Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/wolfganghansson/article21580641.ab

Flyktninger reiser hjem til Syria på ferie da det ikke er krig i hele Syria, og det at krigen har roet seg gjør at flere flyktninger fra Libanon reiser hjem på ferie.

Men siden skole er dyrt i Libanon vil familien satse på Europa.

Kan vi begynne å sende hjem de som kommer fra de trygge områdene i Syria?

Anonymous poster hash: 8b8f1...e36
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i alle fall av den oppfatning om at hvis en asylsøker/flyktning reiser hjem "på ferie", så burde man ikke få slippe inn i landet igjen. Da har man ikke lenger krav på beskyttelse.

• Liker 15
Skrevet

Jeg må si at det er sensasjonelt at en svensk avis og i tillegg Aftonbladet tør å skrive dette.

Ellers har jeg vel selv ment hele tiden at det er få flyktninger som har vært i fare.

http://www.klassekampen.no/article/20140224/ARTICLE/140229980

Anonymous poster hash: 78c06...738

Takk for linken :)

Skrevet

Tyskland eller ingenting, da reiser jeg hjem til Syria igjen om jeg ikke får opphold i Tyskland.

Da trenger du ikke beskyttelse om du setter slike krav til Europa. Noen synes også at nettet jobber for langsomt  :glare: , Og hva er det å klage på når du frykter og flykter for eget liv? Skjønner godt at det er viktig å holde kontakt med de gamle og syke som ikke klarer en slik reise, men å kreve nettilgang fra teltet/mottaket er vel i drøyeste laget, eller? Høres mer ut som en klage til Ving...

• Liker 3
Skrevet

Klart de må på ferie til sitt hjemland. Dette er ikke noe nytt. Asylsøkere i Norge har reist på ferie til sine hjemland i alle år. Tidlig på 90 tallet forslo vi i FrP at alle som kunne reise på ferie til sine hjemland burde blitt sendt tilbake. Men det var vist rasisme den gangen. Hvem påstår at Ola Dunk egentlig bare er en tulling? For den har rett.

• Liker 11
Skrevet

dette er overhodet ikke noe nytt fenomen.

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/02/24/194148/far-innvilget-asyl-drar-til-hjemlandet-pa-ferie

"Hvor farlig er det egentlig i hjemlandet som gjør at man kvalifiserer for opphold, når man bare etter noen få måneder i Norge kan returnere dit på ferie?"

Da har vi mange vi må sende hjem! Jeg vet om en familie som er i hjemlandet i en måned hvert år! Hvordan har de råd til det? Jeg kan også bo hos familien min København om jeg vil ha lang og billig ferie, men jeg er ikke flyktning, eller immigrant. Og uansett skal det betales flybillett for mor, far og 7 barn.... Jeg er uføretrygdet på grunn av feil gjort av norsk helsevesen, og ja, du tipper riktig, en utenlandsk lege som kunne mindre enn meg om symptomer. Derfor skal jeg dø langsomt, fordi vi har folk som kaller seg leger med en utdannelse på 2-3 år.... Men nå er vi kommet til erstatningssøksmål, vi bruker opptil 9 mill pr flyktning, er sannelig spent på hvor mye mitt liv er verdt!

• Liker 4
Skrevet

Da har vi mange vi må sende hjem!

Ja det er nettopp det vi har. Sikkert 95 % av alle flyktninger og asylanter, eller snyltere som jeg vil kalle dem kan fint sendes hjem. Men nissefolket er så naive at vi lar dem bli. Fordi intelligentsiaen har lært saueflokken at de trenger beskyttelse.

• Liker 3
Skrevet

Men da løper de å gjemmer seg om de må sendes hjem, og når man har hatt sin avisrunde og sett div på youtube av klaging, forlanging osv skjønner man fort at det ikke er mange reelle flyktninger.

Så en film med 20-30 pakistanere som landet på en gresk øy med gummibåten. Båten ødela de, kniver og plast kastet de på sjøen, hvorfor ødelegger de båtene på autopilot? Jo, for at de ikke skal sendes tilbake. De må jo skjønne at vi ikke akkurat står å klapper i hendene (sånn som afganerne som voldtok ei svensk dame, de stod å klappet i sine små hender når de viste fram sin respekt for folket som hjalp dem-Mariannelund-saken) av glede.

De vil ha penger, gi oss pengene våre, sier flere afrikanske menn på disse film-snuttene. Hvems penger? Om de har private lån eller om deres lands ambassader vil gi dem penger er da ikke vårt problem.

Og hvorfor er det så om å gjøre å ødelegge trafikklys, tenne på konteinere osv. Hva skal det være godt for? Hvorfor gjør det det? For å få flere penger? I Sverige er det grupper på 50-60 menn som drar rundt i forstedene, de skremmer folk. Folk tror de er rundt å sjekker  hvor de skal raide. De er redde for hva som vil skje om immigrantene blir sinte og misfornøyde-og det må de ikke bli, det kan bli farlig.

I Tyskland begynner det å gå opp for politiet at de har liten respekt for lovene vi har.

https://www.youtube.com/watch?v=QKywPyz5sJc

I Frankrike ble en kvinne angrepet i en offentlig park fordi hun solte seg i bikini!!!! Av kvinner i burka! 

Hvorfor forventer noen i Norge at vi skal la oss bli utsatt for rasisme i eget land? Hvor mange norske foreldre synes det er OK at deres døtre blir banket i det offentlige rom på grunn av en bikini? Er det ikke burkaen som må av? 

• Liker 5
Skrevet

Hovedvekten av dem som kommer er lykkejegere. Trodde alle hadde fått det med seg?

Anonymous poster hash: a4a4a...23e

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for linker Kvinneguiden ikke vil assosieres med.

- Avalon, mod

Skrevet

, Og hva er det å klage på når du frykter og flykter for eget liv?

Hva er det å klage på når man er så heldig å bo i verdens rikeste land? For det virker da vitterlig som at folk alltid har noe å klage på....

Anonymous poster hash: aafd8...22e

Skrevet

Hva er det å klage på når man er så heldig å bo i verdens rikeste land? For det virker da vitterlig som at folk alltid har noe å klage på....

Anonymous poster hash: aafd8...22e

Og få klager mer enn "flyktningene".

Anonymous poster hash: 14836...5d4

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kvinnene ikledd telt som angrep en kvinne som solte seg i bikini i Frankrike var nok ganske misunnelige. Sikkert frustrerte også fordi de ikke kunne gjøre det samme. Så de måtte hevne seg på kvinnen i bikini istedet for å ta opprør med mannen, faren, broren, onkelen og andre egne mannlige slektninger.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Skrevet

Kvinnene ikledd telt som angrep en kvinne som solte seg i bikini i Frankrike var nok ganske misunnelige. Sikkert frustrerte også fordi de ikke kunne gjøre det samme. Så de måtte hevne seg på kvinnen i bikini istedet for å ta oppgjør med mannen, faren, broren, onkelen og andre egne mannlige slektninger.

Helt enig. Tenk så mye sjalusi og bitterhet de kjenner på når de ser flotte kvinnekropper som kan nyte varmen og ikke er dekket av et telt 24/7. Men neida, det er jo heelt frivillig fra dems side å vagge rundt i store telt.. Not!

Anonymous poster hash: 5b774...603

• Liker 2
Skrevet

Helt enig. Tenk så mye sjalusi og bitterhet de kjenner på når de ser flotte kvinnekropper som kan nyte varmen og ikke er dekket av et telt 24/7. Men neida, det er jo heelt frivillig fra dems side å vagge rundt i store telt.. Not!

Frivillig er det vel siden de ikke tar opprør mot de som tvinger denne påkledningen på dem?

Skrevet

Frivillig er det vel siden de ikke tar opprør mot de som tvinger denne påkledningen på dem?

Tviler på at de tør. Du ser jo hvordan muslimske kvinner blir hetset når de går imot strømmen.

• Liker 4
Skrevet

Men da løper de å gjemmer seg om de må sendes hjem, og når man har hatt sin avisrunde og sett div på youtube av klaging, forlanging osv skjønner man fort at det ikke er mange reelle flyktninger.

Så en film med 20-30 pakistanere som landet på en gresk øy med gummibåten. Båten ødela de, kniver og plast kastet de på sjøen, hvorfor ødelegger de båtene på autopilot? Jo, for at de ikke skal sendes tilbake. De må jo skjønne at vi ikke akkurat står å klapper i hendene (sånn som afganerne som voldtok ei svensk dame, de stod å klappet i sine små hender når de viste fram sin respekt for folket som hjalp dem-Mariannelund-saken) av glede.

De vil ha penger, gi oss pengene våre, sier flere afrikanske menn på disse film-snuttene. Hvems penger? Om de har private lån eller om deres lands ambassader vil gi dem penger er da ikke vårt problem.

Og hvorfor er det så om å gjøre å ødelegge trafikklys, tenne på konteinere osv. Hva skal det være godt for? Hvorfor gjør det det? For å få flere penger? I Sverige er det grupper på 50-60 menn som drar rundt i forstedene, de skremmer folk. Folk tror de er rundt å sjekker  hvor de skal raide. De er redde for hva som vil skje om immigrantene blir sinte og misfornøyde-og det må de ikke bli, det kan bli farlig.

I Tyskland begynner det å gå opp for politiet at de har liten respekt for lovene vi har.

https://www.youtube.com/watch?v=QKywPyz5sJc

I Frankrike ble en kvinne angrepet i en offentlig park fordi hun solte seg i bikini!!!! Av kvinner i burka! 

Hvorfor forventer noen i Norge at vi skal la oss bli utsatt for rasisme i eget land? Hvor mange norske foreldre synes det er OK at deres døtre blir banket i det offentlige rom på grunn av en bikini? Er det ikke burkaen som må av? 

Hvorfor forventer noen i Norge at vi skal la oss bli utsatt for rasisme i eget land?

akkurat dette med rasisme i vårt eget land. det er jo akkurat det som skjer...

Anonymous poster hash: 6a70c...a13

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...