AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #1 Skrevet 16. oktober 2015 Kjønn: Høyde: Vekt: Hva spiser du på en dag? Anonymous poster hash: dedf6...281
grrwaffmjau Skrevet 16. oktober 2015 #2 Skrevet 16. oktober 2015 (endret) Jente 155 cm 42 kg F: 3 brødskiver/hjemmebakte rundstykker med makrell/bringebær/skinkeost + havre/semule/byggmelsgrøt kokt på melk med kanel og sukrin, gjerne med banan ved siden av. Eller ett vaffeltårn med bringebær M: 1 gresk yoghurt med musli, pluss frukt/grønnsaker og melk/kakao L: varierer veldig, mest grøt/brød/rundstykker (2 brødskiver/rundstykker), hender seg jeg lager wraps/salater. Pluss 1-2 questbarer M: alt fra pizza til torsk Dessert: vafler/mikrobrownie/sjokolade Kvelds: yoghurt med musli, av og til rundstykker/brødskiver, pluss grønnsaker Blir gjerne noen energidrikker ila dagen + kakao/kaffe/te Endret 16. oktober 2015 av grrwaffmjau
Mynona Skrevet 16. oktober 2015 #3 Skrevet 16. oktober 2015 Tråden er ryddet iht retningslinjene i rommet og brukerdebatt. Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #4 Skrevet 16. oktober 2015 Er det ikke en tilsvarende tråd litt lengre ned her, "hva har du spist i dag"? Anonymous poster hash: fcc01...111
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #5 Skrevet 16. oktober 2015 Er det ikke en tilsvarende tråd litt lengre ned her, "hva har du spist i dag"? Anonymous poster hash: fcc01...111 Ja, men forskjellen er at i denne tråden skriver vi høyde og vekt også så man kan se sammenheng av vekt og matinntak, vil jeg tro Anonymous poster hash: 300a0...6da 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #6 Skrevet 16. oktober 2015 Ja, men forskjellen er at i denne tråden skriver vi høyde og vekt også så man kan se sammenheng av vekt og matinntak, vil jeg tro Anonymous poster hash: 300a0...6da Stemmer :-) Vil prøve å sammenligne! Anonymous poster hash: dedf6...281
Gjest sapmi belovoubme Skrevet 16. oktober 2015 #7 Skrevet 16. oktober 2015 Kjønn: Høyde: Vekt: Hva spiser du på en dag?Anonymous poster hash: dedf6...281 Mann-189cm-85kg. har ikke eksakt matplan nå, men ligger på 3700 kalorier om dagen. 5-6 måltider om dagen som inneholder alt fra tunfisk,kylling og andre kjøttprodukter til søtpotet og andre grønt för
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2015 #8 Skrevet 16. oktober 2015 Høyde 159 cm Vekt: 47 kilo Spiser på en normal dag: Frokost: en brødskive og to hjemmelagde knekkebrød med pålegg (ofte ett egg, skinke, ost, røkelaks etc) En hjemmelaget smoothie med banan/jordbær/blåbær Ellers spiser jeg en god porsjon havregrøt laget på kokosmelk med 1/2 boks cottage cheese, mandler og eplebiter og kanel Lunsj: stor salat med kikerter og smårettskinke/kylling og et grovt rundstykke med smør og proteinrikt pålegg som skinke, egg , laks Og en gresk yoghurt Så spiser jeg noen nøtter og en banan til Mellommåltid før jeg trener (trener 4-5 ganger i uka) Middag blir variert, men spiser en god porsjon Kveldsmat blir to grove skiver med smør og pålegg og frukt og yoghurt Ofte ett glass sjokomelk (styrk) Ellers spiser jeg endel nøtter og litt mørk sjokolade sånn innimellom. I helgene blir det litt annerledes ettersom jeg sover litt lenger og det blir ikke like hyppige måltider men da spiser jeg også mer usunt som sjokolade/kaker/potetgull og drikker litt alkohol og spiser litt junk.Anonymous poster hash: 78c00...884
Fredsmegleren Skrevet 16. oktober 2015 #9 Skrevet 16. oktober 2015 Kjønn: Kvinne Høyde: 165 Vekt: 53-55 frokost: banan, eple, knekkebrød, vann mellommåltid: kaffe med melk, nøtter lunsj: salat med karbohydrater som base mellommåltid: noe frukt middag: alt mulig rart kvelds: sjeldent, evnetuelt et eple helg: sukker og fett i store mengder
Mynona Skrevet 17. oktober 2015 #10 Skrevet 17. oktober 2015 Tråden er ryddet iht retningslinjene for Kostholdsrommet. Mynona, mod.
Wonderbitch Skrevet 17. oktober 2015 #11 Skrevet 17. oktober 2015 Kvinne 173 cm 67 kg Frokost- 35 gram brød (2-3 brødskiver) makrell i tomat, to egg eller annet pålegg Lunch- 100 gram mager cottage cheese med 5 gram valnøtter og 30 gram lett-syltetøy ELLER frokostblanding. Middag- ca 400-700 kcal, det går mest i lasagne, pizza, fiskekaker med brokkoli og pasta/potetsalat, taco, sushi, indisk eller baguette med kylling/biff Kvelds- to brødskiver, et glass sjokolademelk eller cottage cheese igjen. Ligger på ca 1500 kcal om dagen, skal ned til 65 kg
Mynona Skrevet 18. oktober 2015 #12 Skrevet 18. oktober 2015 Tråden er ryddet iht retningslinjene i rommet. Mynona, mod.
