AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg tror jeg har helseangst! Det er helt forferdelig. Jeg går å kjenner etter kroppens signaler hele tiden. Og er overbevist om at alle smerter/ småvondter er alvorlig. Nå for eksempel: er det mange i min bekjentskapskrets som har hatt hjerteproblemer. Der har også vært et dødsfall der hjertet sviktet hos unge mennesket. Er overbevist om at de stikkene jeg kjenner i brystet også skyldes hjerteproblemer- til tross for utallige EKGer hos lege. Jeg er så sliten. Tør aldri leve fult ut- og føler meg aldri helt frisk. Noen som har/ har hatt det på samme måten og blitt kvitt disse tankene? Eller tenker alle mennesker slik?Anonymous poster hash: f056f...971
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Denne boka hjalp meg, og jeg vil anbefale deg på det varmeste å lese og bruke den boka. http://psykologisk.no/2014/04/livet-er-et-usikkert-prosjekt/ http://www.pax.no/livet-er-et-usikkert-prosjekt.5602413-331609.html Anonymous poster hash: 56ae0...462 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #3 Skrevet 17. oktober 2015 Har hatt det på samme måte siden jeg var veldig liten (er nå 23), men har klart å bli bedre med hjelp fra psykolog og mye "soul searching." Anbefaler virkelig å skaffe hjelp, da det kan gjøre stor forskjell og du kan lære teknikker som hjelper deg å takle tankene dine. Anonymous poster hash: 6b1c8...8d7 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg tror jeg har helseangst! Det er helt forferdelig. Jeg går å kjenner etter kroppens signaler hele tiden. Og er overbevist om at alle smerter/ småvondter er alvorlig. Nå for eksempel: er det mange i min bekjentskapskrets som har hatt hjerteproblemer. Der har også vært et dødsfall der hjertet sviktet hos unge mennesket. Er overbevist om at de stikkene jeg kjenner i brystet også skyldes hjerteproblemer- til tross for utallige EKGer hos lege. Jeg er så sliten. Tør aldri leve fult ut- og føler meg aldri helt frisk. Noen som har/ har hatt det på samme måten og blitt kvitt disse tankene? Eller tenker alle mennesker slik?Anonymous poster hash: f056f...971 Jeg giftet meg med en lege jeg da,hehe...vel...uansett, de aller fleste vondter er akkurat det, ufarlige vondter. Jo fortere man inser det, jo enklere er det å komme over helseangsten. Anonymous poster hash: 96123...6ee
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg giftet meg med en lege jeg da,hehe...vel...uansett, de aller fleste vondter er akkurat det, ufarlige vondter. Jo fortere man inser det, jo enklere er det å komme over helseangsten. Anonymous poster hash: 96123...6ee For sent for min del, å gifte meg med en lege, har allerede partner 😄 Men, min lege er hyppig besøkt og begynner å innse at jeg kanskje er litt vel opptatt av "symptomer" om dere skjønner. Takk for tips om bøker! Dette stjeler mye av min tid og energi. Kom gjerne med flere erfaringer!Anonymous poster hash: f056f...971
Gjest Mocchhaa Skrevet 18. oktober 2015 #6 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg har også helseangst. Er stresset hele tiden pga dette, men hos meg hjalp det å lese litt om helseangst. Om du ikke har gjort det, så les om det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå