Gå til innhold

Dop i drinken

Fremhevede innlegg

Skrevet

For 6 dager siden fikk jeg en drink som inneholdt Ecstasy, Amfetamin og LSD.

Jeg sluttet å puste og var bevisstløs i 45 min. Heldigvis fikk jeg god hjelp på sykehuset og ble skrevet ut etter 15 timer.

Ettervirkningene jeg har hatt er skjelving, svimmelhet og prikking i hele kroppen. Når går dette over?

Finnes det noe som kan hjelpe mot dette slik at det går fortere over? Jeg drikker mye vann, men jeg føler ikke at jeg har blitt noe bedre. Gikk også en lang tur igår men da ble jeg så dårlig at jeg måtte ta taxi hjem igjen...

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg vil bare tilbake til den normale hverdagen.

Mannen som dopet meg ned er anmeldt.

Takker for svar.

Anonymous poster hash: 6cda9...9ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Først: :klem:

Så: Dette er noe du bør snakke med en sykepleier eller lege om, her på forumet vet du jo ikke hva slags kompetanse folka som svarer har.

Jeg fikk selv Rohypnol i min drink, men det er så lenge siden og jeg husker ikke så mye av det, så jeg kan ikke tidfeste når jeg ble utskreven osv., så er neppe til så mye hjelp der.

Anonymous poster hash: f8ab3...80b
  • Liker 4
Skrevet

Da ringer jeg legen imorgen.

Takk for svar :kyss2:

• Liker 1
Skrevet

For 6 dager siden fikk jeg en drink som inneholdt Ecstasy, Amfetamin og LSD.

Jeg sluttet å puste og var bevisstløs i 45 min. Heldigvis fikk jeg god hjelp på sykehuset og ble skrevet ut etter 15 timer.

Ettervirkningene jeg har hatt er skjelving, svimmelhet og prikking i hele kroppen. Når går dette over?

Finnes det noe som kan hjelpe mot dette slik at det går fortere over? Jeg drikker mye vann, men jeg føler ikke at jeg har blitt noe bedre. Gikk også en lang tur igår men da ble jeg så dårlig at jeg måtte ta taxi hjem igjen...

Er det noen som har erfaring med dette? Jeg vil bare tilbake til den normale hverdagen.

Mannen som dopet meg ned er anmeldt.

Takker for svar.

Alle disse stoffene har kort halveringstid og de burde være helt ute av kroppen etter 24 timer. Traumet av å være ruset uten at du vet det kan derimot sitte igjen. Kan det være dette? Jeg råder deg også å snakke med en lege og ev nevne dette om legen ikke selv tar det opp.

Det kan godt være du hadde hatt godt av å snakke med en psykolog også. Slike ting kan føles som et sterkt overgrep på selvkontrollen.

Skrevet

Alle disse stoffene har kort halveringstid og de burde være helt ute av kroppen etter 24 timer. Traumet av å være ruset uten at du vet det kan derimot sitte igjen. Kan det være dette? Jeg råder deg også å snakke med en lege og ev nevne dette om legen ikke selv tar det opp.

Det kan godt være du hadde hatt godt av å snakke med en psykolog også. Slike ting kan føles som et sterkt overgrep på selvkontrollen.

Traumet er én ting, men her har det vært alvorlige, akutte intokssymptomer som definitivt vil gi følgetilstander en tid på grunn av vevs- eller organskade. Respirasjonsstans og bevisstløshet kan definitivt skape symptombærende ettervirkninger. Hallusinogener kan i enkelte tilfeller gi endret sanseoppfatning over tid, selv etter enkeltinntak.

Varighet og omfang av dette kan jeg ikke si noe om uten å se journal.

Dette må du snakke med behandlende lege om, ts.

