AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #1 Skrevet 15. oktober 2015 Hvilken ammepute bruker du? Føler du at du slapper av under ammingen? Hvor lenge kan man bruke en? Jeg ammer ei på 2 måneder, og begynner å bli ganske så av i skuldre og nakke. Forsøker å avlaste ved å amme liggende, men skulle gjerne klart å amme sittende på en mer avslappet måte..Anonymous poster hash: bf245...6e1
Trampe Skrevet 15. oktober 2015 #2 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg har ei doomoo, den største typen. Kjøpte den brukt på finn, og den er gull verdt. Den er så stor at den går rundt hele meg når jeg ammer. Den gir støtte både i korsryggen min, og baby ligger veldig godt og stødig på den. Hadde ikke ammepute til forrige baby, og jeg aner ikke hvordan jeg greide meg uten!
Trampe Skrevet 15. oktober 2015 #3 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg regner da med at man kan bruke den så lenge man ammer? Jeg ammet i 15 mnd forrige gang, og hadde barnet liggende i samme stilling hele veien.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #4 Skrevet 15. oktober 2015 Brukte også en doomoo som jeg kjøpte brukt. Trengte det i begynnelse fordi jeg brukte tvillingstilling og det var så mye styr med å "bygge opp" så jeg satt behagelig. Hadde brukt for den fram til ca 2,5-3 mnd. Da fikk jeg til å amme liggende og har siden da gjort det... Anonymous poster hash: 0b3bb...b52
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2015 #5 Skrevet 15. oktober 2015 Doomo. Brukte den til forrige frem til 15 mnd og nå til baby på 3 mnd. Anonymous poster hash: f4004...363
Amarone Skrevet 15. oktober 2015 #6 Skrevet 15. oktober 2015 (endret) Cosyfix. Synes den er genial, og bruker fortsatt til baby snart 11 mnd. Liten, lett og nett, akkurat passe høyde til meg. Har også en stor trekantpute fra Ullkorga. Den funket ikke så bra da babyen var liten (skled ned mellom meg og puta), men ble bra til større baby. Problemet er mest at puta er hinsides stor og vanskelig å plassere i sofa og seng, så denne bor på hytta. Endret 15. oktober 2015 av Amarone
Mistymya Skrevet 15. oktober 2015 #7 Skrevet 15. oktober 2015 Cosyfix!!!! Har brukt domoo også. Cosyfix overgår alt. Reddet min amming!
*Joyce* Skrevet 15. oktober 2015 #8 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg synes Cosyfix bare var irriterende, solgte den. Jeg foretrekker ammeputer med "bevegelig" fyll, og har nå bbhugme. Kjempefornøyd med den! Funker gull både til dobbeltamming og med en og en.
Ferny Skrevet 15. oktober 2015 #9 Skrevet 15. oktober 2015 Husker ikke merket, men har en med bevegelig fyll, synes det er praktisk. Min var en gave, og skulle jeg valgt en selv nå, så ville jeg hatt en større en. Er lang med små pupper, og må ha babyen høyt oppe når han ammer. Puten hjelper litt da, men ikke en jeg ville valgt selv nå som jeg vet mer hva som passer meg. Jeg ville prøvd meg frem i butikken egentlig... satt meg ned med baby i fanget (uten nødvendigvis å amme da, hehe). De koster jo litt for å "bare" være en pute.
kokkos Skrevet 15. oktober 2015 #10 Skrevet 15. oktober 2015 Cosyfix reddet min amming også 👍 Min store gutt vokste fra den før han var 3 måneder, men innen da hadde vi blitt så drevne at vi klarte oss uten. 😁 For meg var det helt nødvendig at den var nettopp fast siden mitt behov besto i å få babyen opp i riktig høyde og godt posisjonert, samtidig som jeg hadde begge henda fri til den vriene påkoblinga.
Susa Skrevet 15. oktober 2015 #11 Skrevet 15. oktober 2015 Jeg har en fra rett start. Var helt avhengig de første 4 månedene. Likte ikke cosyfix, prøvde den på sykehuset.
Governorswife Skrevet 16. oktober 2015 #12 Skrevet 16. oktober 2015 Elsket Cozyfix, hadde den med overalt siden den fint fikk plass under vognen. Brukte til begge barna, og er en grunn til st de har den på sykehuset og.
appelsinjuice Skrevet 4. februar 2016 #13 Skrevet 4. februar 2016 Jeg har både Cozyfix, BBHugme og en "vanlig" ammepute. Jeg syntes Cozyfix er oppskrytt ( ) og BBHugme er kun behagelig dersom jeg ikke knyter den på ryggen, siden jeg liker å lene meg mot sofaryggen under amming. Bruker den "vanlige" ammeputa mest, og bruker BBHugme på natten siden den "bor" på soverommet. Cozyfix syntes jeg er for hard og uformelig.
My_Lady Skrevet 4. februar 2016 #14 Skrevet 4. februar 2016 Anbefaler tilbakelent amming, beste ammestillingen etter min mening. Hadde også doomoo ammepute som jeg likte svært godt 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå