Gå til innhold

Bruktbilkjøp


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal kjøpe bruktbil. Den er nylig Eu-godkjent, men er det nok?

Bør jeg også foreta en Naf-test? Eller blir det det samme som eu-kontrollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en NAF test du. EU kontrollen er bare for sikkerhet og miljøkrav. Med en NAF test får du testet ALT.

madss

-Det koster en liten tusing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale en NAF-test, hvis den ikke er dyrere enn bilen da :) På den testen vil du få greie på hvilke deler som er slitt og trenger å byttes ut, eller omtrent hvor lenge det går før du må begynne å skifte ut slitedeler.

de vil også kunne anbefale eller fraråde deg å kjøpe den aktuelle bilen. Så når du kjøper en bil som er NAF-testet, slipper du iallefall å bekymre deg for at det kanskje var et dårlig kjøp.

Hva med å spørre selger om han/hun vil være med å betale testen? Hvis NAF anbefaler kjøp, så betaler du testen. Hvis de fraråder kjøp, så betaler selger.

Lykke til med bilkjøpet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eu-kontroll holder ikke. Man hører jo stadig om feil som ikke ble oppdaget på Eu-kontroll.

Min mors bil ble godkjent uten at den ble kontrolert. Han som skulle godkjenne bilen fant vist ut at han var kaffetørst og etter at kaffen var svelgt unna stemplet han papirene og bilen gikk igjennom.

Det har var på biltilsynnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:P EU- kontroll alene holder ikke. Det er nok lurt å ta en NAF test også, og du må heller ikke glemme Brønnesundregistret,hva om bilen har heftelser? :o

Man kan aldri vite! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...