Anonymous poster hash: 1c2e2...d3b

• Liker 1
Skrevet

Kjære deg!
Så bra du anmeldte han! Jeg må bare spørre litt, for det samme skjedde meg for to uker siden, bare med andre stoffer, og jeg var på legevakta men turte ikke å anmelde.
Var det en du kjente fra før siden du kunne identiteten hans?
Hvordan kan du bevise at det var han som dopet deg ned?
Har du andre felles kjente med han, sånn at det kan bli ubehagelig å møte på han sere?
Det har nemlig jeg med han som dopet ned meg, og derfor er jeg så redd for å anmelde tilfelle alle våre felles venner går i mot meg, siden de er mere venn med han han har god "status" men jeg har ingen andre venner enn de så kommer jo til å møte på han igjen..

Det er ikke så mye som kan hjelpe på å få ting fortere ut av systemet uten om masse vann og syreholdig juice. Sikkert også detox kurer eller andre alternative rensetabletter.

Legevakten har et sosialteam som har god kompetanse på rus , virkning og ettervirkning. De trenger du ikke sitte like lenge som lege å vente på for å snakke med. Må ikke trekke kølapp engang.
De kan kanskje hjelpe deg med støtte ihvertfall, for jeg vet hvor sveket og forvirra du føler deg nå!
Stor klem til deg,  på en måte var det nok "bra" at du besvimte , for alle de kraftige rusmidlene der høres helt forjævlig ut å oppleve og lsd varer i 10 timer har jeg hørt!
Glad for at du har fått hjelp av sykehus og politi <3

Anonymous poster hash: 03dbe...413
Skrevet

Kjære deg!

Så bra du anmeldte han! Jeg må bare spørre litt, for det samme skjedde meg for to uker siden, bare med andre stoffer, og jeg var på legevakta men turte ikke å anmelde.

Var det en du kjente fra før siden du kunne identiteten hans?

Hvordan kan du bevise at det var han som dopet deg ned?

Har du andre felles kjente med han, sånn at det kan bli ubehagelig å møte på han sere?

Det har nemlig jeg med han som dopet ned meg, og derfor er jeg så redd for å anmelde tilfelle alle våre felles venner går i mot meg, siden de er mere venn med han han har god "status" men jeg har ingen andre venner enn de så kommer jo til å møte på han igjen..

Det er ikke så mye som kan hjelpe på å få ting fortere ut av systemet uten om masse vann og syreholdig juice. Sikkert også detox kurer eller andre alternative rensetabletter.

Legevakten har et sosialteam som har god kompetanse på rus , virkning og ettervirkning. De trenger du ikke sitte like lenge som lege å vente på for å snakke med. Må ikke trekke kølapp engang.

De kan kanskje hjelpe deg med støtte ihvertfall, for jeg vet hvor sveket og forvirra du føler deg nå!

Stor klem til deg,  på en måte var det nok "bra" at du besvimte , for alle de kraftige rusmidlene der høres helt forjævlig ut å oppleve og lsd varer i 10 timer har jeg hørt!

Glad for at du har fått hjelp av sykehus og politi <3

Trist at det finnes så mange mennesker som tar seg frihet til å leke med livet til andre personer!

Jeg kjenner ikke han som dopet meg ned, men ei venninne av meg fikk tak i navnet hans fordi hun kjenner guttene han var med den kvelden. Jeg vet ikke om jeg kan bevise at kan gjorde det, men drinken jeg fikk av han var den eneste drinken jeg drakk den kvelden, og venninna mi så at det var han jeg fikk drinken fra.

Jeg tror ikke jeg kommer til å møte på han igjen i og med at vi ikke har noen felles venner, så jeg skjønner at det er vanskeligere for deg å anmelde dette.

Jeg tror at det er lurt hvis du snakker med politiet og forklarer det du har skrevet her nå, så er det mulig at du også kan få et besøksforbud mot han. Kanskje det er best å ikke nevne noe om anmeldelsen til vennene dine? Det er også veldig vanlig at politiet henlegger slike saker, men jeg synes du skal anmelde han uansett. Hvis han har flere politisaker på seg fra før av så blir det jo enda enklere.

Har du hatt det greit psykisk etter denne episoden? Jeg ble kjørt på legevakta i natt med prikking i kroppen, kaldsvetting, skjelving og oppkast. Heldigvis var det en psykisk reaksjon, men helt ærlig så var dette verre enn å bli dopet ned. Jeg orker ikke å la dette ødelegge hverdagen min....

