Gå til innhold

Troverdig om jeg hører stemmer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Har siden Juli i år hørt stemmer (men slitt med depresjon og angst siden April), og fortalte først nylig om dem til behandler og foreldre. Noe jeg derimot ikke har fortalt om er det som plager meg mest, men som ikke omhandler psyken min. Da jeg først begynte å høre stemmer fortalte den ene (han som heter Ole) meg at læreren min forgiftet skolematen min. Jeg vet det høres teit ut, vertfall når det kommer fra en stemme. Men jeg har holdt to øyer på læreren siden og er hundre prosent sikker på at han er ute etter å skade meg. Dette har gjort at jeg har holdt meg borte fra skolen siden sommer, noe som er dumt, vertfall fordi jeg ikke gikk på skolen fra April til sommerferie heller pga depresjon og angst.

Vil føle meg trygg, fordi de dagene jeg ikke får holdt meg hjemme må jeg gå rundt med kniv i sekken, og det er ikke behagelig. Jeg har lenge hatt lyst til og planlagt å fortelle foreldre eller rektor om han, men hører selv hvor lite sannsynlig og hvor teit det høres ut, og spesielt nå som jeg har fortalt om stemmene er jeg redd for å ikke bli trodd eller tatt på alvor. Men en ting er sikkert, og det er at dette ikke kan fortsette. Jeg vil ikke vente til han skader meg, men vil likevel ikke skade han heller.

Så har bestemt meg for å dra til politistasjonen og anmelde han. Jeg vet at de neppe gjør stort uten noen form for bevis eller grunnlag, men håper at de vertfall vil sjekke ut saken? Spørsmålet mitt er da, hvordan går jeg frem på det, uten å måtte forklare hele historien som jeg gjorde her? Vil unngå å fortelle om psyken min og stemmene, da jeg kan forestille meg at dette bare vil øke sjansen for å ikke bli trodd eller tatt på alvor.  

Anonymous poster hash: c911c...e5d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syntes du bør fortelle alt til behandlerens dine

• Liker 1
Skrevet

Du burde heller fortelle alt dette til behandleren din slik at du kan bli innlagt, fordi du ser det ikke selv, men du har vrangforestillinger og hallusinasjoner, og er mest sannsynlig psykotisk. I tillegg er du farlig når du går rundt med kniv. 

Anonymous poster hash: 189fe...183
  • Liker 1
Skrevet

Du burde heller fortelle alt dette til behandleren din slik at du kan bli innlagt, fordi du ser det ikke selv, men du har vrangforestillinger og hallusinasjoner, og er mest sannsynlig psykotisk. I tillegg er du farlig når du går rundt med kniv. 

Er klar over at jeg hallusinerer, vet at kun jeg hører stemmene. Men det betyr ikke at det dem forteller meg ikke er sant. Jeg ville ha hjelp til å dra til politiet fordi noen er ute etter å skade meg, og dette vet nok jeg best selv da det er jeg som opplever det. 

Skrevet

Er klar over at jeg hallusinerer, vet at kun jeg hører stemmene. Men det betyr ikke at det dem forteller meg ikke er sant. Jeg ville ha hjelp til å dra til politiet fordi noen er ute etter å skade meg, og dette vet nok jeg best selv da det er jeg som opplever det. 

Du får vel dra til politiet da, men husk å fortelle dem at du hører stemmer. Og siden du skal til politiet så får du anmelde deg selv også, ettersom det er ulovlig å gå rundt med kniv. 

Skrevet

Du får vel dra til politiet da, men husk å fortelle dem at du hører stemmer. Og siden du skal til politiet så får du anmelde deg selv også, ettersom det er ulovlig å gå rundt med kniv. 

Om jeg hører stemmer eller ikke har vel ikke dem noe å gjøre med, og kniven vil de nok ha forståelse for når de finner ut hva læreren er ute etter. 

Skrevet

Om jeg hører stemmer eller ikke har vel ikke dem noe å gjøre med, og kniven vil de nok ha forståelse for når de finner ut hva læreren er ute etter. 

Jo, fordi de må jo vite hvordan du fant ut av dette, og da må du på en måte oppgi "kilden". Det er dessuten ikke greit å bryte loven bare fordi du mistenker noe. Jeg hadde i alle fall ikke følt meg trygg sammen med deg når du går rundt med kniv.

Skrevet

Jo, fordi de må jo vite hvordan du fant ut av dette, og da må du på en måte oppgi "kilden". Det er dessuten ikke greit å bryte loven bare fordi du mistenker noe. Jeg hadde i alle fall ikke følt meg trygg sammen med deg når du går rundt med kniv.

Vær så snill og forstå at jeg aldri ville skadd noen andre, jeg har den for min egen beskyttelse. Hva skal jeg gjøre om han bestemmer seg for å skade meg, og jeg ikke har noen form for beskyttelse? Den ligger godt gjemt i sekken min, og der forblir den til han prøver å skade meg. 

Skrevet

Vær så snill og forstå at jeg aldri ville skadd noen andre, jeg har den for min egen beskyttelse. Hva skal jeg gjøre om han bestemmer seg for å skade meg, og jeg ikke har noen form for beskyttelse? Den ligger godt gjemt i sekken min, og der forblir den til han prøver å skade meg. 

Men hva om stemmene forteller deg at du må skade noen andre da? 

Skrevet

Men hva om stemmene forteller deg at du må skade noen andre da? 

Jeg er ikke gal så du trenger ikke å skrive til meg som om at jeg var det. Jeg er en selvstendig person som styrer handlingene mine selv. Stemmene har bedt meg gjøre masse forskjellig men det betyr ikke at jeg gjør alt de ber om. Jeg trives og elsker alle jeg omringer meg med og ville aldri gjort noe for å skade en eneste finger på dem. 

Skrevet

Jeg er ikke gal så du trenger ikke å skrive til meg som om at jeg var det. Jeg er en selvstendig person som styrer handlingene mine selv. Stemmene har bedt meg gjøre masse forskjellig men det betyr ikke at jeg gjør alt de ber om. Jeg trives og elsker alle jeg omringer meg med og ville aldri gjort noe for å skade en eneste finger på dem. 

Det høres jo ikke helt troverdig ut når du tror på det når stemmene forteller at noen vil skade deg da.

Skrevet

Det høres jo ikke helt troverdig ut når du tror på det når stemmene forteller at noen vil skade deg da.

Noen ting gir mening for meg, andre ikke. Ville vært nærmest umulig for meg å forklare, men dette gir mening. Å skade en venninne gjør ikke det. Jeg er ikke en farlig person, men jeg er beskyttende. Prøver noen å skade meg nøler jeg ikke med å beskytte meg selv, uansett hva. Men er absolutt ikke nødvendig for meg å skade noen bare fordi jeg får beskjed om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...