Gå til innhold

savner kafe på Landås

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes det er et ok sted å bo, men savner kafeer, spisesteder og flere butikker her, er jo ingenting utenom Sletten senter, som jeg synes er helt utdatert. Trives godt i Bergen men det er jo liksom ingenting utenfor bykjernen..

Anonymous poster hash: fab67...de4
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes det er lite tilbud i bydelene utenfor sentrum. Synes det er rart at det ikke er mer tilbud på Landås. I Oslo er det jo små sentrum i bydelene, skjønner ikke hvorfor det ikke er mer av det her

Anonymous poster hash: fab67...de4
  • Liker 1
Skrevet

Hm nei. Ingen av bydelene er i Bergen er vel særlig gode på lokale sentrum. Det meste utenfor sentrum er knyttet opp mot kjøpesentrene. Danmarksplass har blitt er greit sted da, og litt avhengig av hvor på Landås er jo ikke det så langt. Der er det hvertfall flere trivelige steder. Prego, Bien, Mingle (er det det stedet heter? Oppe ved kronstadparken), Peppes, ho ho snaddermat (ok, kanskje ikke så trivelig, men maten er god). Er spent på nye bien, de har gjerne åpnet nå? I Viken er det også hvertfall en cafe i nye DnB bygget som skal være bra. Og er colonialen fortsatt i kranen? Der er det jo litt trivelig.

Forøvrig helt enig i at sletten ikke byr på noe særlig til cafe opplevelse. Jeg også skulle ønske flere kafeer og spisesteder. Håper kanskje at nye høyskolen skal være med på å få litt mer liv i bydelen.

Anonymous poster hash: c3ad7...493

Skrevet

Det er vanskelig å få skjenkebevilgning utenfor sentrum, det er nok en del av årsaken. Selv bruker jeg Bien og Prego en del, er ikke akkurat langt til byn heller da. Møter også en venninne for kaffe på Lie Nielsen på Kronstand en gang innimellom. Tidligere var det både kafe og bakeri på Landåstorget, men de gikk ikke videre bra, og det er kanskje noe av grunnen til at ingen har forsøkt å starte opp igjen. 

Anonymous poster hash: a0fc9...c34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...