Gå til innhold

Ståtiss

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, du skjønner, hver gang jeg er i nærheten har de en tydelig bule der nede.

Skrevet
Nei' date=' du skjønner, hver gang jeg er i nærheten har de en tydelig bule der nede.[/quote']

Ta det som et komplimang da :tunge1:

Skrevet

:Nikke: Dessuten så kan man da av og til se at de har noe i skrittet, den er jo ikke akkurat usynlig heller.. særlig ikke hvis de har trange bukser :wink:

Skrevet

:Nikke: Dessuten så kan man da av og til se at de har noe i skrittet, den er jo ikke akkurat usynlig heller.. særlig ikke hvis de har trange bukser :wink:

Ja gutter ser ikke helt ut som jenter selv om de ikke har ståtiss :wink:

Skrevet
Ja gutter ser ikke helt ut som jenter selv om de ikke har ståtiss :wink:

Nei, det er i alle fall helt sant :-)

Skrevet

Hvisde guttene du snakker om er fjorten kan de ha ståtiss hele tiden. Uten at det nødvendigvis har noe med deg å gjøre.

Skrevet

Er du lesbisk?

:ler: Nei, på ingen måte! Men jeg synes det er så barnslig å si "tiss". Så turnoff på en måte. Når gutter er kåte blir det helt feil for meg å snakke om at de har tiss. De har ståpikk, eller pikk. Eller nesten hva som helst, bare ikke tiss eller tissefant eller sånne uttrykk som man ofte bruker overfor barn. Uæhh!! Sorry -det er bare helt turnoff for meg.

Nelle ;-)

Skrevet

:ler: Nei, på ingen måte! Men jeg synes det er så barnslig å si "tiss". Så turnoff på en måte. Når gutter er kåte blir det helt feil for meg å snakke om at de har tiss. De har ståpikk, eller pikk. Eller nesten hva som helst, bare ikke tiss eller tissefant eller sånne uttrykk som man ofte bruker overfor barn. Uæhh!! Sorry -det er bare helt turnoff for meg.

Nelle ;-)

Men nå kan det jo hende at trådstarter var ett barn da vettu? Og da bruker man gjerne ordet ståtiss for det er ikke så grovt / vulgært som ståpikk.

Skrevet

Men nå kan det jo hende at trådstarter var ett barn da vettu? Og da bruker man gjerne ordet ståtiss for det er ikke så grovt / vulgært som ståpikk.

Jeg synes overhodet ikke ordet ståpikk er hverken vulgært eller grovt. Ordet pikk betyr egentlig "lang" -altså "noe som er langt". Jeg synes faktisk ordet ståtiss er langt mer vulgært -når det brukes av voksne. Minner meg om pedofili.

Nell ;-)

Skrevet
Ordet pikk betyr egentlig "lang" -altså "noe som er langt".

Nå forstår jeg hvorfor en lang gate i Tallin/Estland rett og slett bare heter Pikk.

Fint med slike oppklaringer. :wink:

Skrevet

Nå forstår jeg hvorfor en lang gate i Tallin/Estland rett og slett bare heter Pikk.

Fint med slike oppklaringer. :wink:

Er det sant? Hm... Det var interessant!

På Vestlandet er det ei lue (som ble brukt av mannfolk på 17- og 1800 tallet) som heter pikkhue (= lang lue). Den ser ut som en slags nisselue, bare at den er strikka i flere farger og med mønster. I dag heter den ikke pikkhue lenger, pga. den lokale husflidsforeningen (bestående av litt eldre damer med grå permanent og veske på fanget) selvsagt ikke kunne bruke ordet pikk. Men pikk betyr altså lang.

Nelle ;-)

• 4 år senere...
Skrevet
Har gutter ståtiss hele tiden?

Nei, de har jo ikke det da. Hvis de går med olabukse er det bare fordi buksa er sånn, selv om tissen ikke er inntil buksa.

Hvis de går med joggebukse er det fordi tissen er inntil buksa og stikker mer ut, men de har ikke stå for det:P. Når gutter går med joggebukse, så syntes ofte tissen hele tida, men de har ikke stå for det

Skrevet
På Vestlandet er det ei lue (som ble brukt av mannfolk på 17- og 1800 tallet) som heter pikkhue (= lang lue). Den ser ut som en slags nisselue, bare at den er strikka i flere farger og med mønster. I dag heter den ikke pikkhue lenger, pga. den lokale husflidsforeningen (bestående av litt eldre damer med grå permanent og veske på fanget) selvsagt ikke kunne bruke ordet pikk. Men pikk betyr altså lang.

høhøhø. Ler seg skakk... :fnise: Artig tråd og vannvittige svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...