Papirfly Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Er det noen andre her som sliter med atopisk eksem i voksen alder? Føler meg litt aleine om det noen ganger, så lurer på om det kan være noen andre her? Trenger noen å sutre sammen med!
Papirfly Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter #2 Skrevet 17. oktober 2015 Send meg gjerne en PM hvis noen heller vil utveksle erfaringer og råd der.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #3 Skrevet 18. oktober 2015 Jepp, jeg... Fikk det i ungdomstiden, var ikke plaget som barn. Startet en sommer med utbrudd på lepper, og rundt leppene og spredde seg videre til øyelokk og under øyne. Dette var på ungdomsskolen, i 9-10 klasse. Det fortsatte å være der et par år, de siste årene har det imidlertid spredd seg videre til store deler av halsen og et område på hånda som aldri forsvinner. I det siste jeg har også vært plaget med albuehasene, og kjevebeina.. Det kommer og går, vet ikke hva som forårsaker det, men har vært innom tanken på at det kan være matallergi, muligens egg.. Bruker protopic, funkerer bra, sett bort fra at det klør noe helt sinnsykt når jeg bruker det og at hele området blir rødt når jeg drikker alkohol! Anonymous poster hash: 68793...ccd
Gjest FruPotter Skrevet 18. oktober 2015 #4 Skrevet 18. oktober 2015 Mhm... Har hatt det siden jeg var lita. Får det spesielt om sommeren når det er varmt, og kan hende jeg får det på vinteren også. Ikke så ofte nå lengre, men det kommer av og til. Spesielt hvis jeg bruker ull, klør meg litt og fortsetter å klø eller når tempen endres drastisk. Da kommer den snikende. Heldigvis ikke så mye, men i sommer fikk jeg en allergisk reaksjon på selvbruning. Fikk masse eksem og utslett og holdte på å klø meg ihjel. Eksemen varte til i høst, og nå er det borte. Takk og lov...
minister-mio Skrevet 18. oktober 2015 #5 Skrevet 18. oktober 2015 Jeg er motsatt av det over, jeg får det når det blir kaldt. Det klør, men om jeg klør tilbake blir det tusen ganger verre
Papirfly Skrevet 18. oktober 2015 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2015 Jepp, jeg... Fikk det i ungdomstiden, var ikke plaget som barn. Startet en sommer med utbrudd på lepper, og rundt leppene og spredde seg videre til øyelokk og under øyne. Dette var på ungdomsskolen, i 9-10 klasse. Det fortsatte å være der et par år, de siste årene har det imidlertid spredd seg videre til store deler av halsen og et område på hånda som aldri forsvinner. I det siste jeg har også vært plaget med albuehasene, og kjevebeina.. Det kommer og går, vet ikke hva som forårsaker det, men har vært innom tanken på at det kan være matallergi, muligens egg.. Bruker protopic, funkerer bra, sett bort fra at det klør noe helt sinnsykt når jeg bruker det og at hele området blir rødt når jeg drikker alkohol! Anonymous poster hash: 68793...ccd Det høres virkelig leit ut å ha eksem i ansiktet. :/ Albuehasene har jeg også problemer med, og må gå med korte gensere så ikke området blir for varmt. Ikke at jeg synes eksem er noe å måtte skjule, det er ingenting å være flau over, men tør ikke klø meg foran andre når de ser at det er eksem jeg klør på! Har du prøvd å kutte ut egg for å se om det hjelper? Leste i går at eksem kan bli verre av visse matvarer, det er jo interessant. Mhm... Har hatt det siden jeg var lita. Får det spesielt om sommeren når det er varmt, og kan hende jeg får det på vinteren også. Ikke så ofte nå lengre, men det kommer av og til. Spesielt hvis jeg bruker ull, klør meg litt og fortsetter å klø eller når tempen endres drastisk. Da kommer den snikende. Heldigvis ikke så mye, men i sommer fikk jeg en allergisk reaksjon på selvbruning. Fikk masse eksem og utslett og holdte på å klø meg ihjel. Eksemen varte til i høst, og nå er det borte. Takk og lov... Skummelt med den selvbruningen! Jeg begynte på allergipiller for to måneder siden og fikk voldsomt utslett. Fant ut at det kunne være en bivirkning, men etter pilleslutt har jeg fremdeles utslett som nå ser mer ut som typisk atopisk eksem og som klør forferdelig! Er ikke sikker på om allergipillene utløste eksemen eller hva det er. Men din historie gir meg håp om at det kanskje blir bedre snart! Takk for at du deler! Jeg er motsatt av det over, jeg får det når det blir kaldt. Det klør, men om jeg klør tilbake blir det tusen ganger verre Jeg pleier også å slite mest når det er kaldt... Spesielt på hendene. Helt avhengig av kuldekrem! Men BLIR det virkelig verre av å klø? Jeg trodde det bare gjaldt myggstikk? Samboeren min kjefter på meg hver gang jeg klør og sier at jeg gjør det verre, men jeg har til nå nektet å tro på ham, og klør i vei! Kanskje jeg burde høre på deg heller?
Gjest FruPotter Skrevet 18. oktober 2015 #7 Skrevet 18. oktober 2015 Skummelt med den selvbruningen! Jeg begynte på allergipiller for to måneder siden og fikk voldsomt utslett. Fant ut at det kunne være en bivirkning, men etter pilleslutt har jeg fremdeles utslett som nå ser mer ut som typisk atopisk eksem og som klør forferdelig! Er ikke sikker på om allergipillene utløste eksemen eller hva det er. Men din historie gir meg håp om at det kanskje blir bedre snart! Takk for at du deler! Jeg pleier også å slite mest når det er kaldt... Spesielt på hendene. Helt avhengig av kuldekrem! Men BLIR det virkelig verre av å klø? Jeg trodde det bare gjaldt myggstikk? Samboeren min kjefter på meg hver gang jeg klør og sier at jeg gjør det verre, men jeg har til nå nektet å tro på ham, og klør i vei! Kanskje jeg burde høre på deg heller? Ja, det blir verre av å klø! Man bør helst ikke ta på det i det hele tatt, bortsett fra når man smører. Det er alltid håp, ja. For meg hjalp det med sånne allergipiller + krem fra apoteket. Det er bare å spørre der om hvilken krem som vil fungere best for deg, men om det virkelig er ille er det verdt et legebesøk for å få noe sterkere. For meg hjalp det med en mild krem på utslettet og eksemen; hydrokortison heter den. Det tok lengre tid å bli kvitt eksemen da, men den forsvant jo.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #8 Skrevet 19. oktober 2015 Prøv et kosthold basert på mye plantemat og mindre karbo fra brød, ris osv. Har selv hatt atopisk eksem siden babyalder. Kosthold har mye å si og mitt eksem er mye bedre etter jeg har lagt om kostholdet. I tillegg til eksem har jeg allergier og andre ting jeg reagerer på. Anonymous poster hash: f64ca...a9f
Mb26 Skrevet 4. november 2015 #9 Skrevet 4. november 2015 Uff ja, uheldigvis. Hatt det siden jeg var 2 år, er 20 nå.. Over hele kroppen. Akkurat nå sliter jeg mest på øyelokkene og halsen.. For noe DRIT :-(
momo Skrevet 4. november 2015 #10 Skrevet 4. november 2015 Jeg har hatt det i varierende grad fra jeg var barn. Nå er jeg ekstra plaget i ansiktet. Men nå som kulden kommer, så tror jeg at jeg skal klø meg forderva på kroppen. Og klø gjør det verre. Jeg får nå lys behandling, og håper det vil hjelpe. Ellers bruker jeg store mengder locobase. Bruker og sterk kortison i perioder. Oljebad hjelper og litt. Jeg er og veldig allergisk mot mye. Og mat, og tror det har blitt verre i det siste, så skal utredes for det nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå