Gå til innhold

Hanne Mjåseth


Mayoo

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg som reagerer på hvor mye hun kopierer fra Eirin Kristiansen?

 

Eirin Kristiansen "Welcome to my kitchen" 5. oktober
Hanne Mjåseth "This is my kitchen" 15. oktober

 

Eirin Kristiansen "Hello fall" 19. september

Hanne Mjåseth "Just tuck your hair in". 29. september

 

Eirin Kristiansen "Deilige høstdager" 23. september

Hanne Mjåseth "Coffeedate with bae" 26. september 

 

Eirin Kristiansen "By Malene Birger" 23. oktober (2014)

Hanne Mjåseth "Malene Birger Grinolas" 11. august (2015)

 

Har også reagert på at når Eirin kjøper noe og viser det fram på bloggen tar det ikke lang tid før Hanne også har de samme tingene med på bilder. Snakker f.eks vase fra Bohus, teppe fra IKEA osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, det der var ganske creepy. Har hun noen gang blitt konfrontert med det?

Ja hun ble konfrontert med et for ca noen innlegg siden. Hadde jeg kommet meg inn på bloggen skulle jeg ha lenket til innlegget..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, det der var ganske creepy. Har hun noen gang blitt konfrontert med det?

Ja, hun svarte ganske krast på en kommentar om det i dette innlegget. Ser at flere har skreve at de har kommentert det før, uten å få kommentarene godkjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun svarte ganske krast på en kommentar om det i dette innlegget. Ser at flere har skreve at de har kommentert det før, uten å få kommentarene godkjent.

Hvis man ikke har noe å skjule så er da heller ikke nødvendig å gå så i forsvars posisjon som hun gjør? Hun er i tillegg til dette elendig til å skrive.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje de samarbeider? jeg syntes det virker som om de kopierer camillapihl når det gjelder disse "Jeg koser meg sånn i den varme genseren min"-bildene. 

 

jeg leser sjeldent disse, men IKEA? så noen andre bloggere hadde en sånn raid på IKEA. var det ikke IKEA som var så teit? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel være derfor vennskapet ble brutt også? De var venninner før, men plutselig ble det helt stille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var så likt jeg. Ikke mer likt enn 99 % av alle de andre bloggene. Så og si alle bloggere legger ut bilder som dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kopierer tydelig enkelte detaljer. Såklart, helhetsbildet av alle bloggerne er nokså like, men Hanne Mjåseth hermer i slike detaljer i alle innlegg at det nesten virker sykelig og at hun er helt obsessed av Eirin. Blir flau på hennes vegne..

 

På det "café-innlegget" måtte hun selvsagt sitte på samme bord, samme stol, samme kaffe, holde kaffen, samme jakke, briller, osv. Det blir så sykt... 

 

 

Og samme med innredningen i hjemmet.

Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å finne på sitt eget? Man kan likveld få det til å fremstå svært delikat, på lik linje som på Eirin´s blogg, ved å snakke om "kakao, pledd og varme gensere"  :fnise:  :fnise:  :fnise:

 

 

Altså, greit at Eirin Kristiansen fremsår som inspirerende, men man kan prøve å finne sin egen vri. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jeg ser ikke noen likheter mellom kjøkkenbildene. Hvitt er hovedfargen og lyse gulv... men det er jo slik kjøkkener er. Jeg finner ikke samme hvitevarer, fronter, lamper eller pynt. Den ene har kjøkkenøy og sofa, den andre høyglans spisebord og stoler.

 

Eksempel to, de poserer helt forskjellig. Hadde HM sittet på gulvet med en kaffekopp så hadde dere hatt en sak.

 

Eksempel tre, ok, det er veldig likt. Men mange andre bloggere poster slike innlegg hvor de sitter omtrent likt. Bor disse to bloggere samme sted, så velger de den mest fotogene kafeen. Ikke en brun bule. Kan være et sammentreff.

 

Eksempel fire, hehe det er produktplassering. Vet ikke om begge er sponset eller bare den ene, men å sette Det Nye oppi veska tyder på at de er sponset begge to. Skal vedde på at Det Nye sponser alle bloggene hvor bladet ligger framme... Beige sofa, grå sofa. Haugevis med puter i en ene, en pute i den andre. Litt sånn drøyt å bruke brun velurputer og sennepsgul sofa for å skille seg ut. Jeg vedder på at noen hadde gravd opp en blogg med sennepsgul sofa for å "vise at hun kopierer". Den grå sofaen vedder jeg på er fra Ikea, den var utrolig populær. Det går nesten ikke å være original i dag. Alt er allerede gjort og vist fram med mindre man er helt i utakt med hva som er populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eh, jeg ser ikke noen likheter mellom kjøkkenbildene. Hvitt er hovedfargen og lyse gulv... men det er jo slik kjøkkener er. Jeg finner ikke samme hvitevarer, fronter, lamper eller pynt. Den ene har kjøkkenøy og sofa, den andre høyglans spisebord og stoler.