Mynona Skrevet 18. oktober 2015 #13 Skrevet 18. oktober 2015 Tråden er igjen ryddet iht retningslinjene i rommet. - Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt. Mynona, mod.
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #14 Skrevet 18. oktober 2015 Frokost som regel salat med skinke og ost, til middag to lavkarbopitabrød med karbonadedeig, litt sukkerfri ketchup, ost og paprika.Eller bare fisk og grønnsaker. På lørdag blir det litt mer mat da med smågodt i tillegg Men for å holde vekta må jeg spise lite i hverdagene Anonymous poster hash: 01d9a...6d5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2015 #15 Skrevet 18. oktober 2015 Glemte å si at jeg er 174 cm og vier 72kg Anonymous poster hash: 01d9a...6d5
SunnivaOslo Skrevet 18. oktober 2015 #16 Skrevet 18. oktober 2015 Kvinne 177 70kg F: Tyrkisk yoghurt med for eksempel bær, tørket frukt, müsli / knekkebrød med for eksempel egg og kaviar, makrell i tomat, tunfisk som jeg mikser med 1ts yoghurt, sorte oliven og basilikumblader, kalkunpålegg, denja salater osv. Har alltid litt agurk/paprika/tomat på skiva. I helgene spiser jeg egg og bacon med tomatbønner og ciabatta. Spiser alltid 1 frukt til, samt vann eller juice og kaffe L: frukt, yoghurt, salat M: Fisk og skalldyr/kjøtt eller fugl med grønnsaker og salat, av og til ris/couscous/pizza men er ikke så glad i det egentlig. spiser også en del supper til middag og da blir det som regel samme middag 2 dager. Pleier å steke, ovnsbake og mose grønnsaker, er ikke så glad i kokte grønnsaker egentlig. dessert er som regel fruktsalat med revet sjokolade og litt krem/ 1 kule is etc...pleier å spise dessert hver dag samt kaffe. K: te med dadler, fiken, oliven og litt frukt. Av og til knekkebrød med pålegg. Mellommåltider: litt nøtter eller en frukt.
tørkestativ Skrevet 19. oktober 2015 #17 Skrevet 19. oktober 2015 Kvinne 159 cm 56/57 kg Frokost: dobbel 0% yoghurt med crusli Lunsj: 2 speltlompe wraps med philadelphia, salat, ogst og skinke, eller havregrøt Middag: forskjellig men det går mest i kyllingfilet og speltlompe pizza Kvelds: yoghurt med crusli eller 2 knekkebrød med magert pålegg
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #18 Skrevet 19. oktober 2015 Kvinne, 29 år, 164 cm, 60 kg. Frokost: Havregrøt med eple og kanel, et glass ekstra lett melk, kaffe. Lunch: Salat (f.eks en kyllingsalat) eller knekkebrød med makrell i tomat. Mellommåltid: Rå gulrot eller kålrabi, evt en banan. Middag: Alt mulig. Ofte noe barnevennlig siden vi har små barn. Laks, kylling, pasta, ris, poteter, vanlige middager. Kveldsmat: En yoghurt med müsli, gjerne yoplait 0%. Jeg sliter litt med å holde vekta, men det skyldes ikke den vanlige kosten. Holder jeg meg unna sjokolade på kvelden, og kaker osv når det serveres, så holder jeg vekta uten problemer. Anonymous poster hash: e0e14...96f
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #19 Skrevet 19. oktober 2015 Jente 24 år Høyde: 170 Vekt: 53 kg Frokost: som oftest to brødskiver med ost og skinke. Lunsj: Smoothie, egg og bacon, brødskive/knekkebrød, salat, yoghurt, proteinpannekaker, havregryn, grove vafler(altså ikke alt på samme dag, men varier) Middag: alt fra hjemmelaget pizza/hamburger til torsk og potet. Kveld: banan etc. Eventuelt brødskiver om jeg er veldig sulten, men spiser som oftest ikke kveldsmat siden jeg er mett etter middagen. Utenom måltider pleier jeg å drikke mye te, også pleier jeg å ha en rad sjokolade(4 ruter) nesten hver dag. Og innimellom en proteinshake om jeg har fått i meg for lite proteiner en dag.Anonymous poster hash: e17f5...163
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2015 #20 Skrevet 19. oktober 2015 Kvinne 173 cm 67 kg Frokost- 35 gram brød (2-3 brødskiver) makrell i tomat, to egg eller annet pålegg Lunch- 100 gram mager cottage cheese med 5 gram valnøtter og 30 gram lett-syltetøy ELLER frokostblanding. Middag- ca 400-700 kcal, det går mest i lasagne, pizza, fiskekaker med brokkoli og pasta/potetsalat, taco, sushi, indisk eller baguette med kylling/biff Kvelds- to brødskiver, et glass sjokolademelk eller cottage cheese igjen. Ligger på ca 1500 kcal om dagen, skal ned til 65 kg Wooow! Hvor lette brødskiver har du?? Om 2-3 brødskiver bare veier 35 g? Spør helt seriøst her, for jeg har cøliaki og mine glutenfrie brødskiver er knøttsmå, men de veier likevel rundt 40 gram per brødskive.Anonymous poster hash: e17f5...163
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå