Gå til innhold

Mobbing på Instagram av Ramboline/Tm design?


Gjest

Anbefalte innlegg

hei og hopp! 
Jeg har sett at Ramboline får massiv kritikk på både facebook og instagram kontoen sin for dårlig kundeservice og at hun ikke svarer på henvendelser og møbler som aldri kommer.

Nå har hun stengt bloggen sin også og den er kun åpen for inviterte lesere.

Tror dere som meg at hun kanskje føler seg litt mobba?
Det har jo sikkert foregått over tid, og gudene vet hva slags meldinger hun kan ha fått som vi ikke ser både på face og på bloggen.

 

vet ikke helt hva jeg synes egentlig. Synes synd på henne som person, som driver butikk så tungvint og ikke klarer å få ordnet opp i ting, samtidig som en del av meg også tenker: Hun flotter seg veldig med Chanel skoa sine og Hermes vesker. Reklamerer hemningsløst for Carma i Trondheim med dritdyre klær?! uten å merke det som reklame, samme burde hun gjøre kanskje gjøre på sin private instakonto når hun klager over at folk stiller spørsmål om tm design på hennes private insta for i neste øyeblikk og reklamere for sin egen bedrift på sin private insta. Virker ikke som hun helt klarer å holde kortene riktig i mine øyne. Og - Kanskje hun burde brukt penger på å få god hjelp av it-folk som kunne ha laget nettbutikk for henne så hadde hun sluppet dette her?

Er hun en småteit husmor/butikkdame som ikke vet bedre eller hva?

Synspunkter ? :)

Endret av Grinebiterinnen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også lagt merke til at folk har klaget på dårlig kundeservice i en lang stund nå, kanskje et år eller to (har fulgt henne både på IG og bloggen). Men når det er såpass mange som klager over dette kan det ikke være uten grunn. Da tenker jeg at jeg ikke synes synd på henne, og at hun har skapt dette selv. 

 

Har selv dårlig erfaring med henne. Sendte henne en kort mail for en stund siden med et spørsmål om et produkt, og fikk bare et dårlig "hastesvar" tilbake. Tok henne ikke seriøst etter dette. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å kjøpe en veske fra henne for noen år tilbake da noen på facebook påpekte at den veska hadde hun kjøpt på enten alibaba eller ali express for rundt 8 dollar og hun ville ha over 600 kr for den.

 

Jeg lot være å kjøpe den og tenkte at det er sikkert det hun gjør med det meste hun selger. Kjøper svært billig og selger dyrt.

Men hun skal ha for fine og innbydende bilder. Og kunder som fotballfrue samt carma damene hjelper jo på for å få solgt mer.

 

Dårlig service det dog ingen unnskyldning for. Sånt sprer seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lagt merke til at folk har klaget på dårlig kundeservice i en lang stund nå, kanskje et år eller to (har fulgt henne både på IG og bloggen). Men når det er såpass mange som klager over dette kan det ikke være uten grunn. Da tenker jeg at jeg ikke synes synd på henne, og at hun har skapt dette selv. 

 

Har selv dårlig erfaring med henne. Sendte henne en kort mail for en stund siden med et spørsmål om et produkt, og fikk bare et dårlig "hastesvar" tilbake. Tok henne ikke seriøst etter dette. 

 

Jeg skulle til å kjøpe en veske fra henne for noen år tilbake da noen på facebook påpekte at den veska hadde hun kjøpt på enten alibaba eller ali express for rundt 8 dollar og hun ville ha over 600 kr for den.

 

Jeg lot være å kjøpe den og tenkte at det er sikkert det hun gjør med det meste hun selger. Kjøper svært billig og selger dyrt.

Men hun skal ha for fine og innbydende bilder. Og kunder som fotballfrue samt carma damene hjelper jo på for å få solgt mer.

 

Dårlig service det dog ingen unnskyldning for. Sånt sprer seg.

Ja det er sånn man blir rik! 

Helt enig fine og innbydende bilder ja, men jeg forbauser meg over folk som faktisk kjøper ting de ikke kan se og ta på ordentlig. Ikke viser hun ordentlige produktbilder heller og hva med fargen? Hva om man bommer totalt på den? Nei det er nesten sånn at folk som handler i slike nettbutikker (via en facebook side) får nesten skylde seg selv egentlig. 

Dårlig service ja, jeg er helt sjokkert egentlig at folk gidder ...

nå har det vært stille på hennes facebook og instagram i flere dager, jeg håper hun tenker seg godt om for hva hun skal gjøre next (for å si det sånn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sånn man blir rik! 

Helt enig fine og innbydende bilder ja, men jeg forbauser meg over folk som faktisk kjøper ting de ikke kan se og ta på ordentlig. Ikke viser hun ordentlige produktbilder heller og hva med fargen? Hva om man bommer totalt på den? Nei det er nesten sånn at folk som handler i slike nettbutikker (via en facebook side) får nesten skylde seg selv egentlig. 

Dårlig service ja, jeg er helt sjokkert egentlig at folk gidder ...

nå har det vært stille på hennes facebook og instagram i flere dager, jeg håper hun tenker seg godt om for hva hun skal gjøre next (for å si det sånn)

Jeg vil tro at mye av den dårlige servicen kanskje stammer fra måten hun gjør innkjøp på. Hvis leverandørene hennes er produsenter i Kina har ikke de retur og reklamasjon på de tingene som går i stykker slik at hun som forhandler blir sittende med regningen når ting ikke blir som de skulle. Da taper man plutselig penger og det er ikke så moro vil jeg tro..

 

Men reklamasjon/bytte er jo nedfelt i norsk kjøpslov og den er man bundet av når man driver en norsk  nettbutikk..  Da er det viktig å ha gode leverandører som tar reklamasjon/bytte på alvor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok et googlesøk for et par år siden av henne, det var side opp og side ned med hvor ekstrem dårlig kundeservice det var, folk måte forhåndsbetale - fikk ikke møblene og slet med å få igjen pengene. Var noe ødelagt gikk det ikke an å bytte. Folk måtte vente i månedsvis på møbler, hun svarte ikke på mail eller telefon.

 

Det er rett og slett risikosport å handle fra henne!

Endret av Bootybuilder
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest L´issi

Tok et googlesøk for et par år siden av henne, det var side opp og side ned med hvor ekstrem dårlig kundeservice det var, folk måte forhpndsbetale - fikk ikke møblene og slet med å få igjen pengene. Var noe ødelagt gikk det ikke an å bytte. Folk måtte vente i månedsvis på møbler, hun svarte ikke på mail eller telefon.

Det er rett og slett risikosport å handle fra henne!

Leser mye av det samme på IG i disse dager, så kunne ikke falt meg inn å handle fra den bedriften, dessverre. Møblene er pene, men overpriset så til de grader. Til slike summer bør man kunne forvente en viss kvalitet over kundeservicen, men når det ikke etterkommer så skjønner jeg folk ikke tørr å handle der.. Spesielt mtp reklamasjoner og angreretten.

-Har også mange ganger fundert over hvorfor de ikke har startet en mer profesjonell hjemmeside med informasjon om hvert produkt inkl pris, mål osv når potensielle kunder etterspør dette opp til flere gr pr bilde på sosiale medier. Ville jo gjort jobben mye ryddigere og enklere for dem alle?

Penger ser forøvrig ikke ut til å være noen stopper for det, da det handles luksusvarer og merker over en lav sko, så burde begynne å prioritere litt annerledes dersom de faktisk ønsker at noen skal velge dem framfor en annen leverandør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

For et par år siden fulgte jeg henne på Instagram fordi jeg synes hun hadde et fint møblert hjem. Tenkte, wow, slik vil jeg også ha det hjemme hvis jeg hadde hatt mye penger. Så gikk det opp for meg etter et par måneder hvor arrogant og snobbete hun var, både mtp prisene på hennes varer og måten hun svarte de som kom med kritikk. Husker ikke nøyaktig hva jeg skrev i min første og siste kommentar til henne men i neste øyeblikk hadde hun blokkert meg. Visste absolutt ingenting om hennes måte å drive butikk, hvor dårlig kvalitet det var på hennes møbler eller hennes elendige kundebehandling. Etter å ha lest det som står i tråden, er jeg neppe overrasket over denne damen. Makan til frekkhet, snobbisme, arroganse og bitch oppførsel har jeg aldri sett. Hun ribber kundene sine med skammelig høye priser på dårlig vare kvalitet mens hun viser hele tiden hvor mye penger hun har og hvor mange Louis Vuitton vesker hun er i besittelse av. Aner ikke hvor mye utdannelse hun har men har sitter jeg uten jobb, med høy utdannelse og kompentanse, fordi jeg ikke har de rette kontaktene. Verden er urettferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L´issi

For et par år siden fulgte jeg henne på Instagram fordi jeg synes hun hadde et fint møblert hjem. Tenkte, wow, slik vil jeg også ha det hjemme hvis jeg hadde hatt mye penger. Så gikk det opp for meg etter et par måneder hvor arrogant og snobbete hun var, både mtp prisene på hennes varer og måten hun svarte de som kom med kritikk. Husker ikke nøyaktig hva jeg skrev i min første og siste kommentar til henne men i neste øyeblikk hadde hun blokkert meg. Visste absolutt ingenting om hennes måte å drive butikk, hvor dårlig kvalitet det var på hennes møbler eller hennes elendige kundebehandling. Etter å ha lest det som står i tråden, er jeg neppe overrasket over denne damen. Makan til frekkhet, snobbisme, arroganse og bitch oppførsel har jeg aldri sett. Hun ribber kundene sine med skammelig høye priser på dårlig vare kvalitet mens hun viser hele tiden hvor mye penger hun har og hvor mange Louis Vuitton vesker hun er i besittelse av. Aner ikke hvor mye utdannelse hun har men har sitter jeg uten jobb, med høy utdannelse og kompentanse, fordi jeg ikke har de rette kontaktene. Verden er urettferdig!