 

Eksempel to, de poserer helt forskjellig. Hadde HM sittet på gulvet med en kaffekopp så hadde dere hatt en sak.

 

Eksempel tre, ok, det er veldig likt. Men mange andre bloggere poster slike innlegg hvor de sitter omtrent likt. Bor disse to bloggere samme sted, så velger de den mest fotogene kafeen. Ikke en brun bule. Kan være et sammentreff.

 

Eksempel fire, hehe det er produktplassering. Vet ikke om begge er sponset eller bare den ene, men å sette Det Nye oppi veska tyder på at de er sponset begge to. Skal vedde på at Det Nye sponser alle bloggene hvor bladet ligger framme... Beige sofa, grå sofa. Haugevis med puter i en ene, en pute i den andre. Litt sånn drøyt å bruke brun velurputer og sennepsgul sofa for å skille seg ut. Jeg vedder på at noen hadde gravd opp en blogg med sennepsgul sofa for å "vise at hun kopierer". Den grå sofaen vedder jeg på er fra Ikea, den var utrolig populær. Det går nesten ikke å være original i dag. Alt er allerede gjort og vist fram med mindre man er helt i utakt med hva som er populært.

Poenget var ikke at kjøkkenet var likt. Poenget var at rett etter Eirin poster et innlegg om kjøkkenet følger Hanne etter med et likt innlegg.

Og den kafeen er lang i fra den mest fotogene i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, jeg ser ikke noen likheter mellom kjøkkenbildene. Hvitt er hovedfargen og lyse gulv... men det er jo slik kjøkkener er. Jeg finner ikke samme hvitevarer, fronter, lamper eller pynt. Den ene har kjøkkenøy og sofa, den andre høyglans spisebord og stoler.

 

Eksempel to, de poserer helt forskjellig. Hadde HM sittet på gulvet med en kaffekopp så hadde dere hatt en sak.

 

Eksempel tre, ok, det er veldig likt. Men mange andre bloggere poster slike innlegg hvor de sitter omtrent likt. Bor disse to bloggere samme sted, så velger de den mest fotogene kafeen. Ikke en brun bule. Kan være et sammentreff.

 

Eksempel fire, hehe det er produktplassering. Vet ikke om begge er sponset eller bare den ene, men å sette Det Nye oppi veska tyder på at de er sponset begge to. Skal vedde på at Det Nye sponser alle bloggene hvor bladet ligger framme... Beige sofa, grå sofa. Haugevis med puter i en ene, en pute i den andre. Litt sånn drøyt å bruke brun velurputer og sennepsgul sofa for å skille seg ut. Jeg vedder på at noen hadde gravd opp en blogg med sennepsgul sofa for å "vise at hun kopierer". Den grå sofaen vedder jeg på er fra Ikea, den var utrolig populær. Det går nesten ikke å være original i dag. Alt er allerede gjort og vist fram med mindre man er helt i utakt med hva som er populært.

Det er jo ikke sånn "likt" det er snakk om, :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvorfor tar hun alle bildene sine ved den hvite kommoden? Hver gang jeg leser et innlegg tenker jeg "Har jeg ikke lest dette før?", men klarer å se forskjellen ut i fra at hun bytter blomster på kommoden. Ellers er alt likt:

Bilder i svart/hvitt med liten skrift, et par magasiner fra Costume eller Det Nye og den lille kaffekoppen i gull. Hver. Jævla. Gang.

Mulig jeg henger meg opp i små ting, men da tenker jeg: Ser resten av leiligheten ut som et takras? Skal ikke kaste stein i glasshus. Har ikke den ryddigste leiligheta på Østlandet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar hun alle bildene sine ved den hvite kommoden? Hver gang jeg leser et innlegg tenker jeg "Har jeg ikke lest dette før?", men klarer å se forskjellen ut i fra at hun bytter blomster på kommoden. Ellers er alt likt:

Bilder i svart/hvitt med liten skrift, et par magasiner fra Costume eller Det Nye og den lille kaffekoppen i gull. Hver. Jævla. Gang.

Mulig jeg henger meg opp i små ting, men da tenker jeg: Ser resten av leiligheten ut som et takras? Skal ikke kaste stein i glasshus. Har ikke den ryddigste leiligheta på Østlandet.

Veldig enig. Likte forresten veldig godt den kaffekoppen i gull, men skjønte fort at det kom til å bli en kopp som kom til å bli "brukt opp" av bloggere, har derfor ikke kjøpt den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...