Gå til innhold

Hva spiser du på en hel dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjønn:

Høyde:

Vekt:

Hva spiser du på en dag?

Anonymous poster hash: dedf6...281
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jente

155 cm

42 kg

F: 3 brødskiver/hjemmebakte rundstykker med makrell/bringebær/skinkeost + havre/semule/byggmelsgrøt kokt på melk med kanel og sukrin, gjerne med banan ved siden av. Eller ett vaffeltårn med bringebær

M: 1 gresk yoghurt med musli, pluss frukt/grønnsaker og melk/kakao

L: varierer veldig, mest grøt/brød/rundstykker (2 brødskiver/rundstykker), hender seg jeg lager wraps/salater. Pluss 1-2 questbarer

M: alt fra pizza til torsk

Dessert: vafler/mikrobrownie/sjokolade

Kvelds: yoghurt med musli, av og til rundstykker/brødskiver, pluss grønnsaker

Blir gjerne noen energidrikker ila dagen + kakao/kaffe/te

Endret av grrwaffmjau
Skrevet

Er det ikke en tilsvarende tråd litt lengre ned her, "hva har du spist i dag"?

Anonymous poster hash: fcc01...111
Skrevet

Er det ikke en tilsvarende tråd litt lengre ned her, "hva har du spist i dag"? Anonymous poster hash: fcc01...111

Ja, men forskjellen er at i denne tråden skriver vi høyde og vekt også så man kan se sammenheng av vekt og matinntak, vil jeg tro ;)

Anonymous poster hash: 300a0...6da

• Liker 1
Skrevet

Ja, men forskjellen er at i denne tråden skriver vi høyde og vekt også så man kan se sammenheng av vekt og matinntak, vil jeg tro ;)

Anonymous poster hash: 300a0...6da

Stemmer :-) Vil prøve å sammenligne!

Gjest sapmi belovoubme
Skrevet

Kjønn:

Høyde:

Vekt:

Hva spiser du på en dag?

Mann-189cm-85kg.

har ikke eksakt matplan nå, men ligger på 3700 kalorier om dagen. 5-6 måltider om dagen som inneholder alt fra tunfisk,kylling og andre kjøttprodukter til søtpotet og andre grønt för

Skrevet

Høyde 159 cm

Vekt: 47 kilo

Spiser på en normal dag:

Frokost: en brødskive og to hjemmelagde knekkebrød med pålegg (ofte ett egg, skinke, ost, røkelaks etc)

En hjemmelaget smoothie med banan/jordbær/blåbær

Ellers spiser jeg en god porsjon havregrøt laget på kokosmelk med 1/2 boks cottage cheese, mandler og eplebiter og kanel

Lunsj: stor salat med kikerter og smårettskinke/kylling og et grovt rundstykke med smør og proteinrikt pålegg som skinke, egg , laks

Og en gresk yoghurt

Så spiser jeg noen nøtter og en banan til Mellommåltid før jeg trener (trener 4-5 ganger i uka)

Middag blir variert, men spiser en god porsjon

Kveldsmat blir to grove skiver med smør og pålegg og frukt og yoghurt

Ofte ett glass sjokomelk (styrk)

Ellers spiser jeg endel nøtter og litt mørk sjokolade sånn innimellom.

I helgene blir det litt annerledes ettersom jeg sover litt lenger og det blir ikke like hyppige måltider men da spiser jeg også mer usunt som sjokolade/kaker/potetgull og drikker litt alkohol og spiser litt junk.

Anonymous poster hash: 78c00...884

Skrevet

Kjønn: Kvinne

Høyde: 165

Vekt: 53-55

frokost: banan, eple, knekkebrød, vann

mellommåltid: kaffe med melk, nøtter

lunsj: salat med karbohydrater som base

mellommåltid: noe frukt

middag: alt mulig rart

kvelds: sjeldent, evnetuelt et eple

helg: sukker og fett i store mengder 

Skrevet

Kvinne

173 cm

67 kg

Frokost- 35 gram brød (2-3 brødskiver) makrell i tomat, to egg eller annet pålegg

Lunch- 100 gram mager cottage cheese med 5 gram valnøtter og 30 gram lett-syltetøy ELLER frokostblanding.

Middag- ca 400-700 kcal, det går mest i lasagne, pizza, fiskekaker med brokkoli og pasta/potetsalat, taco, sushi, indisk eller baguette med kylling/biff

Kvelds- to brødskiver, et glass sjokolademelk eller cottage cheese igjen.

Ligger på ca 1500 kcal om dagen, skal ned til 65 kg

Skrevet

Tråden er igjen ryddet iht retningslinjene i rommet.

- Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt.

Mynona, mod.

Skrevet

Frokost som regel salat med skinke og ost, til middag to lavkarbopitabrød med karbonadedeig, litt sukkerfri ketchup, ost og paprika.Eller bare fisk og grønnsaker.

På lørdag blir det litt mer mat da med smågodt  i tillegg :)

Men for å holde vekta må jeg spise lite i hverdagene

Anonymous poster hash: 01d9a...6d5
Skrevet

Glemte å si at jeg er 174 cm og vier 72kg

Anonymous poster hash: 01d9a...6d5
Skrevet

Kvinne

177

70kg

F: Tyrkisk yoghurt med for eksempel bær, tørket frukt, müsli / knekkebrød med for eksempel egg og kaviar, makrell i tomat, tunfisk som jeg mikser med 1ts yoghurt, sorte oliven og basilikumblader, kalkunpålegg, denja salater osv. Har alltid litt agurk/paprika/tomat på skiva. I helgene spiser jeg egg og bacon med tomatbønner og ciabatta. Spiser alltid 1 frukt til, samt vann eller juice og kaffe

L: frukt, yoghurt, salat

M: Fisk og skalldyr/kjøtt eller fugl med grønnsaker og salat, av og til ris/couscous/pizza men er ikke så glad i det egentlig. spiser også en del supper til middag og da blir det som regel samme middag 2 dager. Pleier å steke, ovnsbake og mose grønnsaker, er ikke så glad i kokte grønnsaker egentlig. dessert er som regel fruktsalat med revet sjokolade og litt krem/ 1 kule is etc...pleier å spise dessert hver dag samt kaffe.

K: te med dadler, fiken, oliven og litt frukt. Av og til knekkebrød med pålegg.

Mellommåltider: litt nøtter eller en frukt.

Skrevet

Kvinne

159 cm

56/57 kg

Frokost: dobbel 0% yoghurt med crusli

Lunsj: 2 speltlompe wraps med philadelphia, salat, ogst og skinke, eller havregrøt

Middag: forskjellig men det går mest i kyllingfilet og speltlompe pizza

Kvelds: yoghurt med crusli eller 2 knekkebrød med magert pålegg

Skrevet

Kvinne, 29 år, 164 cm, 60 kg.

Frokost: Havregrøt med eple og kanel, et glass ekstra lett melk, kaffe.

Lunch: Salat (f.eks en kyllingsalat) eller knekkebrød med makrell i tomat.

Mellommåltid: Rå gulrot eller kålrabi, evt en banan.

Middag: Alt mulig. Ofte noe barnevennlig siden vi har små barn. Laks, kylling, pasta, ris, poteter, vanlige middager.

Kveldsmat: En yoghurt med müsli, gjerne yoplait 0%.

Jeg sliter litt med å holde vekta, men det skyldes ikke den vanlige kosten. Holder jeg meg unna sjokolade på kvelden, og kaker osv når det serveres, så holder jeg vekta uten problemer.

Anonymous poster hash: e0e14...96f

Skrevet

Jente 24 år

Høyde: 170

Vekt: 53 kg

Frokost: som oftest to brødskiver med ost og skinke.

Lunsj: Smoothie, egg og bacon, brødskive/knekkebrød, salat, yoghurt, proteinpannekaker, havregryn, grove vafler(altså ikke alt på samme dag, men varier)

Middag: alt fra hjemmelaget pizza/hamburger til torsk og potet.

Kveld: banan etc. Eventuelt brødskiver om jeg er veldig sulten, men spiser som oftest ikke kveldsmat siden jeg er mett etter middagen.

Utenom måltider pleier jeg å drikke mye te, også pleier jeg å ha en rad sjokolade(4 ruter) nesten hver dag. Og innimellom en proteinshake om jeg har fått i meg for lite proteiner en dag.

Anonymous poster hash: e17f5...163

Skrevet

Kvinne

173 cm

67 kg

Frokost- 35 gram brød (2-3 brødskiver) makrell i tomat, to egg eller annet pålegg

Lunch- 100 gram mager cottage cheese med 5 gram valnøtter og 30 gram lett-syltetøy ELLER frokostblanding.

Middag- ca 400-700 kcal, det går mest i lasagne, pizza, fiskekaker med brokkoli og pasta/potetsalat, taco, sushi, indisk eller baguette med kylling/biff

Kvelds- to brødskiver, et glass sjokolademelk eller cottage cheese igjen.

Ligger på ca 1500 kcal om dagen, skal ned til 65 kg

Wooow! Hvor lette brødskiver har du?? Om 2-3 brødskiver bare veier 35 g? Spør helt seriøst her, for jeg har cøliaki og mine glutenfrie brødskiver er knøttsmå, men de veier likevel rundt 40 gram per brødskive.

Anonymous poster hash: e17f5...163

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...