AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2015 #1 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg leser og hører overalt at man må sove mye for å ha god helse, at lite søvn er veldig negativt, fører til overvekt osvosv. At alle må sove 7-9 timer per natt. Hvor viktig er egentlig dette med søvn? Jeg sover ca. 5-7 timer per natt. Noen ganger er jeg heldig og får 8 timer, andre ganger sover jeg kanskje 4 timer. Har jeg dårlig helse da? Siden jeg ikke får i snitt 8 timer per natt? Eller er det viktigste at man fungerer greit i hverdagen? Blir forvirra av informasjon-Norge - Jente, 21 Anonymous poster hash: a479b...e9a
Ingvilddd Skrevet 17. oktober 2015 #2 Skrevet 17. oktober 2015 Så lenge din søvnmengde er nok for deg, og du føler deg opplagt og har god livskvalitet, så har det jo ikke så mye å si akkurat hvor mange timer du sover Jeg får også sjelden så mye som 8 timer søvn, og klarer meg fint. Synes ikke man skal henge seg for mye opp i hva "ekspertene" skriver og sier rundt omkring. Som veldig mye annet så er søvnbehov individuelt! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå