Gå til innhold

Akutt hjelp mot forstoppelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har drit vondt i magen, og avføringen er kjempe hard. Hvordan kan jeg få den myk? Den som allerede ligger rett ved utgangen? :(

Anonymous poster hash: 28307...968
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaffi, Chilli, Nøtter, Frø, Svisker og masse vann.

Smør gjerne anus med vaselin slik at det ikke revner når du presser ut bæsjen.

Anonymous poster hash: dfb52...3d5
Skrevet

Jeg har ved en anledning knekt av en spisepinne og brukt den for å pirke ut...

Anonymous poster hash: e2b59...2b2
Skrevet

Jeg har ved en anledning knekt av en spisepinne og brukt den for å pirke ut...

med olivenolje på

Skrevet

Ta magnesium tabletter, bivirkningen ved å ta for mye av disse er diare. Og de virker relativt raskt

Anonymous poster hash: 5bfaa...236
Skrevet

Tusen takk for svar! Det som til slutt virket(for de som skulle komme over innlegget for tips) var eget laget klyster med en blanding av vann og salt (9 gram salt pr 1 liter) pluss litt olje. :) Føler meg 20 kg lettere!  :fnise:

Skrevet

Tusen takk for svar! Det som til slutt virket(for de som skulle komme over innlegget for tips) var eget laget klyster med en blanding av vann og salt (9 gram salt pr 1 liter) pluss litt olje. :) Føler meg 20 kg lettere!  :fnise:

Neste gang er det kanskje bedre å gå på apoteket enn å lage tråd her. Jeg mener SPISEPINNE, WTF?

Anonymous poster hash: 1062c...173

• Liker 3
Skrevet

Laxoberaldråper, fås på apotek. 

Skrevet

Neste gang er det kanskje bedre å gå på apoteket enn å lage tråd her. Jeg mener SPISEPINNE, WTF?

funker som fjell. er jo ikke alltid man får forstoppelse innenfor apotekets åpningstid heller. det minner på at jeg faktisk gikk på apoteket den dagen og fikk lamictal eller hva det heter, men det funket ikke fjell ):

Skrevet

funker som fjell. er jo ikke alltid man får forstoppelse innenfor apotekets åpningstid heller. det minner på at jeg faktisk gikk på apoteket den dagen og fikk lamictal eller hva det heter, men det funket ikke fjell ):

Orker ikke engang tenke på hvilke skader du kunne fått.

Og Lamictal er noe som benyttes over en viss tid, det har ingen rask effekt.

Skrevet

eh, bæsjen er jo rett innafor, man skal jo ikke stikken den oppi tarmen heller. hvordan er det du ser for deg dette fungerer egentlig? var ikke det damen på apoteket sa for øvrig

Skrevet

Sjekk hvem du siteter.

Skrevet

I fremtiden spis nok fiber og sunn mat,og drikk nok vann, samt vær i fysisk aktivitet daglig. Og hold alle spisepinnelignende saker unna!  

Det var da ikke jeg TS som nevnte noe om spisepinne? Og det var faktisk en grunn til forstoppelsen. Dette var et engangstilfelle ;)

Skrevet

Ta magnesium tabletter, bivirkningen ved å ta for mye av disse er diare. Og de virker relativt raskt

Anonymous poster hash: 5bfaa...236

Jeg tar magnesium hver dag, hvor mye må man ta for at det skal virke laxerende?

Skrevet

funker som fjell. er jo ikke alltid man får forstoppelse innenfor apotekets åpningstid heller. det minner på at jeg faktisk gikk på apoteket den dagen og fikk lamictal eller hva det heter, men det funket ikke fjell ): Anonymous poster hash: e2b59...2b2

Lamictal er et stemningsstabiliserende åsykofarmaka.., Du mener kanskje Laktulose. Det virker mot forstoppelse på en helt ufarlig måte.

Om det er akutt kan enten klyster (som ts allerede har tatt) hjelpe, eller man kan kjøpe Klyx på apoteket. Dulcolax stikkpller eller MicroLax kan også hjelpe raskt.

Anonymous poster hash: ffa64...89a

Skrevet

*psykofarmaka

Ellers: aldri stikk spisepinner eller andre (skarpe) gjenstander opp i rektum. De kan stikke hull i tarmen eller forsvinne opp der pga suget. Da blir man et case på legevakta eller man må opereres og kan få alvorlige skader.

Anonymous poster hash: ffa64...89a

Skrevet

Mandler. Isåfall gir det meg diare,, men jeg er litt allergisk da. Kanskje derfor ..

Røyk/snus og kaffe.

Anonymous poster hash: 26ed7...c0a

Skrevet (endret)

Microlax mini-klyster er fine om du trenger akutt hjelp. Kjekt å ha noen liggende. De er renslige å bruke, 20 min etterpå er du ferdig. Anbefaler etter innsprøytning at du ligger på alle 4 med rompa i været noen minutter, så renner det lengre opp i tarmen. 

Men....dette er jo ingen løsning på sikt, men veldig veldig kjekke når man trenger akutt hjelp. Det er vel 5 i en pakke, så da har man noen liggende til senere bruk 

Endret av Flua

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...