Gjest Julie i.i. Skrevet 24. september 2004 #1 Del Skrevet 24. september 2004 Heisann Har flyttet inn i ny leilighet, møblert. Kjølepskapet lukter uggent, noen gode tips for å bli kvitt lukta? Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 24. september 2004 #2 Del Skrevet 24. september 2004 Hvis det er is i skapet må dette fjernes. Ellers bør en grundig vask med klor hjelpe mot lukten. Du bør også måle gradene i kjøleskapet og forsikre deg mot at det ikke er for varmt der inne, dette bidrar også til vond lukt. Husk også å holde matvarer med sterk lukt godt innpakket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 24. september 2004 #3 Del Skrevet 24. september 2004 Tøm, skru av og la det romtemperere seg. La døren stå åpen natten over, vask grundig med en blanding av grønnsåpe og salmiakk, skyll godt etterpå og la det tørke med åpen dør over en ny natt. Gjenta om nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 24. september 2004 #4 Del Skrevet 24. september 2004 Gjør som de andre sier her, vask og luft godt, og så setter du en skål med eddik i skapet mens du lar det bli kaldt igjen. Tar siste rest av lukta. Husk å vaske nedi "smeltevannssamleren" hvis det er det i skapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 25. september 2004 #5 Del Skrevet 25. september 2004 grønnsåpe og salmiakk Den blandingen har jeg aldri hørt om.. Grønnsåpe, med fett og salmiakk som skal ta bort fett. At det blandes med grønnsåpe er kanskje ikke det viktigste. Men at det brukes salmiakk er nok "et must". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 25. september 2004 #6 Del Skrevet 25. september 2004 Xavia, Du som er så ute etter dokumentasjon, grønnsåpe kombinert med salmiakk anbefales på det sterkeste av Lilleborg. Drit i å løpe etter meg for å kritisere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 25. september 2004 #7 Del Skrevet 25. september 2004 Grønnsåpe med salmiakk blir brukt til kjøleskapet her også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 25. september 2004 #8 Del Skrevet 25. september 2004 Løpe etter? Jeg løper ikke etter deg Tex. Du har sikkert mer peiling på vasking enn meg. At jeg sier at jeg ikke har hørt om den kombinasjonen er ikke ensbetydende med at jeg sier jeg må ha dokumentasjon på det, og at du tar feil. Huff, jeg synes dette blir for teit. Hårsår Tex? Må jeg ligge unna trådene du er i ? Ellers blir jeg altså "beskyldt" for å følge etter deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Julie i.i. Skrevet 25. september 2004 #9 Del Skrevet 25. september 2004 Takk for gode råd. Skal prøves ut. Lukter innstengt og "gammelt kjøleskap" (eller hva jeg skal si). Julie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cerise Skrevet 30. september 2004 #10 Del Skrevet 30. september 2004 Dette var et helt genialt tips, trenger å gjøre noe med en rar lukt i kjøleskapet mitt... et par spørsmål: Hvor mye salmiakk i forhold til grønnsåpe? og blandes dette ut i vann? Og hvor i huleste skal jeg gjøre av maten imens kjøleskapet skal stå å tørke osv, som noen under her sa? Er ikke helt inne i husmor-gamet tror jeg,trenger noen år til på baken men takk for tipset!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2004 #11 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg synes å huske at etter all behandling med salmiakk osv. skal en smøre kefir på veggene og at det fjerner "The last touch" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 31. oktober 2004 #12 Del Skrevet 31. oktober 2004 Finnes det ikk krystall grønnsåpe MED salmiakk da? Det gjorde det ihverfall før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå