Riskrem Skrevet 13. oktober 2015 #1 Del Skrevet 13. oktober 2015 Sliter med å finne en ordentlig oppskrift på grove kjøttkaker. Har googlet en del. Elsker kjøttkaker, men bare hvis de er ordentlig grove, altså "kornete" inni. Jeg klarer ikke spise kjøttkaker som er helt tette og kompakte, som farse som er trykket sammen. Vet ikke om noen skjønner hva jeg mener... Men hva kan jeg tilsette for å gjøre kjøttkakene grove? Er det evt. andre ting jeg kan gjøre for å unngå at de blir for kompakte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #2 Del Skrevet 13. oktober 2015 Sliter med å finne en ordentlig oppskrift på grove kjøttkaker. Har googlet en del. Elsker kjøttkaker, men bare hvis de er ordentlig grove, altså "kornete" inni. Jeg klarer ikke spise kjøttkaker som er helt tette og kompakte, som farse som er trykket sammen. Vet ikke om noen skjønner hva jeg mener... Men hva kan jeg tilsette for å gjøre kjøttkakene grove? Er det evt. andre ting jeg kan gjøre for å unngå at de blir for kompakte? Bruk grovhakket løk og evt hvitløk også dersom du liker det, og passende krydder i kjøttkakene. Bruk gjerne også karbonadedeig i steden for kjøttdeig. Anonymous poster hash: e889a...ddb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Riskrem Skrevet 13. oktober 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 13. oktober 2015 Bruk grovhakket løk og evt hvitløk også dersom du liker det, og passende krydder i kjøttkakene. Bruk gjerne også karbonadedeig i steden for kjøttdeig. Anonymous poster hash: e889a...ddb Tusen takk for svar Ser at noen tilsetter griljermel, brødsmuler og egg. Hjelper noe av dette? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #4 Del Skrevet 13. oktober 2015 Sliter med å finne en ordentlig oppskrift på grove kjøttkaker. Har googlet en del. Elsker kjøttkaker, men bare hvis de er ordentlig grove, altså "kornete" inni. Jeg klarer ikke spise kjøttkaker som er helt tette og kompakte, som farse som er trykket sammen. Vet ikke om noen skjønner hva jeg mener... Men hva kan jeg tilsette for å gjøre kjøttkakene grove? Er det evt. andre ting jeg kan gjøre for å unngå at de blir for kompakte? Her feks http://www.oppskrift.com/kjottkaker.html " kjøttkaker smakfulle og klassiske Ingredienser: 500 g karbonadedeig (kjøttdeig funker selvsagt også, men er ikke like sunt) 1 egg 1 dl vann eller melk 2 ss potetmel 1/2 ts salt 1/4 ts pepper 1/4 ts muskat 1/4 ts ingefær (Evt 1/2 gul løk (hakket) eller 2 stk sjarlottløk (hakket) - anbefales!) Fremgangsmåte: Bland kjøttet, egget og det tørre en bolle og jobb det godt sammen. Spe så med vann/melk som røres godt inn med sleiv før du sper på nytt. Til slutt har du en jevn, fin og litt fuktig masse. Det gir saftige, deilige kjøttkaker! Du bestemmer selv om du vil tilsette løk. Vi driver ingen løk-tvang, men derimot løk-anbefaling, for det gir en ekstra spiss i smaken. Særlig sjarlottløk er å anbefale! Løken hakkes og røres inn. Form kjøttkaker ved hjelp av 2 spiseskjeer, og gjennomstek i middels varm panne med fett (f.eks flytende margarin). Beregn ca 5 min på hver side, men tilpass dette selv (husk at kjøttfarse-produkter ikke skal være rå inni!)." Anonymous poster hash: e889a...ddb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2015 #5 Del Skrevet 13. oktober 2015 Tusen takk for svar Ser at noen tilsetter griljermel, brødsmuler og egg. Hjelper noe av dette? Jeg har ikke erfaring med griljermel og brødsmuler, men egg har jeg god erfaring med. Lykke til! Anonymous poster hash: e889a...ddb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 14. oktober 2015 #6 Del Skrevet 14. oktober 2015 Jeg bruker alltid løk, giljermel, egg og litt melk. Men vet ikke om du vil kalle dem grove - jeg liker dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2015 #7 Del Skrevet 14. oktober 2015 hun som blogger på millas mat har oppskrift på sånne grove kjøttkaker. har ikke prøvd men ei venninne som har barn sier de er de beste. Anonymous poster hash: 51838...186 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå