Gå til innhold

Desogestrel Orifarm ("ny" cerazette) - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle hente ut en pakning av cerazette, og fikk anbefalt dette nye legemiddelet istedenfor, som tilsvarer cerazette. Har noen andre av dere prøvd det? Det er halvparten av prisen til "originalen", og er visst helt likt, fordi patenten på cerazette har gått ut og andre kan produsere samme legemiddel? Jeg stoler såklart på apotekpersonalet, så takket ja, og har tatt pillen min idag. Men lurte på om flere har prøvd? :)

Anonymous poster hash: e8fdb...3ca
Skrevet

Skulle hente ut en pakning av cerazette, og fikk anbefalt dette nye legemiddelet istedenfor, som tilsvarer cerazette. Har noen andre av dere prøvd det? Det er halvparten av prisen til "originalen", og er visst helt likt, fordi patenten på cerazette har gått ut og andre kan produsere samme legemiddel? Jeg stoler såklart på apotekpersonalet, så takket ja, og har tatt pillen min idag. Men lurte på om flere har prøvd? :)

Det er akkurat samme virkestoff, jeg bruker den og er veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: c8265...08e

• Liker 1
Gjest Honeyblossom
Skrevet (endret)

Jeg ble også tilbudt de når jeg henta ny pakke sist gang, men jeg takka nei. Jeg er så skeptisk :P

Men når du sier at patenten på cerazette har gått ut, hva betyr det egentlig?

Endret av Honeyblossom
Skrevet

Det er akkurat samme virkestoff, jeg bruker den og er veldig fornøyd :)

Anonymous poster hash: c8265...08e

Godt å høre! Er litt bekymret for bivirkninger fra "overgangen" men det er kanskje ikke noe å bekymre seg for :)

Anonymous poster hash: ff230...31c

Skrevet

Jeg ble også tilbudt de når jeg henta ny pakke sist gang, men jeg takka nei. Jeg er så skeptisk :P

Men når du sier at patenten på cerazette har gått ut, hva betyr det egentlig?

Det var nå ikke jeg som sa det, men hun i apoteket. Kan tenke meg det er sånn at Cerazette er de som "fant" virkestoffet og først lagde en pille med det, men nå har de ikke lenger enerett på å bruke det, så andre medisinprodusenter kan også tilby det? Det er det som virker logisk for meg i alle fall :)

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Det var nå ikke jeg som sa det, men hun i apoteket. Kan tenke meg det er sånn at Cerazette er de som "fant" virkestoffet og først lagde en pille med det, men nå har de ikke lenger enerett på å bruke det, så andre medisinprodusenter kan også tilby det? Det er det som virker logisk for meg i alle fall :)

Ah, da skjønner jeg. Takk :)

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei

Jeg fikk også denne nye pillen sist jeg var på apoteket. Er på mitt andre brett nå og syns sexlysten har blitt mye dårligere nå enn da jeg gikk på Cerazette. Vet ikke om dette er pga pillene eller noe annet men vurderer å be om Cerazette igjen neste gang jeg er på apoteket.  

Anonymkode: 695df...735

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk også den nye, han på apoteket påstod at det var billigere, men jeg betalte 118,- Husker ikke hva Cerazette kostet, men innbiller meg det var bare noen tiere dyrere? Ikke at det gjør noe for økonomien min, synes bare det var litt rart.

Likte at de nye tablettene har annen form da, innbiller meg at de er lettere å svelge uten væske da. :sprettoy:

• 6 måneder senere...
Skrevet (endret)

Jeg var på apoteket og byttet til desogestrel, jeg har gått på det nå i to uker og har hatt mensen/blødninger hele tiden etter det. Fikk høre jeg bare skulle starte på de som vanlig for de var de samme, men jeg hadde ingen bivirkninger med den vanlige pakken (Cerazette) Og med desogestrel så bilr jeg i mye dårligere humør, har ikke sexlyst og blør hele tiden.. :(

Har nå kjøpt vanlig cerazette igjen, men vet ikke om jeg skal ha desogestrel i 2 måneder til eller om jeg skal bytte nå.. Jeg er så lei av bivirkningene, startet på cerazette for å miste mensen for det kom så uregelmessig så kommer dette her.. off.. 

Når jeg var ned og kjøpte ny så sa de at jeg skulle tatt med desogestrel pakken så hadde jeg fått den andre cerazette. < vist jeg hadde dårlig opplevelse/bivirkninger som jeg ikke hadde hatt. 

Endret av hunjentaja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...