Jeg mener virkelig at du burde anmelde den fyren. Ikke bare for din egen skyld, men tenk hvis han fortsetter å dope ned jenter på byen? Kanskje vi kan klare å stoppe disse gutta før de dreper noen?

Og hvis disse vennene dine støtter han og ikke deg, er de virkelig noe å spare på?

Håper det ordner seg for deg. Ta vare på deg selv!

:hjerte: :hjerte:

• Liker 1
Skrevet

Trist at det finnes så mange mennesker som tar seg frihet til å leke med livet til andre personer!

Jeg kjenner ikke han som dopet meg ned, men ei venninne av meg fikk tak i navnet hans fordi hun kjenner guttene han var med den kvelden. Jeg vet ikke om jeg kan bevise at kan gjorde det, men drinken jeg fikk av han var den eneste drinken jeg drakk den kvelden, og venninna mi så at det var han jeg fikk drinken fra.

Jeg tror ikke jeg kommer til å møte på han igjen i og med at vi ikke har noen felles venner, så jeg skjønner at det er vanskeligere for deg å anmelde dette.

Jeg tror at det er lurt hvis du snakker med politiet og forklarer det du har skrevet her nå, så er det mulig at du også kan få et besøksforbud mot han. Kanskje det er best å ikke nevne noe om anmeldelsen til vennene dine? Det er også veldig vanlig at politiet henlegger slike saker, men jeg synes du skal anmelde han uansett. Hvis han har flere politisaker på seg fra før av så blir det jo enda enklere.

Har du hatt det greit psykisk etter denne episoden? Jeg ble kjørt på legevakta i natt med prikking i kroppen, kaldsvetting, skjelving og oppkast. Heldigvis var det en psykisk reaksjon, men helt ærlig så var dette verre enn å bli dopet ned. Jeg orker ikke å la dette ødelegge hverdagen min....

Jeg mener virkelig at du burde anmelde den fyren. Ikke bare for din egen skyld, men tenk hvis han fortsetter å dope ned jenter på byen? Kanskje vi kan klare å stoppe disse gutta før de dreper noen?

Og hvis disse vennene dine støtter han og ikke deg, er de virkelig noe å spare på?

Håper det ordner seg for deg. Ta vare på deg selv!

:hjerte: :hjerte:

Tusen takk for svar! Ja det er sjokkerende at noen kan gjøre sånt mot andre.

Kjenner til flere det også har skjedd med, det er skremmende og jeg har etter episden som skjedde med meg blitt redd for å gå ut, ikke bare på byen, men foreksempel på cafe eller bestille mat osv, for jeg frykter det er dop i. Vært på legevakten flere ganger pga både psykisk sammenbrudd og pga ettereffektene man kan få av rusmiddelet , sov ikke på 4 døgn, hallusinerte, panikkangst osv.

Lå en natt på legevakten med kaldsvette og kramper.

Tiden i etterkant har helt klart vært mye værre enn selve dopingen! Jeg er redd for at noe skal skje meg hvor enn jeg går, for om noen gjør noe sånt mot meg på byen så aner jeg ikke hva de er i stand til. Spesielt når de kjenner til meg fra før, og ikke er et tilfeldig utvalgt offer om du skjønner..

Veldig bra at venninden din fikk tak i navnet hans, siden det bare var den ene drinken du drakk den dagen så beviser jo det tydelig at det var han, og med vitne som er på din side så har du en sterk sak syns jeg! (vitnene mine er jo hans sine venner så de vil jo ikke henge ut han...og ja, du har rett, dette er åpenbart ikke ordentlige venner å spare på, men de eneste jeg har så jeg er redd for å bli en loner om jeg tar helt avstand fra de)

Jeg tror jeg kommer til å anmelde min sak også, men som du råder til, jeg vet at han har straffesaker på seg fra før, og spesielt derfor så er jeg litt ekstra redd for han, at han skal gjøre noe mot meg om jeg møter på han igjen eller spore meg opp, men er jo ikke trygt at sånne mennesker får gjøre sånne ting i samfunnet vårt uten konsekvenser...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...