AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg ble utsatt for overgrep da jeg var 16 år. Hadde det veldig tøft i ett års tid, men ting er i dag ganske alright. Jeg er nå 20 år og har en fantastisk flott samboer som jeg elsker. Sexlivet er også fint. Men det jeg reagerer på er at hvis jeg leser om voldtektssak eller noe sånt blir jeg litt tent. Det er helt sykt mtp at jeg vet hvor forferdelig det er å bli utsatt fir det, og når jeg leser om hva offeret sliter med i dag f.eks eller om offeret uttaler seg på noen måte synes jeg bare det er trist og tenner ikke på det. Før tente jeg og på playrape, men det gjør jeg ikke nå lengre. Det første jeg lurer på er om jeg alltid vil være sånn? Det andre jeg lurer på er om jeg burde fortelle det til samboer? Eller er det noe man ikke skal si? Jeg har ikke ssgt det til noen før for jeg synes det er flaut, men samtidig har jeg tenkt en del på det i det siste og gråt i går kveld osv og vil heller ikke ha hemmeligheter fra han. Hva tenker dere?Anonymous poster hash: 06b12...a97
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #2 Skrevet 15. oktober 2015 Leit det du ble utsatt for. Jeg ville kanskje ikke sagt det til han, i hvert fall ikke før du har snakket med en psykolog eller psykiater om det. Om du ikke forstår reaksjonen din selv, så er det ikke sikkert han forstår den heller. Men en fagperson kan hjelpe deg med disse reaksjonene. Jeg vet ikke nok om det til å si noe om hvorfor det er sånn, men det er en rekke ulike reaksjoner man kan få etter å ha blitt utsatt for traumer. Det viktigste er å bearbeide dem om det plager en i hverdagen.Anonymous poster hash: c88be...8d6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #3 Skrevet 15. oktober 2015 Hvis du velger å ikke si det, så trenger du ikke å tenke at du har en hemmelighet for han. Det som foregår inne i ditt hode er ditt eget, det er ingen som må vite alt om hva man tenker, selv ikke en kjæreste. Hvis du plages av disse tankene så kanskje du kunne snakket med en behandler om det? Anonymous poster hash: 50ec5...284
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #4 Skrevet 15. oktober 2015 Leit det du ble utsatt for. Jeg ville kanskje ikke sagt det til han, i hvert fall ikke før du har snakket med en psykolog eller psykiater om det. Om du ikke forstår reaksjonen din selv, så er det ikke sikkert han forstår den heller. Men en fagperson kan hjelpe deg med disse reaksjonene. Jeg vet ikke nok om det til å si noe om hvorfor det er sånn, men det er en rekke ulike reaksjoner man kan få etter å ha blitt utsatt for traumer. Det viktigste er å bearbeide dem om det plager en i hverdagen.Anonymous poster hash: c88be...8d6 Jeg har lest at det er veldig vanlig at overgrepsofre har dette problemet jeg har. Vil ikke snakke med psykolog om akkurat dette da det ikke plager meg nevneverdig i hverdagen og at det tydeligvis blir bedre. Jeg gikk til psyk.sykepleier før da jeg sleit, men nå har jeg det jo bra ellers tenker jeg. -TSAnonymous poster hash: 58360...b5d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #5 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg likte både playrape før jeg ble voldtatt, og jeg liker det fremdeles, men det betyr jo ikke at jeg likte å bli voldtatt. Nå tenner jeg ikke voldtekt som blir skrevet om i media, men jeg tenner heller ikke på ting generelt som blir skrevet, selv om jeg tenner på det ellers, om du skjønner? Jeg må se eller gjøre det. Slik jeg tolker det så tenner du ikke på at disse jentene ble voldtatt, og du tenner heller ikke på at du ble voldtatt, men du tenner kanskje på maktspillet bak? Altså at du tenner på at den dominante siden (mannen) har brukt (voldtatt) en kvinne og at hun ikke hadde noe hun kunne si, MEN at du tenner på dett der det er frivillig, selv om samme handling foregår? Altså at kvinnen egentlig ikke blir voldtatt?Anonymous poster hash: c6536...b20
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #6 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg likte både playrape før jeg ble voldtatt, og jeg liker det fremdeles, men det betyr jo ikke at jeg likte å bli voldtatt. Nå tenner jeg ikke voldtekt som blir skrevet om i media, men jeg tenner heller ikke på ting generelt som blir skrevet, selv om jeg tenner på det ellers, om du skjønner? Jeg må se eller gjøre det. Slik jeg tolker det så tenner du ikke på at disse jentene ble voldtatt, og du tenner heller ikke på at du ble voldtatt, men du tenner kanskje på maktspillet bak? Altså at du tenner på at den dominante siden (mannen) har brukt (voldtatt) en kvinne og at hun ikke hadde noe hun kunne si, MEN at du tenner på dett der det er frivillig, selv om samme handling foregår? Altså at kvinnen egentlig ikke blir voldtatt?Anonymous poster hash: c6536...b20 Nei, det er makten som gjør meg kvalm, så det er i alle fall ikke det jeg tenner på..jeg vet ikke.. Men jeg tror det er ideen med playrape jeg tror jeg tenner på selv om jeg ikke kunne tenke meg å prøve detAnonymous poster hash: 58360...b5d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #7 Skrevet 15. oktober 2015 Nei, det er makten som gjør meg kvalm, så det er i alle fall ikke det jeg tenner på..jeg vet ikke.. Men jeg tror det er ideen med playrape jeg tror jeg tenner på selv om jeg ikke kunne tenke meg å prøve detAnonymous poster hash: 58360...b5d Ok da bommet jeg litt, men jeg tror likevel ikke det er selve voldtekten som tenner deg da, men kanskje mer Playrape, at du hadde tent på situasjonen du leser om om det hadde vært playrape liksom, så når du leser det klarer ikke hjernen din å skille mellom at det er en faktisk voldtekt og ikke playrape. Men hvordan kan playrape tenne deg, selv om du ikke vil prøve det, om makt gjør det kvalm? Makt er jo en veldig stor del av det, eller mangelen på makt, altså at du ikke klarer å gjøre noe.Anonymous poster hash: c6536...b20
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #8 Skrevet 15. oktober 2015 Ok da bommet jeg litt, men jeg tror likevel ikke det er selve voldtekten som tenner deg da, men kanskje mer Playrape, at du hadde tent på situasjonen du leser om om det hadde vært playrape liksom, så når du leser det klarer ikke hjernen din å skille mellom at det er en faktisk voldtekt og ikke playrape. Men hvordan kan playrape tenne deg, selv om du ikke vil prøve det, om makt gjør det kvalm? Makt er jo en veldig stor del av det, eller mangelen på makt, altså at du ikke klarer å gjøre noe.Anonymous poster hash: c6536...b20 Det kan jeg ikke svare på, men jeg liker i alle fall ikke at noen har makt over meg.. Jeg vet ikke altså. -TSAnonymous poster hash: 58360...b5d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #9 Skrevet 15. oktober 2015 Det høres merkelig ut. Anonymous poster hash: be557...03f
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #10 Skrevet 15. oktober 2015 Det er ikke uvanlig. Den delen av hjernen som styrer seksual-drifter, styrer også frykt, aggresjon og andre følelser og det ene påvirker det andre. Kan også være en del av behovet for å tilnærme seg noe man frykter på et trygt vis. https://en.wikipedia.org/wiki/Amygdala Anonymous poster hash: 64f72...c8b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå