Gå til innhold

South Beach Dietten resultater?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har en veninne som akkurat har begynnt på denne dietten. Jeg har ikke tenkt til å gjøre det ( har ikke troa på at det er bra for kroppen å gå helt uten karbo), stusset litt over at hun spiste en pose nøtter om dagen de to først ukene? Kan da ikke rase ned i vekt av det (det strider ihvertfall mot all min fornuft)?

Uansett så det har vært et par tråder her om denne dietten bare lurte på om det er noen som fikk gode resultater ? Og om dere nå i ettertid fremdeles veier mindre enn når dere startet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Nøtter er det mye protein +det gode fettet som setter i gang fettforbenningen. fett skal fett fordrive.

Skrevet

Jeg skjønner meg ikke på folk som begynner på dietter jeg.Hva er galt med sunt kosthold og morsjon??

En diett kan man jo ikke gå på livet ut uansett uten å til slutt stryke med av mangelsykdommer,så det er jo i utgangspunktet dømt til å mislykkes uansett.

Hilse venninna di og si,sunn mat og kosthold ;)

Skrevet
Nøtter er det mye protein +det gode fettet som setter i gang fettforbenningen. fett skal fett fordrive.

Enig, men 100 gram nøtter er ca 600 kcal, sunt fett er viktig, men ikke fett er fremdeles fett og et overskudd av fett vil bli lagret i kroppen.

Noen som har noen South Beach resultater å vise til?

Skrevet

Jeg går på denne dietten og har gått ned 10 kg siden juni, det går ikke så fort som boken reklamerer for men det er vel egentlig helt bra for kroppen min.

De to første ukene skal du ikke spise brød, men senere kan du legge inn grovt brød. Jeg spiser mye grønnsaker, magert kjøtt og i stedet for pasta, poteter og ris har jeg linser til.

Det beste med denne kuren synes jeg er at jeg aldri er sulten, jeg har ikke det suget etter mat hele tiden, og jeg slipper å veie maten og telle kalorier......

Det er ikke mange nøttene vi skal spise hver dag i følge boken, nå tåler ikke jeg nøtter så det er ikke noe problem. Men en pose med nøtter....?

Jeg er fornøyd med denne kuren og synes det er lettvint........ og med trening i tillegg (som selvfølgelig må til) så fungerer det for meg.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg har fulgt prinsippene i South-Beach-dietten og har gått ned 15 kilo. Vekten har holdt seg etterpå også (1/2 år nå), det er fordi jeg har innsett at MIN kropp ikke kan holde seg slank hvis jeg ønsker å spise raske karbohydrater og lite protein. Du tar feil hvis du tror denne dietten anbefaler folk å IKKE spise karbo, det fokuseres på TYPEN karbo. De to første ukene skal man riktignok spise svært lite karbo, det er for å bli kvitt søtsug og få en motiverende start på dietten (man går jo naturlig nok ned mest i begynnelsen).

Venninnen din har misforstått hvis hun spiser en pose nøtter om dagen, det er litt mye... Selv har jeg spist nøtter hver dag, men ikke mer enn ca. 30 gram. Det stemmer at sunt fett får fart på forbrenningen, dessuten er det positivt for blodsukkeret i tillegg til at det metter bra, også sett i forhold til energiinnhold.

Grunnen til at jeg har klart å gå ned med denne dietten er at jeg ikke har vært sulten! Alle andre dietter som har som prinsipp å spise poteter, pasta, ris osv., men i små mengder, har gjort meg gal av sult på kort tid, så da har jeg gitt opp!

For første gang på mange år er jeg slank igjen, og føler meg så utrolig frisk og lett i kroppen. Full av energi!

Jeg har av og til når jeg har vært i selskap tatt meg et smørbrød, et kakestykke osv., men det gjør jeg ikke lenger. Blodsukkeret mitt blir hel vilt så fort jeg putter i meg raske karbo, det er visst noe jeg bare må avfinne meg med! Så for andre som også sliter med insulinresistens og variabelt blodsukker (og for alle andre som vil forebygge dette) kan jeg anbefale denne dietten på det varmeste! Det har faktisk ikke kostet meg en kalori å gå ned i vekt og holde meg der, hadde noen sagt det til meg for et år siden hadde jeg aldri trodd dem! Det er tross alt MASSE god mat jeg kan spise, søtbehov går faktisk over ganske fort!

Denne dietten har flere faser og det er faktisk meningen å gå på den resten av livet! Tror det er større sjanse for å lide av mangelsykdommer ved å gå på et såkalt normalt norsk kosthold enn å følge prinsippene i South-Beach-dietten!

• 3 år senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Før jeg begynte på south beach dietten gorde jeg en del research, og fant ut at det å ha et kosthold med lite karbohydrater er faktisk ganske naturlig for mennesker. Folk flest sliter med å forbrenne alle karbohydratene, fordi vi egentlig ikke er skapt for det! Det er dette som skaper overvekt...

Må bare si meg helt uenig med deg som sier at denne dietten ikke er bra for kroppen. det er INGENTING som er så bra for kroppen som å få sukkeret ut av systemet. Studier har vist at diabetikere med type 2 som har kuttet ut de usunne karbohydratene, og som før var avhengige av insulin, har nærmest blitt kurert. Det er mange som tror at poteter, pasta og ris er sunt, det er det ikke. Villris, og fullkornspasta, og fullkornbrød går ann. Det er også mange som tror at man må spise dette hver dag, for å få fiber. Men fiber får man faktisk fra grønnsaker. Det er mange som følger det som er anbefalt i Norge, et kosthold med mye karbohydrater, og det er synd, for da er det vanskelig å gå ned i vekt. Hele poenget med denne dietten er at kroppen skal forbrenne fett i stedet for karbohydrater. I begynnelsen er dette litt uvant for kroppen og kan være litt behagelig.

Det fine med et lavkarbokosthold er at man ikke får lyst på søte ting lenger. Jeg har gått på south beach dietten i ca 10 dager og har gått ned 4,5 - 5 kg. Jeg er heller ikke overvektig, så dette er ganske mye. Veier ikke mer enn 65 kg og er 1.70, men vil gjerne ha bort det overflødige. Om fire dager begynner jeg i fase 2 og da skal jeg spise grovt brød igjen, men med måte.

De som følger SB og faller tilbake i sitt vanlige mønster igjen, vil selvfølgelig ikke klare å holde vekten nede. Men de som følger et lavkarbokosthold resten av livet lever sunnere enn alle de som heller innpå karbohydrater hver dag. Det er bevist. Så til deg som er nysgjerrig på denne dietten, sett i gang! Men du må være forberedt på at de første dagene er vanskelige.

SB dietten anbefaler kun en liten håndfull nøtter hver dag, ikke en hel pose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...