Gå til innhold

Trekke visdomstann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en visdomtann på vei, kjenner den så vidt med tunga når jeg kjenner bak (er oppe). Tannlegen sa hun anbefalte meg å ta den ut, jo fortere jo bedre, den kommer veldig skeivt og det er ikke plass til den osv. 

Dette inngrepet blir vell gjort med tannlegen regner jeg med, hun sa ikke annet enn at hun rådet meg til å ta den ut liksom. Det jeg lurer på er:

Er det smertefullt? Får man kun lokalbedøvelse? Får man noe smertestillende i ettertid å ta (ikke bare vanlig ibux man kjøper på apoteket men reseptbelagt liksom)? Hvor lenge etter vil man merke smerter? Er det vanskelig å spise dagene etter? Og hvor lang tid tar det?

Også om du husker det, hva betalte du? Er ikke offentlig klinikk jeg går til men privat. 

Anonymous poster hash: 86576...c6b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble dugelig bedøvet og fikk paralgin forte etterpå. Operasjon av tennene gjøres av en kirurg.

Anonymous poster hash: c9832...4be
Skrevet

Jeg ble dugelig bedøvet og fikk paralgin forte etterpå. Operasjon av tennene gjøres av en kirurg.

Anonymous poster hash: c9832...4be

Så om jeg skal fjerne en visdomtann må jeg gjøre det kirurgisk og ikke hos tannlegen? 

Skrevet

Så om jeg skal fjerne en visdomtann må jeg gjøre det kirurgisk og ikke hos tannlegen?

Nei, du kan fjerne den hos tannlegen også.

Gjest Supersnella
Skrevet

Hvis den ikke har brutt skikkelig ut må den fjernes kirurgisk . Mange tannleger, men ikke alle kan gjøre dette. Hvis hun ikke sa noe annet enn at den burde fjernes kan du sikkert gjøre det hos henne. Jeg har både operert ut og trukket visdomstenner og syns ingen av de var vonde. Du får jo skikkelig med bedøvelse men om du kjenner noe ber du bare om mer. Jeg hadde heller ikke veldig vondt etterpå, litt ømt men ikke vondt. Det værste var blod smaken og det å ikke kunne pusse tennene skikkelig rundt der de ble trukket på noen dager. Det er bedre å bare gjøre det enn å gå å grue seg, for det er virkelig ingenting å grue seg for. Lykke til☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...