Gå til innhold

Fjerning av nyre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her som har operert ut en nyre og vil dele erfaringer? Gjerne fortell hvorfor den ble fjernet.

Anonymous poster hash: 495c6...d7d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :(

Skrevet

Jeg har! Donerte en nyre til faren min for noen år siden. Jeg skal ikke si at det ikke var en tøff opplevelse for kroppen, men jeg kom meg fint i løpet av kort tid og lever helt flott med en nyre i dag. Det er heller ikke noe problem fysiologisk sett. Vanlig nyrekapasitet er på ca 10-12%. Dvs at en nyre fint holder unna for for begge to. :)

Anonymous poster hash: ad6fd...53c
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har! Donerte en nyre til faren min for noen år siden. Jeg skal ikke si at det ikke var en tøff opplevelse for kroppen, men jeg kom meg fint i løpet av kort tid og lever helt flott med en nyre i dag. Det er heller ikke noe problem fysiologisk sett. Vanlig nyrekapasitet er på ca 10-12%. Dvs at en nyre fint holder unna for for begge to. :)

Hvordan ble arret?

Skrevet

Omtrent usynlig arr. Det ble brukt kikkehullskirurgi. 2-3 prikker og et langsgående arr omtrent i undertøyslinningen.

Hvis dette er aktuelt for deg og du bekymrer deg for arrdannelse så foreslår jeg at du tar kontakt med en nyrelege. Han/hun vil gi deg mer nøyaktig informasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...