Gå til innhold

Tips til Vietnam?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,
Jeg og samboeren min reiser til Asia i en måned i juni/juli 2016.

VI tenker å begynne med 3-4 dager i Hanoi, Halong Bay osv. før vi reiser til et rolig sted med strand. Gjerne bungalow eller beach resort. 

Noen tips om steder som er enkelt å komme til fra Hanoi?

Vi blir kjempeglade for gode tips :-)

Anonymous poster hash: 445ee...558
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i Mui Ne, der var det veldig fint, men ekstremt russerdominert og det ødela mye av sjarmen. Jeg hadde funnet meg noe i Hoi An, en kjempekoselig by og ikke så turistifisert. 

Anonymous poster hash: 13e9f...8cb
Skrevet

Okei, tusen takk for tipset :-)

Anonymous poster hash: 445ee...558
Skrevet

Bekrefter Hoi An, er noen km inn fra kysten, men lei en moped og kjør ut til kysten - vakkert

Skrevet

Bekrefter Hoi An, er noen km inn fra kysten, men lei en moped og kjør ut til kysten - vakkert

Det er flere beach resorts utenfor Hoi An.

Skrevet

Jeg husker Hoi An som den mest turistfiserte byen... Hvis ikke jeg blander med Hue.

Men vi tok 3-4 dager på en øy i sør som heter Phu Quoc. Der var det helt fantastisk. Bungalow og Strand. Hovedstaden på øya hadde stort matmarked med mye spennende mat etc.

• Liker 1
Skrevet

Men vi tok 3-4 dager på en øy i sør som heter Phu Quoc. Der var det helt fantastisk. Bungalow og Strand. Hovedstaden på øya hadde stort matmarked med mye spennende mat etc.

Dit kan man reise med Ving, så der er det ihvertfall turistifisert.

Skrevet

OK, det var ikke det da jeg var der. Men jeg var utenfor sesong. Det spilte nok en stor rolle.
Gjest Penelopee
Skrevet

Jeg bodde i Hoi An i et halvt år, det er en utrolig koselig by! Anbefaler å leie sykler (det kan man gjøre over alt i byen). Syklet overalt da jeg var der, det var en veldig grei måte å komme seg til og fra. Det er noen kilometer fra byen til stranden, men til gjengjeld er det utrolig idyllisk å sykle gjennom risåkrene. Ellers anbefaler jeg Halong Bay, Ho Chi Minh og Dalat. 

Skrevet

TS, du skriver at dere allerede har bestemt dere for Halong Bay, men kommer med en anbefaling likevel: velg en tur med overnatting. Vi valgte en liten båt, husker ikke navn på operatøren. ikke blant de billigste men greit for en nordmann ;) mener vi var kun ca 14 passasjerer, 2d1n. Det var helt fantastisk (!!) og et stort minne, eneste jeg angrer på er at vi ikke tok turen med 2 overnattinger i stedet. Så - dra med overnatting på båt :)

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Jeg så på en slik tur med Ving eller Apollo og reagerte på at det var så dyrt... over 40.000 kr for 2 uker! Med fly + hotell i Phu Quoc og Ho Chi Minh. Er det virkelig så dyrt å reise til Vietnam? Sjekket med rutefly og hotell separat, men virker som hotell av god standard er dyrt i Vietnam.. stemmer det?

Er det noen som vet om det er mye slanger der? Jeg har skikkelig angst for slanger, så hvis det er veldig ille kan jeg ikke dra dit. 

Skrevet

Jeg så aldri slanger.

Vi booket alt selv og hadde 2 eller 3 innenlandsflyvninger + fly fra Norge og endte vel rundt 13.000 pr pers.

Vi bodde på litt forskjellig type hoteller, men var på to 5 stjerners og det kostet vel rundt 5-600kr natta for en pers.

Men det er jo bare å søke litt på hotels.com. Synes 40.0000 hørtes veldig veldig mye ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...