Gå til innhold

Dere som har blitt sviktet av en dere datet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere ikke egentlig sviktet dere selv ved å være sammen med en person som ikke var bra for dere? Og svikter dere ikke egentlig dere selv ved å ikke ta ansvar for at dere selv gikk inn i relasjonen eller ble værende? Veldig mange skylder på alle andre, kontra å ta ansvar for de valgene de tar. 

Hva tenker du om det??

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs om tråden er egentlig ment for de som går etter folk de egentlig ikke er match med (særlig damene lever i egen boble og tenker at de kan forandre mannen) eller folk som faktisk blir sviktet pga feil forventninger / dårlig behandling?

Man går vel sjelden i datingfasen med viten om at det vil ende dårlig og da er det feil å legge skylden på selve personen. Det er jo motparten som svikter som oftest, ikke personen selv.

Jeg ble sviktet en gang pga daten  ikke holdt en avtale som var viktig for meg og det var dealbreaker for min del. Det betyr ikke at jeg sviktet meg selv, tvert imot faktisk. Enhver fornuftig person vet hvem som har skylda.

• Liker 6
Skrevet

Jeg ble sviktet en gang pga daten  ikke holdt en avtale som var viktig for meg og det var dealbreaker for min del. Det betyr ikke at jeg sviktet meg selv, tvert imot faktisk. Enhver fornuftig person vet hvem som har skylda.

Hadde du fortsatt å treffe den dama på tross av at du kjente på dealbreakeren så hadde du sviktet deg selv - er litt sånn jeg tenker.  Litt som du sier med den bobla mange damer er i og nekter å innse at de befinner seg i. 

• Liker 1
Skrevet

jeg har sviktet meg selv med å gå inn i forhold med menn som jeg aldri burde vært sammen med. 

Anonymous poster hash: c4f78...7c2
  • Liker 4
Skrevet

jeg har sviktet meg selv med å gå inn i forhold med menn som jeg aldri burde vært sammen med. 

Men så flott at du innser det og har en forståelse for det. Den bevisstheten der er så viktig! Føler du at du har blitt bedre på å sortere vekk de som ikke passer til deg nå?

Skrevet

Hadde du fortsatt å treffe den dama på tross av at du kjente på dealbreakeren så hadde du sviktet deg selv - er litt sånn jeg tenker.  Litt som du sier med den bobla mange damer er i og nekter å innse at de befinner seg i. 

Er jo derfor det heter dealbreaker da, at man velger å avslutte datingen og ikke svikter seg selv. :)

Akkurat det jeg poengterte i innlegget mitt. I rest my case. :) Kvinner vil fortsette å svikte seg selv så lenge de kun går etter fysisk tiltrekning og ikke tenker litt fornuftig også.

• Liker 1
Skrevet

Akkurat det jeg poengterte i innlegget mitt. I rest my case. :) Kvinner vil fortsette å svikte seg selv så lenge de kun går etter fysisk tiltrekning og ikke tenker litt fornuftig også.

Jeg tenkte også at det var pga fysisk tiltrekning før, men så begynte jeg å forstå at det handlet om noe dypere enn det. Tomrommet som skal fylles opp med kjærlighet/oppmerksomhet/bekreftelse fra andre gjør at de svikter seg selv for å dekke det behovet. Følelsen de har der og da er viktigere enn følelsene de har totalt sett. 

Og de er klar over det, men velger likevel å heller ha de gode følelsene i små øyeblikk kontra å ikke ha de i det hele tatt. (fordi de tror virkelig ikke at de kan få noe bedre)

Synd at det er sånn men desverre... 

Skrevet

Mener du å si at man selv har skyld i det når partneren er utro? Det skjer fordi man ikke "tar ansvar for seg selv"?

Anonymous poster hash: 2922f...2df
Skrevet

Mener du å si at man selv har skyld i det når partneren er utro? Det skjer fordi man ikke "tar ansvar for seg selv"?

Anonymous poster hash: 2922f...2df

Nei, men man har skyld når man velger å bli i ett forhold med en partner som er utro og han/hun er utro igjen. 

Man har også skyld hvis man velger å ignorere røde lamper og signaler om at partneren kan være utro, og så opplever utroskap. 

• Liker 1
Skrevet

Hva vil du frem til? Poengtere at folk blir såret fordi de velger å la seg bli såret?

• Liker 4
Skrevet

Hva vil du frem til? Poengtere at folk blir såret fordi de velger å la seg bli såret?

Kom lignende påstander i en annen tråd. Det virker som den røde tråden er at alt som skjer med deg har du valgt selv.

• Liker 2
Skrevet

^^Altså, den påstanden er ikke helt usann heller da. Livet er basert på årsak og virkning. De valgene vi tar i dag viser seg godt lenger tid i framtida. F.eks. opplever jeg nå konsekvsene av valgene fortid-meg gjorde mange år tilbake, fordi den gang da fokuserte jeg ikke så mye på framtida. Det er masse ting fortid-meg har stelt i stand som nå-meg nå må rydde opp.

Det samme kan sies for forhold også. Man lever i nå-tiden og tar de valgene som føles rett der og da, men som skaper mye hodepine senere i framtida. Derfor sier gamle Rafiki "Fortiden kan gjøre vondt. Men du kan enten løpe fra den, eller lære av dem". Heldigvis er han ikke her nå for å gi et slag med staven sin. :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor har man sviktet seg selv fordi man har tatt sjansen med en mann som det tilfeldigvis ikke ble noe med? Svikter man seg selv også om man kjører på langtur men kommer frem ti minutter for sent? Nei man har fortsatt klart å gjennomføre langturen, og tørre å kjøre. Smme med forhold. Man har fortsatt gutsa på og vært tøff og åpen så det er ingen selv svikt her. Nå må du slutte å tråkke ned på dumpa folk Nettinett bare fordi du vil ha flere desperate single på de overprisa kursene dine.

Anonymous poster hash: 9c4ad...5b7
Skrevet

^^Altså, den påstanden er ikke helt usann heller da. Livet er basert på årsak og virkning. De valgene vi tar i dag viser seg godt lenger tid i framtida. F.eks. opplever jeg nå konsekvsene av valgene fortid-meg gjorde mange år tilbake, fordi den gang da fokuserte jeg ikke så mye på framtida. Det er masse ting fortid-meg har stelt i stand som nå-meg nå må rydde opp.

Det samme kan sies for forhold også. Man lever i nå-tiden og tar de valgene som føles rett der og da, men som skaper mye hodepine senere i framtida. Derfor sier gamle Rafiki "Fortiden kan gjøre vondt. Men du kan enten løpe fra den, eller lære av dem". Heldigvis er han ikke her nå for å gi et slag med staven sin. :fnise:

Staven sin.. høhøh du er så grov ass  :fnise:  

Altså, hadde man visst at den man ble sammen med var et utro RASSHØL hadde man så klart ikke blitt sammen med vedkommende. Problemet er at folk (og menn spesielt) juger og spiller skuespill så de fremstår som bra personer. Etterhvert som man blir bedre kjent finner man jo ut at alt har vært en løgn. 

Ikke liker jeg utroskap og ikke tolererer jeg det heller. Jeg stakk så fort jeg fant ut av det. Men er i dag dypt skadet pga menn og skal aldri involvere meg med mannfolk igjen. Tør ikke ta sjansen rett og slett, siden de bare lyver. Det betyr ikke at jeg ikke syns andre som tar sjansen er modige. At de tør gå inn i et nytt forhold, og ikke får PTSD sånn som jeg fikk. Det er modig å involvere seg med noen.

Hva er det du vil oppnå med disse trådene Nettinettet? Syns ikke du fremstår som en positiv person altså. Folk har forskjellig bagasje og som sagt er det mange som ikke er seg selv og lyver. Man kan kun ta ansvar for seg selv har psykologen sagt til meg. 

Anonymous poster hash: ac459...cc9

Skrevet

^^Æh, er du som tenker koffert og skylder på meg for dine egne skitne tanker. Åpenbart har du ikke sett Løvenes Konge. Staven hans er bare en lang trepinne med par frukter bundet til. Men det er avsporing.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte også at det var pga fysisk tiltrekning før, men så begynte jeg å forstå at det handlet om noe dypere enn det. Tomrommet som skal fylles opp med kjærlighet/oppmerksomhet/bekreftelse fra andre gjør at de svikter seg selv for å dekke det behovet. Følelsen de har der og da er viktigere enn følelsene de har totalt sett. 

Og de er klar over det, men velger likevel å heller ha de gode følelsene i små øyeblikk kontra å ikke ha de i det hele tatt. (fordi de tror virkelig ikke at de kan få noe bedre)

Synd at det er sånn men desverre... 

Jeg er hun som sendte deg PM om han jeg endte opp med å få et seksuelt forhold med, jeg er så enig i det du skriver her og jeg forstår (tror jeg) veldig godt hva du vil frem til med tråden. Det hadde vært mest praktisk om man alltid klarte å ta ansvar for sine egne handlinger og følelser der og da, når man står i en situasjon hvor man vet at det er dømt til å feile, man vet innerst inne at han/hun egentlig ikke har noe interesse av deg og man tviholder på noe som aldri kan bli en realitet. Problemet er vel at de fleste ikke er skapt sånn :(

Jeg har de siste par dagene virkelig innsett hvor elendig det opplegget jeg og han drev med var, men jeg velger å ikke "skylde" på han, men på meg selv som ikke har klart å se klart de siste månendene fordi jeg har latt meg blende av utseendet hans, at han er sjarmerende og at vi hadde en sinnsykt bra seksuell kjemi.

På en måte kan jeg føle litt at han burde ha satt ned foten når han innså at jeg var betatt (og ville mer enn sex), bare fordi jeg vet at det hadde jeg selv gjort om situasjonen var omvendt, men til syvende og sist var det jo mitt valg å fortsette. 

Desverre er det ingen garanti for at dette ikke kommer til å skje igjen, fordi mens det pågår er man i en slags rus hvor man ikke klarer å tenke klart i det hele tatt.. 

Anonymous poster hash: 96f9f...fdd

Skrevet

Sånn tolket jeg det også.

Anonymous poster hash: c894c...440

• Liker 1
Skrevet

^^Æh, er du som tenker koffert og skylder på meg for dine egne skitne tanker. Åpenbart har du ikke sett Løvenes Konge. Staven hans er bare en lang trepinne med par frukter bundet til. Men det er avsporing.

Hehe nettopp, ett par frukter hengende fast på staven :skratte:

åh nei, nå klarer jeg ikke å se løvenes konge igjen uten å tenke koffert! >.<

Skrevet

Søren så nasty dere er. Thanks for ruining my childhood! :ler2: Men har i alle år ikke tenkt over hva slags frukt de er da, hardt utenpå og væske inni.. Og mykt nok til å knekkes i to og smøre innholdet på panna på små løver.  :klo: 

Gjest Minesveiper
Skrevet

Jeg tenker at du vet ikke at den du dater er en dust før det viser seg at h*n er en dust. 

Med mindre man får ganske klare signaler på at den andre er en player eller what not så er det vanskelig å gradere seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...