Gå til innhold

Parker ikke forann porten , Gabels gate


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor i Gabels gate og her er det en port hvor det står "parker ikke forann porten". Det er ikke noen biler som kjører inn eller ut derfra, aldri sett noe som gjør det faktisk. En stor gammel dør. Folk parkerer her stadig vekk og aldri sett noen har fått bot, men lurer på om jeg faktisk kan stå her og at det bare er en gammel dør? Ringte kommunen men de sa de ikke kunne si ja eller nei, i tilfelle bot. Ca 1 kvartal ned er det samme greia, bare at det er en stålport og at et tre står forann, så her skkønner jeg at man kan parkere og at det kanskje ikke var slik før- gjelder det også døren her oppe i Gabels gate? Som sagt, aldri sett noen få bot der, og døren har ingen trafikk og inn. Fint å få svar fra noen som vet og kjenner til gaten.

Anonymous poster hash: f7348...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i Gabels gate og her er det en port hvor det står "parker ikke forann porten". Det er ikke noen biler som kjører inn eller ut derfra, aldri sett noe som gjør det faktisk. En stor gammel dør. Folk parkerer her stadig vekk og aldri sett noen har fått bot, men lurer på om jeg faktisk kan stå her og at det bare er en gammel dør? Ringte kommunen men de sa de ikke kunne si ja eller nei, i tilfelle bot. Ca 1 kvartal ned er det samme greia, bare at det er en stålport og at et tre står forann, så her skkønner jeg at man kan parkere og at det kanskje ikke var slik før- gjelder det også døren her oppe i Gabels gate? Som sagt, aldri sett noen få bot der, og døren har ingen trafikk og inn. Fint å få svar fra noen som vet og kjenner til gaten.

Anonymous poster hash: f7348...bbb

I hvilken by?

Anonymous poster hash: fb4f6...d53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i Gabels gate og her er det en port hvor det står "parker ikke forann porten". Det er ikke noen biler som kjører inn eller ut derfra, aldri sett noe som gjør det faktisk. En stor gammel dør. Folk parkerer her stadig vekk og aldri sett noen har fått bot, men lurer på om jeg faktisk kan stå her og at det bare er en gammel dør? Ringte kommunen men de sa de ikke kunne si ja eller nei, i tilfelle bot. Ca 1 kvartal ned er det samme greia, bare at det er en stålport og at et tre står forann, så her skkønner jeg at man kan parkere og at det kanskje ikke var slik før- gjelder det også døren her oppe i Gabels gate? Som sagt, aldri sett noen få bot der, og døren har ingen trafikk og inn. Fint å få svar fra noen som vet og kjenner til gaten.

Anonymous poster hash: f7348...bbb

Spør den som eier eiendommen der skiltet står

Anonymous poster hash: fb4f6...d53

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I hvilken by?

Anonymous poster hash: fb4f6...d53

 

 

Godt spørsmål.

 

 

Anonymous poster hash: f19b7...259

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I hvilken by?

Anonymous poster hash: fb4f6...d53

 

 

Jeg skulle til å si at det garantert er Oslo, siden folk fra de fleste andre steder vet at det finnes byer, steder og gater utenfor Oslo og at mange har gater som heter det samme. Men jeg sjekket først, og det ser faktisk ut til at det bare finnes én Gabels gate her i landet. Selvsagt i Oslo. Så der fikk jeg den.  :fnise:

Anonymous poster hash: 1c332...418

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken by? Anonymous poster hash: fb4f6...d53

Har dere aldri spilt monopol? Hvor mange byer er representert der?

Anonymous poster hash: fa67f...017

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du bor der, spør den naboen som du vet har bodd der lengst, eller noen fra den aktuelle gården.

Anonymous poster hash: fa67f...017

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere aldri spilt monopol? Hvor mange byer er representert der?

Anonymous poster hash: fa67f...017

Det betyr ikke at gatenavnet ikke eksisterer andre steder i landet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

I hvilken by?

Anonymous poster hash: fb4f6...d53

 

Ps

Beklager, jeg tenkte på Abels gate, som er gatenavn i flere byer i Norge

Anonymous poster hash: fb4f6...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt sint om noen parkerte forran porten og det står at en ikke skal parkere der. Vi har en parkeringsplass oppenfor huset, og der var det noen som fant ut at de kunne stå. Svogeren min pleier å parkere der når han er innom, da slipper en å flytte på biler om han står bakers. Så vi satt opp skilt om at det var privat parkering. En nabo fikk parkere der da de skifte tak på huset sitt, og det var trengt med parkering. 



Anonymous poster hash: 197fb...f88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent juridisk så er det en forskjell på skilt som er satt opp fordi det er en godkjent ut/innkjørsel, og på skilt som er satt opp kun fordi beboere foretrekker at ingen parkerer der. (Med unntak, det kan f.eks være avfallskontainere som skal tømmes osv..). Det artige er at det er ingen måte å vite om skiltet er godkjent og medfører bot, eller om det er satt opp på privat iniativ.

 

Har du gateadressen til porten så kan vi jo ta en titt på Google Streetview for å kunne uttale oss bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg kan få tatt et bilde av porten :)

Ts

Anonymous poster hash: f7348...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn generelt skal en utkjøring være reell og i bruk, for at du skal kunne få bot der. Kjenner ikke til akkurat denne, men på Grünerløkka, hvor jeg parkerer daglig er det mange slike, og man får aldri bot der. Hvis feks porten er for smal for vanlige biler, er permanent fylt opp med søppeldunker osv kan du trygt parkere der. Hvis du følger med og ser at ingen andre får bot der er det også en ganske trygg indikasjon. 



Anonymous poster hash: ae90c...041
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hadde blitt sint om noen parkerte forran porten og det står at en ikke skal parkere der. 

 

Anonymous poster hash: 197fb...f88

 

 

Bli så sint du bare vil, men privatpersoner kan faktisk ikke ta seg til rette og sette opp grunnløse skilter på offentlig vei. Hvordan skulle det gått, dersom det var en førstemann til mølla rettighet på offentlig parkering?

Anonymous poster hash: ae90c...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...