Ser hun sletter kritiske kommentarer også for så å nekte for det å be dem heller ta kontakt på mail/tlf. Når hun først svarer noen følgere, så burde hun også svare kritikere -ikke bare dem som roser TM Design, stilen og henne opp i skyene. Selvfølgelig ikke gå inn på private detaljer vedr kjøp osv, men på en redefull måte som gjør at kunder/potensielle kunder respekterer henne og vice verca. Relasjonsbygging er åpenbart ikke hennes beste side, men hun burde tenke på at "man er ikke bedre enn sitt svakeste ledd." Tydelig at her er det kun pengene som rår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

Tydelig at her er det kun pengene som rår..

Det er kun pengene det gjelder for henne. Hun har sikkert gode sider men ydmykhet og empati er ikke blant de. Mangel på respekt for kundene dine kan føre til både konkurs for din bedrift/eget foretak og en dårlig rykte blant framtidige kunder. Hun kan takke seg selv for det!

Jeg synes den verste og mest snobbete norsk bruker på Instagram er ikke Ramboline men en annen. Denne damen "tar kaka" når som helst. Lurer på hvor mange Celinè, Louis Vuitton, Gucci, osv. vesker hun trenger for å være lykkelig. Min favoritt veske har ingen merke, er kjøpt på Fretex og kostet 49 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer også på hvor mye hun viser frem sine dyre klær og vesker. Det kommer jo bare av de svindyre og overprisede kinesiske importmøblene hun selger, og når hun har så dårlig kundeservice synes jeg ikke hun fortjener å få penger fra folk. Ikke minst, hvem selger møbler via Facebook? Bør ha en nettbutikk i det minste? Det blir så useriøst.

 

Men hun selger jo fine ting, for all del, og hjemmet hennes er virkelig flott. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L´issi

Jeg reagerer også på hvor mye hun viser frem sine dyre klær og vesker. Det kommer jo bare av de svindyre og overprisede kinesiske importmøblene hun selger, og når hun har så dårlig kundeservice synes jeg ikke hun fortjener å få penger fra folk. Ikke minst, hvem selger møbler via Facebook? Bør ha en nettbutikk i det minste? Det blir så useriøst.

Men hun selger jo fine ting, for all del, og hjemmet hennes er virkelig flott.

My point exactly ! Helt utrolig de ikke legger mer i utformingen av en nettbutikk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

My point exactly ! Helt utrolig de ikke legger mer i utformingen av en nettbutikk..

Det kalles å være uproff og gjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hockeyfrue

Det er kun pengene det gjelder for henne. Hun har sikkert gode sider men ydmykhet og empati er ikke blant de. Mangel på respekt for kundene dine kan føre til både konkurs for din bedrift/eget foretak og en dårlig rykte blant framtidige kunder. Hun kan takke seg selv for det!

Jeg synes den verste og mest snobbete norsk bruker på Instagram er ikke Ramboline men en annen. Denne damen "tar kaka" når som helst. Lurer på hvor mange Celinè, Louis Vuitton, Gucci, osv. vesker hun trenger for å være lykkelig. Min favoritt veske har ingen merke, er kjøpt på Fretex og kostet 49 kr.

Jeg er 100% enig i det du sier om dårlig kundeservice, og jeg synes det er helt hårreisende at hun får holde på sånn hun gjør. Men jeg synes det er noe bittert over innleggene dine, du skriver f.eks at det er urettferdig at du sitter med en god utdannelse og ingen jobb mens hun tjener godt uten noen særlig utdannelse. Ja, verden ER urettferdig, og det blir litt feil å ta henne for å ha lykkes med noe (selv om det er mye kritikkverdig rundt bedriften hennes).

At favorittvesken din kostet 49 kr på Fretex har heller ingenting med saken å gjøre. Favorittvesken min er fra Chanel og koster over 30.000, uten at det sier alt om meg som person. Hva andre velger å bruke pengene sine på synes jeg ikke man skal legge seg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bluebird1992

For en pompøs stil! Jeg fikk assosiasjoner til Versailles og Solkongen. Er det dette som er in blant toppbloggerne, altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en pompøs stil! Jeg fikk assosiasjoner til Versailles og Solkongen. Er det dette som er in blant toppbloggerne, altså?

 

Ja det er nok veldig in med glam stil, mørke vegger og slike ting.  pent ja, men hva hjelper det når møbler ikke blir levert og folk ikke får svar?!

Jeg stusser fortstatt på at Tm design velger å kjøre facebook butikk, instagram reklame (ja det er jo gratis da). Jeg stusser også veldig på at ikke hun får på pukkelen fra Forbrukerombudet om å merke annonnse på instagram kontoen sin som hun mener er personlig når hun reklamerer og pumper ut bilder fra bedriften sin.

Hun har blitt merkelig stille på instagram, svarer ikke på kommentarer eller noen ting.

Ønsker vel å skape en form for snakkis kanskje?

Merkelig måte å drive forretning på synes jeg bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...