Gjest Fighter Skrevet 26. september 2004 #22 Skrevet 26. september 2004 Hvorfor skal jeg måtte betale for sykdom til personer jeg ikke kjenner? Nei, la oss for all del forherlige et samfunn der ingen bryr seg om hverandre.
Dru Skrevet 26. september 2004 #23 Skrevet 26. september 2004 For å spore tilbake til tema... Er det noen som har gode linker om temaet kommunisme? Kommunisme i både praksis og teori, helst skrevet av samfunnsforskere, for å få det så objektivt som mulig.
Gjest Anonymous Skrevet 26. september 2004 #24 Skrevet 26. september 2004 For å spore tilbake til tema... Er det noen som har gode linker om temaet kommunisme? Kommunisme i både praksis og teori' date=' helst skrevet av samfunnsforskere, for å få det så objektivt som mulig.[/quote'] Valhalla har sikkert noen blogger. Litt mer tålmodighet, så har sikkert NOMADEN/Den utstøtte/whatever enda flere blogger.
Cand alt Skrevet 26. september 2004 #25 Skrevet 26. september 2004 For å spore tilbake til tema... Er det noen som har gode linker om temaet kommunisme? Kommunisme i både praksis og teori' date=' helst skrevet av samfunnsforskere, for å få det så objektivt som mulig.[/quote'] http://www.nkp.no/ http://historie.cappelen.no/historie2/kap5/
Gjest Valhalla Skrevet 26. september 2004 #26 Skrevet 26. september 2004 Valhalla har sikkert noen blogger. Litt mer tålmodighet, så har sikkert NOMADEN/Den utstøtte/whatever enda flere blogger. Mr. Klam talks about his cover story in the New York Times magazine on bloggers and their growing influence on politics.
Dru Skrevet 26. september 2004 #27 Skrevet 26. september 2004 Cand alt: Takk for linker! Valhalla: Det hadde som vanlig vært fint om du linker til de stedene du siterer.
Frodo Skrevet 26. september 2004 #28 Skrevet 26. september 2004 I Tjekkia har kommunismen fungert godt. Det er vel det landet der det har fungert best. Innbyggerne hadde det godt under kommunist tiden. Og alle var glade for å være okkupert av Sovjetunionen...
Gjest Valhalla Skrevet 26. september 2004 #29 Skrevet 26. september 2004 Valhalla: Det hadde som vanlig vært fint om du linker til de stedene du siterer. Hva mener du som vanlig, jeg har alltid linker på lager. http://littlegreenfootballs.com/weblog/?en...le_In_Your_Face Der kan du følge link til artikkelen i new york times og linken ti C-Span.
nyibyen Skrevet 26. september 2004 #30 Skrevet 26. september 2004 Jeg kunne tenke meg å se et eksperiment der et rikt land som er til dels selvforsynt (slik som Norge...?) hadde valgt en kommunistisk styreform. Da hadde nok utgangspunktet vært mye bedre enn at allerede fattige land som sliter går inn i kommunisme, og blir motarbeidet av USA og andre land, slik at de ikke engang får en sjanse til prøve styresettet! Men vi mennesker er kanskje for griske og egoistiske til at det hadde gått bra? 1
Gjest StoreSky Skrevet 26. september 2004 #31 Skrevet 26. september 2004 Jeg kunne tenke meg å se et eksperiment der et rikt land som er til dels selvforsynt (slik som Norge...?) hadde valgt en kommunistisk styreform. Da hadde nok utgangspunktet vært mye bedre enn at allerede fattige land som sliter går inn i kommunisme, og blir motarbeidet av USA og andre land, slik at de ikke engang får en sjanse til prøve styresettet! Men vi mennesker er kanskje for griske og egoistiske til at det hadde gått bra? :oops:
Gjest NOMADEN Skrevet 27. september 2004 #32 Skrevet 27. september 2004 Info. om paradisiske tilstader i det kommunistiske N-Korea. http://www.hrnk.org/hiddengulag/toc.html Sjekk ut jpg.
Mathias Skrevet 27. september 2004 #33 Skrevet 27. september 2004 Igjen. Hva kommunismen ville gjort vet vi ikke, da ren kommunisme ikke har blitt praktiskert...
Mette Skrevet 27. september 2004 #34 Skrevet 27. september 2004 Tråden er ryddet for usakligheter. Hold dere til temaet. Remyline Moderator
Gjest Lilleulv Skrevet 27. september 2004 #35 Skrevet 27. september 2004 Hey, takk for masse svar, info og linker! ganske interessant egentlig der her....
Gjest Eir Skrevet 28. september 2004 #36 Skrevet 28. september 2004 Igjen. Hva kommunismen ville gjort vet vi ikke, da ren kommunisme ikke har blitt praktiskert... Og det er vel også lite intressant, siden de færreste land vil lykkes med en ren ideologi, og derfor vil ikke ren kommunisme være noen suksess heller. Vi har ikke noen rene ideologier her i Norge heller. Men jeg tor at kommunisme fungerer best i fattige land, se feks på India, hvor det kommunistiske partiet har veldig stor makt, og er veldig populært, fordi det fungerer godt som en medvirkende faktor.
ivanka Skrevet 28. september 2004 #37 Skrevet 28. september 2004 Disse landene dere snakker om har seg selv å takke. disse landene har europeisk kolonialisme å takke. nok en grunn til at det er vanskelig å tro du studerer historie.
Gjest Valhalla Skrevet 28. september 2004 #38 Skrevet 28. september 2004 To av mine forelesere har faktisk sagt at å skylde på europeisk kolonialisme er latterlig. De har faktisk brukt ordet latterlig.
Gjest Valhalla Skrevet 28. september 2004 #39 Skrevet 28. september 2004 Et av kursene i historie er sammen med utviklingsstudie og spørsmålet for kurset er faktisk hvorfor er noen rike og andre fattige. Du skulle ha tatt det.
Mathias Skrevet 28. september 2004 #40 Skrevet 28. september 2004 Og det er vel også lite intressant, siden de færreste land vil lykkes med en ren ideologi, og derfor vil ikke ren kommunisme være noen suksess heller. Vi har ikke noen rene ideologier her i Norge heller. Men jeg tor at kommunisme fungerer best i fattige land, se feks på India, hvor det kommunistiske partiet har veldig stor makt, og er veldig populært, fordi det fungerer godt som en medvirkende faktor.det er jo interesant når en utaler hva komunismen innebærer! Så lenge det ikke er skrikkelig gjennomført kommunisme i noen land kan en jo si lite om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå