Gå til innhold

Hører stemmer i hodet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et problem. Jeg sliter med depresjon, tvangstanker og angst - og lurer på noe.

Om jeg f.eks spiser for mye en dag, er det på en måte en stemme som forteller meg at jeg ikke kan spise mer enn 400 kcal dagen etter.

Et annet eksempel: når jeg sitter på i bilen og vi kjører forbi veiskilt må jeg hele tiden dele ordet i to-og to. F.eks Kristiansand: "kr-is-ti-an-sa-nd", om det ikke går opp i partall er det noen som forteller meg at jeg må f.eks klype meg selv i armen to ganger. Er det stemmer i hodet, eller er det tvangstankene mine som tar over?

Anonymous poster hash: b9acf...5e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til at det ikke er slik hver dag, og at det er ulikt hvor ille/mildt det er dag for dag.

Skrevet

En grei huskeregel er at ordentlige stemmer i hodet type schizofreni og slik, ikke gir mening.

'høre kaffegrudd runstykene svømme fortaus planke' er noe stemmer i hodet kunne hørt ut som.

Hvis du hører kommunikative beskjeder som kontiunerlig gir mening så er det nok bare tvangstanker.

Anonymous poster hash: 98eb0...a26
  • Liker 1
Skrevet

På en måte en stemme? Vi kan jo ikke vite det, du må jo vite om deg er deg selv stemmen kommer fra eller et annet vesen. Hvem tilhører stemmen du hører?

Skrevet

På en måte en stemme? Vi kan jo ikke vite det, du må jo vite om deg er deg selv stemmen kommer fra eller et annet vesen. Hvem tilhører stemmen du hører?

Jeg vet ikke, det er problemet. Føler at det er meg selv

Skrevet

Det er ikke så uvanlig å høre stemmer som folk tror. Det betyr ikke at du er gal eller noe slikt, bare for å ha sagt det :) Virker som det er knyttet til tvangstankene dine. Får du behandling?

Anonymous poster hash: 06430...5bb
Skrevet

Det er ikke så uvanlig å høre stemmer som folk tror. Det betyr ikke at du er gal eller noe slikt, bare for å ha sagt det :) Virker som det er knyttet til tvangstankene dine. Får du behandling?

Nei, gjør ikke det

Skrevet

Jeg vil virkelig anbefale deg å få hjelp, snakk med fastlegen så kan han/hun henvise deg videre :)

Skrevet

Høres ut som tvangstanker siden du sier "PÅ EN MÅTE en stemme som sier til deg..".
Det er nok mere en "indre ubevisst lyst/tanke" som tvinger deg.
Når man hører stemmer så er det en helt klar og tydelig stemme som snakker svært tydelig og audiovisuelt, identisk med stemmelyden du hører når en ved siden av deg snakker til deg.
Hilsen en som hører stemmer.

Anonymous poster hash: 352de...84a
  • 1 år senere...
Skrevet
På Thursday, October 15, 2015 den 1.31, AnonymBruker skrev:

En grei huskeregel er at ordentlige stemmer i hodet type schizofreni og slik, ikke gir mening.

'høre kaffegrudd runstykene svømme fortaus planke' er noe stemmer i hodet kunne hørt ut som.

Hvis du hører kommunikative beskjeder som kontiunerlig gir mening så er det nok bare tvangstanker.

Anonymous poster hash: 98eb0...a26

Dette er tull!

Anonymkode: e8eb0...fca

• Liker 3
Gjest Sugemerke
Skrevet

Ta kontakt med fastlegen din, om det er tvangstanker eller stemmer er for oss umulig å si. Uansett er det greit for deg å få hjelp med dette.

Skrevet

Hadde det ganske likt som deg en periode... ganske lang periode.. ble veldig intenst også til tider.. noe som resulterte i at jeg holdt meg mye inne for meg selv fordi jeg fikk helt panikk i sosiale sammenhenger.. og på butikken ogsåvidere... men har funnet roen igjen nå..  for min del, hjalp det meg kanskje å finne rett vei og fine mennesker jeg trivdes rundt...  

Anonymkode: ba1de...ee7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...