt opp en gang. Setter ofte på maskina på kvelden så har vi rent og tørt tøy neste morgen :) maskinen beregner også selv ut i fra vekt hvor lang tid den vil bruke.

Vær så snill og ikke sett på om kvelden! Det er brannfarlig.

I min krets har det vært hele 2 vaskemaskiner i år som har begynt å brenne.

Jeg var litt skjødesløs sånn frem til røyken sto ut av vinduene i nabohuset. Det gikk bra, men farlig farlig farlig!!

:)

• Liker 8
Skrevet

Vær så snill og ikke sett på om kvelden! Det er brannfarlig.

I min krets har det vært hele 2 vaskemaskiner i år som har begynt å brenne.

Jeg var litt skjødesløs sånn frem til røyken sto ut av vinduene i nabohuset. Det gikk bra, men farlig farlig farlig!!

:)

Ja, heilt enig! Ikkje sett på vaskemaskin, tørketrommel eller oppvaskmaskin om natta eller om ein ikkje er heime! :) 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har, og jeg hater den! Jeg skal få meg vanlig vaskemaskin nå, så får jeg heller klare meg uten tørketrommel. Sikkert jeg som har en dårlig kombimaskin, men det blir alltid liggende lo inne i maskinen, spesielt inni gummiringen rundt åpningen. Selvrensende, du liksom.

Skrevet

funker om du virkelig må ha pga plassmangel... 

men noe drit... større sjanse for slitasje osv. mindre levetid...  

har du mulighet så kjøp en av hver.... sett de oppå hverandre... 

Skrevet

Takk til alle som svarar! :) Skjønner at det er ein del negative erfaringar med det. Blir nok to maskiner, så sant vi har plass til det i nye leiligheten. :)

Skrevet (endret)

Vi har vaskemaskin og tørketrommel hver for seg og ville aldri hatt noe annet. Om man ikke vil kjøre maskinen om man sover eller er borte er timerfunksjon gull. Jeg setter ofte på timer slik at maskinen starter sånn omtrent når jeg kommer hjem eller står opp. Da slipper jeg å huske på å sette den på, og som regel er den ferdig når jeg kommer på den.

Endret av Orchideae
  • Liker 1
Skrevet

Vi har det i ett fordi det ikke er plass til to maskiner hjemme hos oss. Noe blir da vasket også hengt til tørk, og noe blir tromlet. Det fungerer greit for oss, men vi hadde nok hatt to maskiner dersom det var plass til det.

• Liker 1
Skrevet

Vi har vaskemaskin og tørketrommel hver for seg og ville aldri hatt noe annet. Om man ikke vil kjøre maskinen om man sover eller er borte er timerfunksjon gull. Jeg setter ofte på timer slik at maskinen starter sånn omtrent når jeg kommer hjem eller står opp. Da slipper jeg å huske på å sette den på, og som regel er den ferdig når jeg kommer på den.

Ja, eg er veldig glad i timerfunksjonen :) Setter ofte på ein om kvelden som skal starte når eg står opp. Smart greie!

Skrevet

Ja, eg er veldig glad i timerfunksjonen :) Setter ofte på ein om kvelden som skal starte når eg står opp. Smart greie!

Samme her. Da slipper man at det blir liggende lenge før det henges opp. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...